Advertenties


Hulp nodig met het zoeken naar juiste garages??

Gestart door dreamer29, 17 januari 2008, 18:37:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dreamer29

Hoi allemaal,

Dit is mijn eerste post hier dus korte voorstelling is wel geschikt. Mijn echte naam is Patrick en ik heb ben nu ongeveer een half jaar in bezit van een zwarte megane coupe 1.6 16V uit 2001 ben er zeer trots op omdat het een zeer mooie auto is, ook zitten er veel opties op zoals leren bekleding airco mooi chroom lijstje voorop de moterkap en nog vele andere dingen.
Ik ben alleen niet helemaal tevreden over een paar misschien kleine probleempjes.
1 probleempje wat mij dwars zit is dat ik een raar piepend geluid hoor bij het optrekken. Vrienden van mij denken aan valse lucht en dat het mogelijk opgelost kan zijn als de kleppen gesteld worden. Aangezien ik niet al te veel verstand heb van autos ben ik eigenlijk op zoek naar iemand die wel veel verstand heeft van deze autos zodat deze misschien tips heeft voor een goede garage hier in de buurt of zeker weet wat het probleem is. Daarnaast zijn er nog een aantal dingen die ik graag zou willen weten. Ik zelf woon in Eindhoven dus hopelijk is er iemand hier in de buurt die mij even op weg kan helpen.

Groetjes  !-!

Rmc_Jelluh

Hoi Patrick,

er is op het forum een topic waar je jezelf even kan voorstellen !-!

verder is de dealer altijd ervaren en deskundig met het merk logisch.. vaak net wat duurder..

practisch elke garage is in staat je auto te maken echter waar voel je je goed bij scheelt ook wat bv waar gaan vrienden van je heen of je vader etc... ik ga bv vaak naar dezelfde maar heb er al wel wat gehad...

piepend geluid is dat niet gewoon je V-snaar ?? is vaak het piepende geluid onder de kap.. even stellen evt vervangen en whalla...

dreamer29

Bedankt voor je antwoord,

Maar het geluid komt zeker niet van de V-Snaar vandaan, het is een totaal ander geluid. Geluid ontstaat als je rond 2000 toeren gas geeft en dan koppeling snel laat opkomen, hoor je een soort van piep die langzaam zachter wordt totdat de koppeling helemaal is opgekomen ook lijkt het erop dat de auto dan beetje terugvalt in zijn toeren. Misschien dat dit ook te maken heeft met het trillen van de motor bij stationair lopen.

Probleem met de garage is dat ik een paar niet zo leuke dingen heb meegemaakt bij andere garages waardoor mijn vertrouwen beetje weg is. Ook is er ook nog een probleem dat ik pas anderhalf jaar in Eindhoven woon waardoor ik hier nog niet zo veel garages weet, dus vandaar dat ik om tips vraag.

Groetjes

matthew

Dat geluid zou het druklager weleens kunnen zijn.

Nick Mattheus

Ik heb dat ook al zo lang Y

De dealer zegt ook zoals Matthew dat dit de druklager is en dat het eigelijk geen kwaad kan als je hier mee blijft rondrijden... ;)

ik hoop dat hij gelijk heeft, maarja ik rijd er toch zeker al een jaar mee rond dus...

wordt binnenkort wel vergangen bij men versnellingsbakrevisie !-!
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

rs50jochem

Hoezo, gaan ze je bak hoger monteren en je schakelmechanisme ook.. Dan blijft dat niet meer aan de grond hangen als je ergens overheen schraapt..  :P

Rmc_Jelluh

haha .. jaja nick ken je nog lager dan ..

even on topic...

dan zou ik gaan voor de dealer dat zijn toch wel de meest ervaren mensen mischien de dealer in veghel ..
in eindhoven zit er ook een maar in veghel werkt iig een bekend forum lid...

is altijd jammer dat je met een garage troubels heb je staat vaak btje machteloos..

dreamer29

Helaas is dat zo met garages. Bij merk dealer is het inderdaad zo dat er wel ervaren mensen werken maar de prijs is er ook naar helaas.

Kan iemand mij uitleggen wat de functie van een druklager is en waarom dit de oorzaak zou kunnen zijn.
Kan ik mijn kennis ook beetje verhogen  Y.

Als ik dit zou willen vervangen wat zijn de kosten dan?

Groetjes

Paul

Als je niet naar een dealer wil, kun je abc auto's in uden proberen.
Die repareren alleen maar Renaults. www.abcautos-uden.nl
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

dreamer29

thanks voor de antwoorden ik heb een bericht naar abcautos gestuurd ben benieuwd wat hun antwoord is.

Groetjes

Paul

Als je er komt, doe ze dan de groeten van mij....
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Rmc_Jelluh

Paul als ie jou naam noemt scheelt dat geen 10%

....

wouter arnouts

dat piepend geluid hoor ik ook maar bij mij zijn mijn koppelings platen gewoon versleten dus denk dat het daar aan ligt grtz

karin

ging tot voor gisteren altijd naar de renaultdealer op de europalaan in Eindhoven.

Na diagnose daar was mijn koppakking kapot, kosten volgens renault 1500-2000 euro.

Met dank aan paul gaat mijn bolide nu morgen naar abc autos in uden.....die maakt hem voor 700!

Ik laat volgende week wel even weten hoe het me bevallen is...

dreamer29

Dank je voor alle antwoorden. Heb mijn auto naar ABC in uden gebracht en heeft ondertussen onderdelen vervangen die vervangen moesten worden. Helaas kon hij niets doen aan het piepend / fluitend geluid. Maar voor de rest een top garage en niet overdreven duur. Dankje wel voor het advies.

Groetjes

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev