Advertenties


Centrale vergrendeling (opent niet als de deur geopend word na het rijden)

Gestart door MarkieV, 14 januari 2008, 12:37:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

MarkieV

Hallo,

Ik heb een prbleempje met de centrale deurvergrendeling.
Ik heb een megane coupe 2.0 16V.
Normaal als je gaat rijden dan gaan je deuren allemaal automatisch op slot, maar als je stopt en je deur open gooid zou alles vanzelf weer ontgrendelen maar nu doet hij dus alleen me eigen deur open!!.
De afstandsbediening werkt wel gewoon goed daarmee gaat wel alles open en dicht mee.
Wie weet wat het is?
Denk zelf ergens een relais die niet meer goed werkt.
Heb verder zelf nog niet echt goed gekeken, maar als iemand hetzelfe ook heeft gehad zou het makklijker zijn dan weet ik waar ik moet zoeken ;)

alvast bedankt .

Mark

matthew

Bij mijn coupe ging alleen de deur los die van binnen werd opengemaakt,moet ik wel zeggen dat ik hem dan zelf had dichtgemaakt van binnen met de cv knop(bij mij ging het niet automatisch op slot),dus in mijn ogen werkt het dus gewoon normaal zou ik zeggen.

MarkieV

Citaat van: matthew op 14 januari 2008, 20:43:52
Bij mijn coupe ging alleen de deur los die van binnen werd opengemaakt,moet ik wel zeggen dat ik hem dan zelf had dichtgemaakt van binnen met de cv knop(bij mij ging het niet automatisch op slot),dus in mijn ogen werkt het dus gewoon normaal zou ik zeggen.

Nee hij hoort wel automatisch op slot te gaat als je meer als 30 km/h rijdt en zodra je stop en je deur weer open doet dan ontgrendeld alles weer.
Maar ik heb het probleem al gevonden ik heb een alarm erop met een nieuwe afstands bediening en waarschijnlijk heb ik per ongeluk een keer op de sleutel gedrukt toen hij in mijn zak zat.
Dus heb vanavond ff 2 keer op de sleutel gedruk en daarna weer met mijn alarm kastje en nu doet hij het weer.
(mijn alarm heeft wel de startonderbreker aansturing omzeild  :) :) en de startonderbreker doet het gewoon en zit ook een 2e onderbreker op de motor ik hoef nooit de sleutel te gebruiken)
Dus nu als ik weer ga rijden dan gaat alles automatisch op slot en zodra ik de auto stil zet en mijn deur open dan ontgrendeld alle deuren weer  :) :) :)
Dus het werkt weer zoals het hoort.

En matthew dat van dat hij automatisch op slot gaat als je gaat rijden kan je instellen.
Dat doe je als volgt als je in de auto zit dan hou je de CV knop ingedrukt (de rode stip vergrendelen) totdat hij 1 piepje geeft dan gaat hij dus automatisch op slot als je gaat rijden.
Maar je kan dat ook weer uit zetten dan houd CV knop ingedrukt maar dan de ontgrendel kant totdat je dat piepje weer hoort.
Dan gaat hij niet meer automatisch op slot als je gaat rijden.
(het instellen doe je met je contact aan)
Misschien intressante informatie voor andere ;)
Mochte mensen daar nog vragen over hebben hoor ik het wel

MarkieV

Dat zal ongetwijfeld niet bij elke megane coupe werken.
Ik heb dan toevallig een megane met alle opties (duurste uitvoering)
Maar ik zei het alleen maar omdat matthew zei dat het volgens hem wel goed werkte ;)
Dus kon zijn dat hij het niet wist dat je het aan en uit kon zetten.
En ik weet niet welke uitvoering hij had of hebt.
Maar bij mij werkt het wel weer helemaal goed.
Hij gaat automatisch op slot als ik meer als 30 km/h rijdt en hij ontgrendeld zichzelf automatisch weer zodra ik mijn portier weer open doe (als ik uitstap dus).

Mark

matthew

Citaat van: Remko de W. op 14 januari 2008, 23:37:02
Matthew bedoeld dat dit niet bij alle types werkt,
de truuk met het piepje,
dus bij hem niet...

Zo is het idd

MarkieV

Citaat van: matthew op 15 januari 2008, 22:51:13
Citaat van: Remko de W. op 14 januari 2008, 23:37:02
Matthew bedoeld dat dit niet bij alle types werkt,
de truuk met het piepje,
dus bij hem niet...

Zo is het idd

Mijn antwoord was niet aanvallend bedoeld , maar kon zijn dat je het niet wist.
Greets Mark

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev