Advertenties


Startonderbreking/Centrale deurvergrending.

Gestart door Kontwol, 14 januari 2008, 16:52:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kontwol

Hallo allemaal,

Auto: Renault Megana 1,6e 1998
Mijn centrale deurvergrendeling doet het niet meer, dus ook de startonderbreking.
Ik heb de zekeringen gecontroleerd en die zijn goed.

Met een beetje testen blijkt er meer stuk te zijn.
Het lampje van de startonderbreking doet het niet. Lichtje over centrale circuit knippert ook
Handmatig (met die knop) werkt de centrale deurvergrendeling ook niet.

Linker raam gaat niet omhoog/omlaag, maar de rechter wel
Ruitenwissers doen het niet, maar ik kan bij de achterruitenwisser wel water krijgen.
Alarm lichten doen het niet, maar het gewone licht doet het wel.

iemand een idee waar dit probleem aan zou kunnen liggen? Zekeringen in de motorkap zijn ook goed, maar er zitten ook 3 grotere vierkante blokken met daarop 12v 50a en een circuit getekend. Zijn dat ook zekeringen of is dat een relais? En hoe kan ik testen of die nog goed zijn

Hopelijk dat iemand hier een oplossing van weet. De garage wist het ook niet zo, moest maar even langskomen.

mvg Rowan

matthew

Misschien is er wel een probleem met je uch.Die regelt die dingetjes die je opnoemt wat niet goed werkt.

Kontwol

Ok, zegde me niks. Maar met een beetje zoeken kom ik al op een forum met iemand met dezelfde problemen.

Daar lagen de problemen waarschijnlijk aan de UCH of aan een relais. Dus dat maar even allebei controleren.

Ik lees ook dat de UCH (waar staat het precies voor) ook een eigen zekering zou hebben, waar kan ik die vinden?

Kontwol

Iemand die me kan uitleggen waar ik de UCH kan vinden? Tenminste, waar zijn zekering zou moeten zitten? Ergens onder de stuurkolom? Ik zie wel iets zitten, maar geen zekering.

Kan het ook aan 1 van de drie relais liggen die onder de motorkap zitten? Kan ik zo'n relais er gewoon uittrekken en er een vervanger insteken?

Kontwol

Zo, probleem is opgelost.

Bij de garage geweest en aansluiting naar de UCH moest worden schoongemaakt er kwam te weinig stroom door.

Hij verteld me ook dat de zekeringen voor de UCH in een zekeringskastje achter de accu zitten, en om daarbij te komen moet je dus eerst de accu verwijderen.

Kontwol

Zo, probleem is weer terug (maandag al)

Weer naar garage, die constateert nu dat de BSI behoorlijk #### is. Waarschijnlijk vorige eigenaar die er met heeft lopen te amateuren, waardoor alles er niet meer betrouwbaar bijhangt. Moet dus nieuwe komen, ben benieuwd hoeveel dit geintje gaat kosten.

Garage van wie ik hem heb gekocht wil geen verantwoordelijkheid nemen en Univé verleent geen rechtsbijstand gezien het feit dat er geen bovag garantie op zat.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev