Advertenties


AVMJ's Cleaned & Restyled Megane Coupe 2.0 16V

Gestart door Alex Verloop, 6 februari 2008, 21:32:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alex Verloop

Soms heb ik wel enorme motivatie nodig om weer een dag bezig te gaan, maar aan die motivatie zal het vandaag niet ontbreken. Onderstaande foto's laten wel zien waarom  8)









De laatste aanpassingen aan het 2e deel van de kap ga ik nu maken (verloop naar andere deel v/d kap > zie foto, sluit NOG niet mooi) daarna alles strakmaken en de laatste putjes plamuren. Vervolgens komt vanmiddag de eerste lay-up carbon op het tweede deel


Alex Verloop

De laatste update van dit weekend, maar zeker geen slechte  !-!.

Vandaag het 2e deel van de motorkap van koolstofvezel voorzien en gelijk wat lagen opgebouwd. Het andere deel korrel400 geschuurd en nogmaals in de DD-lak gezet, het eindresultaat komt al aardig in zicht!

Foto's  :)

2e deel motorkap in het carbon;
1e lay-up;




Paar laagjes verder;





1e deel nogmaals in de DD-lak;
Before;


After;


Voor deze week hou ik het nu even voor gezien, maandag weer verder ;) Nu eerst even ontspannen met een goudgele rakker ;).

Alex Verloop

De laatste 2 foto's voor deze week, na drogeham volgen er meer  !-!.

Heb de happers voor in de kap een klein beetje geaccentueerd, door op het vlakke deel nog 5MM weg te halen, daardoor komt het gaas er straks "schuin" in, en oogt het net even wat beter ;). haast niet zichtbaar, maar zoals altijd zijn het "de kleine dingen".

Ook het 2e deel v/d kap begint al aardig te vorderen;




Alex Verloop

Vrijdagavond wilde de laatste laag DD-lak niet meewerken. met het gevolg dat de klep gister dof was :( (deels). Ondanks dat toch afgereisd naar Drogeham. Hier wat indruk foto's (me eigen cam nog steeds daduk, dus heb ze even geleend ;));

Motorkap;





Nieuwe lampjes i.c.m. carbon klep;



Alex Verloop

#79
en we gaan vrolijk verder :D



Nog eentje hoe de wagen nu even lekker staat te rusten in de garage;

Alex Verloop

ff laatste update ;).

Kleppendeksel alweer bijna af. Morgen ff flink schuren en dan een laatste laag expoxy erop.

Hij is overigens geheel uit carbon gemaakt. Op de foto schijnt hij dus aardig door, maar de achterkant wordt nog zwart gemaakt, dus is dat probleem ook gelijk opgelost ;)


Alex Verloop

Klein update-tje;



Beetje geschuurd ;). Morgen weer DD-lakken en hopelijk gaat het nu beter dan de laatste keer  8)7

Alex Verloop

De lak werkt nu wel zoals het moet  8)



Laatste stappen die resteren; alles voorzien van 2*2 lagen blank. Wanneer dat gebeurt, zullen we later merken, maar zoals die er nu bij ligt kan het er wel even mee door  o-)

Alex Verloop

Ben even twee dagen stil geweest  8)7, maar vandaag is het weer weekend, en heb ik een aantal zaken gedaan/afgerond  !-!.

Allereerst is de nieuwe naaf gemonteerd i.c.m. een snap-off en het plaatje bevalt mij zeer goed  8);



Vervolgens was het de beurt aan de motorkap, welke nu wel lekker glimt :D;

Dicht;


Open; (erg makkelijk een "los" stuurtje :P, beetje afgekeken, maar toch)



Halverwege deze week mocht ik ook de "nieuwe" lip in ontvangst nemen, echter was deze niet zo "tip-top" als voorgehouden, er zit nog enorm veel werk aan. Anywayz, aangezien hij toch in carbon komt maar het niet superveel uit, maar toch... werk = werk.

Hoe dat lijkt op de bumper? Best aardig :D;


Al met al wordt het nog weleens wat met die Megane ;)


Alex Verloop

Ik moest vandaag even van alle stress af voor de afstudeerpresentatie, dus ben maar vrolijk gaan schuren op de voorbumper  :D en moet zeggen, het lucht aardig op ;).

Voorbumper geheel strak nu en tevens voorzien van een laagske spuitplamuur welke ik straks nog even lekker ga schuren met een korreltje of 600.

Hier even wat pics;

van een afstandje (alles clean; lijntjes, mistlichten, kentekenuitsparing)


Close-upje rechts;


Overzichtje links ;)

Alex Verloop

Kon het niet laten, dus heb de bumpert even voorzien van wat zwarte glans ;).

Lijntjes? Kenteken?;


Mistlicht?;

Alex Verloop

Het is even stil geweest, maar dat had natuurlijk zijn redenen, een aantal zelfs ;).

Afgelopen dinsdag met een 8.7 afgestudeerd (afgerond een 9) en als verrassing kreeg ik van mijn (allerliefste uiteraard) vriendin een paar daagjes Parijs cadeau ;). Woensdagavond vertrokken, en gisteravond terug gekomen na een "tubulente" vlucht ;). Verklaart gelijk waardoor mijn project topic aardig stil was de laatste dagen.

De andere reden was een overrekte zenuwbaan in mijn voet. Er zit een lichte kneuzing en daardoor is de zenuwbaan lichtelijk "opgerekt" wat, vooral 's nachts, voor enorme pijnscheuten zorgt. Echter neemt dit door medicatie veel af, en heb ik er op dit moment nagenoeg geen last meer van ;).

Mijn vakantie is nu "officieel" begonnen :D Vrijdag de diploma uitreiking (vrijdag avond Drachten). Zullen is kijken of op Drachten mijn dag NOG beter kan worden (met een eventuele prijs of iets :cool:).

Updates gaan genoeg komen de komende weken, trust me :cool:

Vandaag mijn eerste sollicitatie gehad (duurde van 13.00 tot 18.00, inc. een zeer intensieve test). donderdag a.s. mijn tweede gesprek (ander bedrijf) en daarna kiezen wie de mooiste lease wagen belooft  :D. Ik ga natuurlijk voor de laguna coupe die straks op de markt komt  8)7

Alex Verloop

Even stil, maar terug van "weggeweest". Aangezien het weer het niet toelaat verder te werken met carbon op het moment (of TE warm, of TEveel vocht), maar verder gegaan met wat anders dat nog op mijn (grote) "lijstje" staat; de cupschermen.

Aangezien de cupschermen in barslechte staat waren/zijn  :neen:, zat er eigenlijk niks anders op dan reproduceren, m.a.w. mallen maken :) Zo gezegd, zo gedaan, alhoewel het nog aardig tegenvalt met al die "vervelende" hollingen en bollingen. Áfin, toch begonnen en de eerste mal is klaar ;).

Cupschermen before (al wel strak gemaakt ;), scheuren, knippers eruit etc);


Laagje spuitplamuur, begin komt in zicht;


Mal maken Pt.1;


Mal Pt.2;



Hopelijk later vandaag meer foto's van de nieuwe (strakke) cupschermen (1 kant :)).


Alex Verloop

belofte maakt schuld  :). Eerste (nieuwe) cupscherm is gereed, komende dagen even lekker laten bakken in de zon en dan kan de volgende fase beginnen  :D

Een overzichtje van de 3 stappen.
Originele, aangepaste cupscherm;


Mal;


Nieuwe cupscherm;


En even een humor foto, alhoewel me pa het niet sjown humor vindt :D;




Alex Verloop

Daar meldt de volgende update zich alweer  8)7. Eerste cupscherm is nu geheel klaar en perfect in vorm (vanmorgen zelfs nog even gepast  :D.

Met grote dank aan niemand minder dan mijn zeer gewaardeerde Dremel  Y;


Hij is echt heerlijk breed (en wreed) ;);


Next steps in progress  :x

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev