Advertenties


Opel astra 1.6 16v (99/00) of een renault megane coupe 1.6 16v (99/00)

Gestart door Blueone, 3 januari 2008, 15:48:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Blueone

Ik was eigenlijk opzoek naar iemand die ervaring heeft met beide auto's. Ik zit erg te twijfelen tussen deze 2 modellen want ze zitten namelijk allebei tussen de 4 en 5 duizend euro. Het gaat me hier voornamelijk om het technische vlak (onderhoud, onkosten, rijgedrag, punten waar op te letten, degelijkheid) dus niet om het uiterlijk/snelheid. Kan iemand zijn of haar ervaringen geven over deze 2 auto's. Graag met onderbouwde meningen (in tegenstellingen tot veel andere fora's)  ook lees ik dat de megane best veel last heeft van elektronische problemen, klopt dit?

en is de beenruimte achter ongeveer te vergelijken met een opel corsa 3 deurs?

Birt

Kan je niet met alles helpen, maar de beenruimte in de coupe is weldegelijk minder achterin dan in de astra.

En ja, wat zijn echte problemen. De 1.6 16v renault motor wil wel een een stukke bobine hebben, maar die kosten ook de wereld niet. Verder zijn de renault motoren betrouwbaar gebleken. Mijn familie en ikzelf rijden al jaren renault. In de afgelopen jaren een 11, 2x een 19, 2x clio (een II en een III), een megane coupe en een scenic. De meeste problemen zijn met de gasinstallaties geweest van de 1e 19 en de clio III. en verder een paar bobine's en kapotte accu's.
Dus niet echt schokkend te noemen. Wat bij renault nog wel steeds een punt van aandacht blijft zijn de wiellagers. Zo af en toe gaat er eens een stuk. Alhoewel ik het bij de beide clio's nog niet heb meegemaakt.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Blueone

ik wilde de beenruimte vergelijken met een opel corsa b (die hebben we hier thuis ook 1 staan)

Wendy

Ik weet niet hoe groot je bent. Maar ik ben 1,72 en mijn vriend 1,85 met korte benen. Hierdoor moet de stoel zover naar achter om te kunnen rijden dat er echt niemand meer achterin kan zitten. Het is dus eigenlijk een 3 zitter

Stefan

het ligt er idd aan hoe groot je zelf bent, maar over het algemeen is meer als 3 personen niet echt aan te raden, omdat de bestuurder dermate naar achteren zit om fatsoenlijk te rijden, dat erachter meestal maar weinig ruimte overblijft
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

cabriolet


KevinL

De stoelen van de renault zitten wel een stuk beter dan de houten banken die ze in de opels hebben.
Vrienden van me rijden ook in 2 astra's als ik daar een 1,5 uur in de auto zit heb ik een houten reet renault stoelen vind ik persoonlijk stukken beter zitten.
En de looks zowel binnen als van buiten vind ik bij de renault beter je hebt alleen achter wel wat minder beenruimte in als in een astra.

-Thunder-

Je kunt natuurlijk ook gewoon een Megane hatchback pakken :) Heb je een mooiere wagen kwa binnen en buiten dan een Opel, het comfort en de ruimte :)

Blueone

Het uiterlijk maakt me niet zoveel uit (de renault hatchback vind ik overigens gewoon lelijk :))


xforce

tja ik kan je maar 1 ding zeggen, het ligt geheel aan de auto.
Zeker de 2.0 16V blokken van de megane coupe zijn erg degelijk, maar desondanks heb ik bij deze auto veel problemen gehad. Het begon met een lekkere waterpomp, lekker koppakking, af en toe werkten de RF-sleutels niet meer, en dus ging ook de startonderbreker er niet af. De motortjes van de achterramen waren defect, wat vaker schijnt voor te komen. Verder heb ik weleens gehad dat de ruitenwisser ineens niet meer op de langzame stand wilde werken, dus alleen uit of in turbo-speed.
Dat klinkt heel erg negatief, ondanks dat ik erg veel lol en plezier aan de megane heb gehad.
Hij was overigens van 1996 met 170.000 km op de teller.
Het waren mij teveel kosten geworden, en ben daarom overgestapt naar een nieuwe auto.

Timo Zuiderduin

mijn ervaring met Opel's.

Die Ecotec blokken die erin liggen zorgen regelmatig voor gezeik door de EGR-klep.
ook vaak motormanagementstoringen die na uitlezen nog steeds onverklaarbaar zijn.

en de lak van Opel's ben ik niet over te spreken. veel te dun en krast zeer snel.

maar goed,.. betrouwbaarheid van de Megane's is ook niet echt hoogstaand.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev