Advertenties


plasmateller platen

Gestart door wouter-coupe, 19 januari 2008, 00:19:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Timpie

ik ben inmiddels na wat zoeken naar die plasma tellers eerst maar is begonnen met mijn schakelaars want mijn megane is uit 99 en heeft ineens oranje miniscule ledjes erin die je er niet even zo uit haalt om te vervangen maarja dit betekend wel dat als ik die uitschakel ik ben andere lampjes blauw kan creeren :D

maar om even terug te komen op de raamschakelaars, deze zijn normaal ook oranje en ik kon het lampje steeds niet vinden.
ik heb nu de hele schakelaar uit elkaar gehaald en daar zit een oranje dopje in in dat dopje zit het lampje verstopt ik heb nu dat dopje eruit gehaalt en het lampje losgemonteerd en een kleurenfilter van mijn werk in de schakelaar zelf gepropt dit geeft een nog mooier blauw dan vw al had :D

om precies te zijn is de kleurenfilter die je hiervoor moet hebben van LEE filters kleur nr. 195

dit zijn filters speciaal voor theater en evenement belichting dus je moet er wel de juiste zaak voor zoeken somige discozaken hebben dit ook :) ik ga van de week is met de overige lampjes aan het prutsen mocht het lukken laat ik weten hoe :)


Dirk Kuipers

Mag ik er eens een foto van zien?

freek

ja ik begin ook benieuwd te worden. wil graag overal vel groen licht in hebben :D
only men of stihl

Thijsie

Citaat van: Christian op 18 maart 2008, 22:07:32
toch ga ik het proberen met rood,als de led fel genoeg is,moet dat beter zichtbaar zijn.

Christian, is dit al gelukt?

Ik wacht zelf nog op m`n platen, ze waren uitverkocht ;(

Christian de Vriend

ik ben eerlijk gezegt nog bezig,vorige maand heb ik een huisje gekocht,en zit tot mn enkels in de t***zooi
op het moment heb ik er helaas :( geen tijd voor.

ik moet er eerst achter zien te komen hoe de fitting heet van die lampjes.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Timpie

ik heb vandaag even verder geknoeid met de lampjes in mijn schakelaars maar helaas ging het even mis en had ik kortsluiting dus moest weer zekeringen vervangen ik ben er toen ook even mee gestopt.

wel heb ik het verschil even naast elkaar gehad met ledjes en de kleurenfilter het is allebij super mooi en ik ga er toch blauwe ledjes indoen, er zijn speciale instrumenten ledjes bij AST enzo te krijgen die zijn 12V deze aansluiting bij de schakelaars is ook 12v alleen moet wel zeggen het is echt priegelwerk elke schakelaar zit een oranje plasticje in daar zit een lampje onder dat plasticje moet je uitboren zodat het ledje daardoor heen kan steken en dan ben je praktisch al klaar alleen moet je wel even testen met de + en - kant van de led's omdat ze anders nog niet werken.

**
de draadjes van de led's moet je wel klemmen tussen dat oranje plasticje en de + en - aansluitingen in de schakelaar

in zal spoedig wat foto's plaatsen :)

cabriolet

Citaat van: Timpie op 31 maart 2008, 03:38:59
ik ben inmiddels na wat zoeken naar die plasma tellers eerst maar is begonnen met mijn schakelaars want mijn megane is uit 99 en heeft ineens oranje miniscule ledjes erin die je er niet even zo uit haalt om te vervangen maarja dit betekend wel dat als ik die uitschakel ik ben andere lampjes blauw kan creeren :D

maar om even terug te komen op de raamschakelaars, deze zijn normaal ook oranje en ik kon het lampje steeds niet vinden.
ik heb nu de hele schakelaar uit elkaar gehaald en daar zit een oranje dopje in in dat dopje zit het lampje verstopt ik heb nu dat dopje eruit gehaalt en het lampje losgemonteerd en een kleurenfilter van mijn werk in de schakelaar zelf gepropt dit geeft een nog mooier blauw dan vw al had :D

om precies te zijn is de kleurenfilter die je hiervoor moet hebben van LEE filters kleur nr. 195

dit zijn filters speciaal voor theater en evenement belichting dus je moet er wel de juiste zaak voor zoeken somige discozaken hebben dit ook :) ik ga van de week is met de overige lampjes aan het prutsen mocht het lukken laat ik weten hoe :)



maar wat doe je met die oranje plexiglas dan ??

Timpie

die oranje plexibende zit er bij mij niet meer in, vanaf '99 hebbe die dingen ineens allemaal platte ledjes en dan direct de telers ervoor dus ik kan zo de plasmatellers erin zetten dat wou ik eerst niet maar heb nu eindelijk de juiste gevonden   :q

en ik die raamschakelaars zit ook geen plexi :)

Thijsie

Timpie: Welke led`s zijn dat dan? Ik heb gister mijn tellerplaten binnen gekregen (had ze in maart al besteld 8)7) Ik wil graag m`n totaaltellers graag blauw maken, maar is wel makkelijk om te weten welke led`s dan precies passen. Morgen ga ik eens proberen die tellerplaat erin te krijgen  :D :9~
Ow, en heb je toevallig foto`s hoe het er bij jou uit ziet? :9~

Robin

Ik wil ook wel van die vette dingen, maar hier in nederland zijn ze niet/bijna niet te halen. Wellicht handig ook groepsinkoop te doen?
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

Robin

Citaat van: Remko de W. op 18 mei 2008, 21:59:30
groepsinkoop tellerplaten is net geweest voor de leden via een clubsponsor... Y
oh shit, wanneer komt er weer 1? ik wordt volgende week lid  :x
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

Timpie

hallo allemaal :) bij mij is het inmiddels allemaal gelukt met de raamschakelaars maar de telers ga ik nog even niet aanschaffen, ik heb wat foto's gemaakt ben alleen nog niet in de gelegenheid ze hier te plaatsen ik hoop dat ik binnenkort even wat meer thuis ben dan post ik ze!!

als de ledjes die erin moeten zijn gewone autostyle led's ik heb de vrij dure gekocht kleine interieur led's deze zijn klein, vel en heel goed zichtbaar licht :)

en als je de knoppen en schakelaars wil doen, neem een kleine platte schroeverdraaier en begin je uit elkaar te halen dan snap je mijn voorgaande verhaal wel :)

Thijsie

Timpie: heb jij een link waar je ze besteld hebt? Sorry dat ik het vraag, ben niet te lui om te zoeken, maar ben bang dat ik de verkeerde bestel ... En ik heb ze liever natuurlijk in 1x de goede te pakken ;)

Robin

Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

Thijsie

Ja dat zijn de platen. Die heb ik binnen. Maar een PH2 heeft een digitale teller (dagteller, totaalteller, verbruik etc). Deze blijft echter gewoon oranje. Deze kan je blauw krijgen door de leds te vervangen ( of bij sommige (voor 1999?) het velletje van kleur te veranderen). Tenminste, dat is zover ik het begrijp.
De tellerplaten heb ik al binnen. Ik wil echter pas beginnen als ik alles heb. Vandaar :P

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev