Advertenties


Iedere uitvoering standaard boordcomputer?

Gestart door rambodave, 11 februari 2008, 15:00:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

rambodave

Hallo allemaal,

Allereerst ben ik helemaal nieuw op dit forum. Had al wel regelmatig het forum doorgespit voor van alles, maar nu het volgende "probleem" bij mij:

Ik heb sinds een paar maanden een RMC 1.4 16V uit 2001.
Mijn vraag is: Zit hier standaard een boordcomputer in? Wanneer ik namelijk op het knopje druk gebeurd er niets. Wel is (zoals standaard) het aantal km en de dagteller af te lezen. Tevens kan ik de dagteller gewoon op 0 zetten.

Uiteraard heb ik het boekje van de auto erbij gepakt, maar dit is gewoon een standaard boekje, wat voor iedere uitvoering geldt.
Graag zou ik van jullie willen weten of ik dus nu een storing heb, of dat het niet standaard op elke uitvoering aanwezig is.

Alvast bedankt voor julie reactie.


renault freak

is volgens mij niet standaard op iedere renault.
ik heb het namelijk ook niet (megane coupe phase 1 uit 96')
kan ook alleen de kmstand en de dagteller zien.
en de dagteller kan ik ook gewoon op 0 zetten.

wouter arnouts

ja dat is bij mij ook hoe luxer de uitvoering des te meer je hebt dus dan ook een boordcomputer grtz

rambodave

Oke. Hoe weet ik zeker of ik wel of geen boordcomputer heb?

Groeten

rambodave

Ik heb een MEGANE COUPE; 1.4 16V EURO 2000  (uit 2001)

Wanneer ik op de handel druk verspringt het scherm niet. Hij is echter wel in te drukken (zit beweging in)

Ik zal morgen bij daglicht eens foto's maken. Het zou natuurlijk kunnen dat het er niet opzit, maar dacht namelijk van wel.

Tot zover bedankt!

Paul

Volgens mij zit er rond die leeftijd er standaard een boordcomputer in.
Of er zit een verkeerde tellerklok in (heb je er de N.A.P. bij?) of de schakelaar is niet goed.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

jivecar

Mijn 1.6 RMC(abrio) uit 2002 met Sportway uitvoering heeft dus geen boordcomputer; maar ook geen knopje om die in te drukken.

Waar ik wel benieuwd naar ben, in mijn vorige auto (MINI One) kon je bij het starten een procedure uitvoeren die je bracht in de boordcomputer van de auto, met een hele hoop intressante opties (digitale toerenteller, huidig verbruik in aanduidingen). Ik heb al gegoogled, maar het lijkt dat de RMC dit niet kent.

rambodave

Tot op heden dus vreemd.. Moet zeggen dat het ook niet echt een knopje is, maar er zit wel beweging in, op het moment dat ik het indruk. (wat overgens niet aan de linker handel zit)

Overgens staat in mn dashboardkastje: Expression (in erg mooie chrome letters :-) )

Omdat ik nog vrij nieuw ben, weet ik niet hoe ik hier foto's tussen moet zetten, dus heb het op deze manier gedaan:
www.beldebehanger.nl/12022008026.jpg
www.beldebehanger.nl/12022008027.jpg

Hoop dat jullie hier wat mee kunnen.

Groeten
Dave

renault freak

aan de handel te zien heb je geen boardcomputer.

succer ermee
groeten

rambodave

Aha.. Oké, dat is een heel duidelijk antwoord..

Thanks voor het antwoord!

Groeten

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev