Advertenties


AVMJ's Cleaned & Restyled Megane Coupe 2.0 16V

Gestart door Alex Verloop, 6 februari 2008, 21:32:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Alex Verloop

Ik ben echt dol op mijn vrije dagen (as everyone ;)). De afgelopen dagen met een drietal dingen druk geweest;

1. Voorbumper
2. Cupscherm & surprise
3. Sebas special :D

Voorbumper ligt nu volledig in de polyester, morgen alles er vanaf trekken en dan hebben we weer een mal erbij ;). Cupscherm is aangepast voor de "special" die erin komt.

Ben al een jaar en dag "verliefd" op de Z3 happers die Jan heeft. Echter wilde ik er iets speciaals mee doen. En, hoe kan het anders; it's gonna be carbonized ;). Zo gezegd, zo gedaan :). Foto's van de voorbumpert volgen morgen (als het weer een beetje meewerkt).

Eerst wat pics van het voorscherm;

Ready to be fitted in;


Not bad :D;

Alex Verloop

+1 voor de bumpert  !-!

Bumper volledig in de poly-prut;


Malletje;


Binnenkant mal :);

Alex Verloop

#92
Voorbumper is "af". Kan nu aan de details gaan werken  8). Hier even 2 pics i.c.m. de lip;





Morgen ga ik een eerste gedeelte accentueren met carbon. Zal pics posten als het erop zit ;). Welke delen met carbon worden bedekt; you'll see ;)

Alex Verloop

Zoals gisteren gezegd; vandaag een deel geaccentueerd met carbon. Hier een aantal pics;

Ondergrond zwart maken;

De glans verteld precies tot waar het carbon doorloopt ;);





Morgen het eerste deel afveilen en laagjes opbouwen. De grote "mond" van de bumper wordt in de rand ook voorzien van carbon (2cm breed ong. te zien op de eerste foto). Later meer pics   :q

Alex Verloop

De afgelopen dagen een aantal laagjes opgebouwd, vandaag alles even strakgeschuurd en een laatste laag aangebracht. De eerste details van de bumper zijn nu een feit. Later met het spuiten worden de lijnen pas volledig duidelijk.

Even 2 pics;




Dit is even mijn laatste update voor de komende 2 weken. Vanaf dinsdag a.s. ben ik 2 weken op Rhodos, dus niet echt veel tijd om aan de ride te klussen, wel om leuke ideeen uit te werken  :q.

Zodra ik terugkom zullen de volgende projecten starten; Kofferbak & deuren  !-!

Alex Verloop

Eigenlijk best erg, met de vakantie voor de deur... áfin, ik had nog een beetje DD-lak en een beetje tijd... dus zodoende nog even een "last-minute" voor de vakantie gedaan  8)7

Alles enigszins geschuurd en daarna DD-lak erop. De ronding van het carbon loopt al mooi door op de bumper, dus straks zal er na het spuitwerk niks meer te zien zijn;





Dit was dus (I promise) echt de laatste update voor de komende 2 weken. Als ik terugkom starten de nieuwe projecten; kofferbak & de deuren ;)

Tot over 2 weken allen  !-!

Alex Verloop

de vakantie is ten einde en het nieuwe feest kan weer beginnen... en... ik heb er zin in, al zal de (te besteden) tijd drastisch afnemen vanaf nu :(.

Maar, zolang het kan rammen we nog even door ;).

Vandaag de carbon lay-ups strak geschuurd en gelakt en in principe zijn ze klaar. Alleen de "mond" van de bumper nog carbonizen en de bumper kan de zolder op, totdat die gespoten gaat worden. even een sneak (aardig strak, een laatste paar lagen blanke lak zullen hem volledig strak trekken);


Toen ik terugkwam van vakantie lag er ook nog een prettig pakketje op me te wachten, welke straks ondersteuning gaat geven aan de nieuwe subs die ik volgende week ga ophalen; T2's van RF;

Alex Verloop

KW setje is gemonteerd, alleen is het totaal nog niet laag genoeg (i.c.m. de cupschermen). Van de week de spullen dus weer even demonteren en opsturen, zodat de zuigers ong 2/3cm ingekort kunnen worden (Het setje staat overigens al op MAX verlaagd!).

Hier even wat voor & na foto's;

Wiel Voor;


Wiel Na;



Bumper Voor;


Bumper Na;



Volgende week zaterdag de nieuwe subs ophalen en dan kan het polywerk in de kofferbak gaan beginnen. Hier even een soort van preview hoe het erin komt te liggen;

Alex Verloop

Volgende week wordt het blok eruit gewipt, vandaag al even een start gemaakt met wat kleine dingen ;). Dinsdag of woensdag gaat het blokje eruit, klaar voor een onderdeel van het winterproject.

Inlaatspruitstuk krijgt ook de nodige aandacht, dus daar vandaag alvast mee begonnen :mrgreen:




Tadaaa;



Morgen wat nieuwe updates; o.a. van de nieuwe audio (wordt wel nachtwerk  8))

Alex Verloop

Terwijl de rest van Raalte nog bij ligt te komen van de kater van Stoppelhaene (dorpsfeest), ben ik vanmorgen al vroeg bezig gegaan met het inlaatspruitstuk.

Felsnaden zijn weg, en het uitstulpsel recht (op de foto), gaat er straks ook aan geloven 8)7 (weet nog niet hoe, maar dat zien we wel  !-!)

geveild;


geschuurd;

Alex Verloop

Gister een weekendje België gedaan (850km gereden) en onderweg wat leuke pitsstops gemaakt voor wat kleine audio onderdeeltjes  8)7.

De nieuwe slutwoofers;




De T8004;



De audio onderdelen voor in de kofferbak zijn nu zo goed als compleet, alleen nog even wachten wanneer de T20001 binnenkomt uit de States (en de rekening van de Douane  :x

Afgelopen 4 weken ben ik tevens nog (tussendoor :D) bezig gegaan met de nieuwe sideskirts. Gebaseerd op mijn huidige skirts i.c.m met accenten van de Elia Meran skirt.

Gisteren heb ik ze uit de mal getrokken en voorzien van een laag spuitplamuur (Yves had gisteren de premiere van de skirts  8))

Hopelijk kan ik v/d week mijn huidige skirts van de wagen trekken en de nieuwe gaan passen!

Meer updates volgen uiteraard!


Alex Verloop

Ik ga weer lekker verder met waar ik gebleven was ;)

Vandaag ff de nieuwe as erop gezet ;). Hier even wat overzicht foto's ;).

Oude situatie (as & dempers);


Oude en nieuwe as;


Oude & nieuwe dempers;


Negatief camber met slechts 3mm;


Moet nog wel ff wennen aan deze hoogte :D;



Zover even de updates voor vandaag :mrgreen:. Mits het weer morgen meezit ga ik een start maken met de achterbumper. Aangezien het de afgelopen tijd een beetje te druk was overal ben ik nog niet verder gegaan met de kofferbakinbouw (inc. kofferdeksel). Maar hoop ook deze week daar weer verder mee te vorderen.

Verder is er nog niks definitief over het camber ;) Punt was echter dat ik alleen 3mm ringen bij me had, daarom zo'n negatief camber. Zal later eens kijken wat het beste uit gaat komen i.c.m. de rest ;).

Vandaag mijn laatste aanwinsten in ontvangst mogen nemen, kan me dus lekker uitleven op me poly inbouw (vooral op het plamuur gedeelte  8)).

Alex Verloop

Aangezien de nieuwe filler gisteren in de brievenbus "lag", konden vandaag een aantal zaken worden voorzien van een zwarte kleur, zodat het carbon er later lekker overheen kan ;). Zo gezegd, zo gedaan. De nieuwe versterker is voorzien van een zwarte gloed en tevens nog een mysterieus kapje. Denk dat zelfs de megane kenners hem zo 1,2,3 niet kunnen thuisbrengen  8)7

Bovendeel versterker kap;


Onderste gedeelte versterker kap, met geintegreerde type plaatje;


Kofferdeksel weer volledig strak gemaakt (waar eerst de lampen zaten), tevens de horizontale lijn strak gemaakt en alles in de grondlak;


Last but not least, the mysterious part;


Dat was hem weer voor vandaag  !-!

Alex Verloop

beide versterkers klaar ;) Laatste handeling die nog moet gebeuren is alles lakken, maar dat gebeurt straks in 1 lading ;). Nu dus nog niks in de blanke lak  :x.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev