Advertenties


Water in de auto

Gestart door hiempy, 19 januari 2008, 14:40:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hiempy

Hallo allemaal wie kan mij helpen met mijn problemen.??
Het zit n.l zo dat ik voorin aan de bijrijders kant water in de auto krijg.
Als ik de ventilator aanzet op stand 4 dan vliegt het water door de ventilatie gaten naar binnen, en komt er ook een borrelend geluid bij de kachel vandaan, het gebeurd alleen wanneer het buiten regent.
Na ongeveer een kwartiertje te hebben gereden is het weer goed.
Ook achter de bijrijders kant ligt gewoon een plas water wat voor mij ook een raadsel is, maar ik denk niet dat het ene met het andere te maken heeft.
Mijin auto is een megane 14RL van 1998.
bij voorbaat dank hiempy

glaerox

Hallo Hiempie!

Soms zit er veel rommel onder de zwarte afdekking bij je ruitenwissers. Veel bladeren en troep. wie weet kan daardoor het water niet goed wegstromen. Misschien dat even controleren?

Water achter je bijrijders stoel? Denk ik meer aan de gaten op het dak die niet goed zijn gekit (antenne, ruitenwisser sproeier, weet niet of de jouwe die ook op het dak heeft zitten)

suc6!

Birt

Accu eruit halen. Hieronder zitten afwaterings gaten. Deze zullen wel verstopt zitten. De bak verrot dan ook. Als die verrot is loopt het water zo naar binnen aan die kant. Dus ik denk dat je daar ff moet kijken.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

matthew

Idd je afwatering zal wel verstopt zitten.
Daardoor loopt het naar binnen,en dat het achter nat is kan ook gewoon van voor komen.

hiempy

Ik heb de accu verwijderd alles schoongemaakt, gat onder de accu was dichtgeplakt met rubber,
was niet verroest.
heb daarna het gat verder open gemaakt met een gieter gebrobeerd, en het water was gelijk verdwenen zag het onder de auto weglopen.
Ik weet het niet meer, wie weet raad??????? 8)7 8)7

glaerox

Je weet het niet meer?

Het is toch goed als het water daar meteen wegloopt, het hoort onder de auto uit te komen.

Het leek me niet echt goed dat het gat met rubber was dichtgeplakt.

hiempy

Ik heb de gaten open gemaakt onder de accu en aan bestuurders kant maar de kwaal is nog niet over.komt nog op de een of andere manier water in.???????

matthew

Heb je misschien onlangs je voorruit laten vervangen?
We hebben op het werk nog weleens een waterlekkage en dan is de oorzaak vaak dat die voorruit of net niet goed erin gelegd is of te weinig ruitkit gebruik op een plek waardoor er lekkage ontstaat.

Paul

Daar dacht ik ook net aan Matthew Y
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

hiempy

Hallo aan een ieder die mij adviseren wil.
Er is geen ander ruit ingekomen, heb de lekkage een week of 4 terug ondekt omdat er water door de ventilatie /roosters naar binnen kwam en ik een borrelend geluid hoorde.??????
Heb de auto inmiddels 2 jaar en hij voldoet verders ook prima.

Marcelo

Heb je het water daadwerkellijk uit de roosters zien komen???
Of vermoed je dat??

Ik heb dit ook gehad, bleek bij mij dat hij bij de antenne lekte.
Mischien dat het bij jou ook het geval is?

Wat het borrele betreft kan ik geen antwoord geven,
Misschien een airco pomp die geluid maakt??
Het kan zoveel zijn dat borrelt, sorry dat ik daar niet verder mee kan helpen.

Hoop dat je er iets aan hebt  !-!
Gr Marcelo

hiempy

Hallo Marcelo of iemand anders, het water kwam uit de middelste roosters ( spetteren ) ik heb verders alles onderzocht antenne achterste ruitensproeier maar kan niks ondekken.
Vraag mij ook af hoe het water bij de ventilator kan komen??
Heb n.l geen airco.
Heb nog naar het type gezien was 1.4 e.
GR Hiempy

hiempy

Is er nu niemand die een oplossing weet?????

Roy S.

Is het water of koelvloeistof? Anders is waarschijnlijk je kachelradiateur lek.

Marcelo

ja indd zat ik ook aan te denken Y
Maar staat dat niet onder hoge druk?? dan zou het er toch uit moeten spuiten??

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev