Advertenties

photography by YVE5.be

Gestart door YVE5, 6 januari 2008, 19:43:19

Vorige topic - Volgende topic

jivecar

Citaat van: YVE5 op  4 juni 2008, 10:55:51
aha, dat is een goede tip.
ik heb een 70-200 van Sigma. De 50mm is, samen met een reflectiescherm, mijn volgende aankoop :)
Hoe werkt dat juist? zo'n tussenring? Ik veronderstel dat dat geplaatst wordt tussen de body en de lens? Nu, mijn idee is dat dat zo'n lapmiddeltje is als die opzetstukken voor op bijvoorbeeld de Canon S5. En die opzetstukken geven in mijn ogen een lachwekkend eindresultaat :D

De set met tussenringen (je koopt ze per 3, bij Soligor in de maat 12,24,36 mm) plaats je tussen de body en de lens. Je hebt tussenringen met de AF punten (je AF blijft dan werken, mits je niet alle tussenringen gebruikt (= te weinig licht voor je AF)) en zonder. Deze laatste zou ik afraden (al zijn ze voor 20 euro te koop op ebay/marktplaats).

De tussenringen zijn glasloos, de kwaliteit wordt er niet slechter op door de aanwezigheid van inferieur glas. Wel heb je als nadeel dat de scherpte diepte bij een groot diafragma (klein getal) erg klein wordt. Zeker naarmate je meer ringen tegelijkertijd gaat gebruiken. Je kunt theoretisch alle ringen er tussen zetten, maar dit is niet bruikbaar.

Grootste nadeel van tussenringen tov een macrolens is je scherptediepte, dit is groter. Ook is een stille scherpe foto ook een groter probleem. Met de ringen kun je overigens wel een 1:1 vergroting krijgen (of nog groter).

Leuke bron voor info:
http://www.eosdigitaal.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=44&Itemid=36

YVE5

OK, bedankt voor de wel heel goede uitleg :)

K ga er even over nadenken, ff zoeken en mss schaf ik me deze wel aan :) De prijs ligt niet zo enorm hoog, dus echt verspilling is het niet voor het weinige gebruik :)
Automotive Photography & more: www.YVE5.be

Paultje

Ik heb ze toevallig vorige week gehaald. Is leuk speelgoed. En een leuke opstap naar misschien ooit nog een echte macro lens.
snappie

YVE5

YVE5

en een nieuwe op mijn site:

more pics @ www.YVE5.be

YVE5

YVE5

YVE5

YVE5

Vandaag een reflectiescherm en tussenringen gaan kopen. Ineens ook maar de 50mm f1.8 meegepakt. Stond wonderbaarlijk aan de Nederlandse prijs ipv de Belgische. Dus zomaar even 10 euro korting gekregen :)

eerste testje geeft aan dat ik nog heel veel moet oefenen :D

peterachterop

yves, waar heb je de inkopen gedaan als ik mag vragen?

YVE5

fotokonijnenberg in Turnhout :)

k koop daar zo goed als al mijn fotografiespullen :) Die mensen zijn uitermate vriendelijk, geven altijd correcte professionele uitleg op een manier waarop leken als ik het ook kunnen verstaan. En ze zijn zeker niet de duurste ;)

www.fotokonijnenberg.nl is dat voor jullie ;)

peterachterop

Juist dat wou ik horen.

Komt t spul van mij ook voornamelijk vandaan.
alleen de laatste 2 objectieven van cameranu.nl

YVE5

jivecar

Citaat van: YVE5 op 12 juni 2008, 12:08:02
fotokonijnenberg in Turnhout :)
www.fotokonijnenberg.nl is dat voor jullie ;)

Kom zelf ook eerder in Turnhout, is voor mij dichterbij. Wel is de prijs iets hoger door de btw, maar daarbij komt wel een standaard 2 jaars garantie termijn in belgië versus 1 jaar in nederland.

YVE5

gisteren een keertje een fotoshoot gedaan van iets anders dan een auto :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev