Advertenties


xenon bolletje

Gestart door cabriolet, 29 december 2007, 19:54:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

cabriolet

hebben meer mensen hier last van ik heb angeleyes gemonteerd en volgens mij past het xenon h1 bolletje er niet helemaal goed in want ik krijg het bolletje niet vast in de koplampt lijkt wel of die dieper erinmoet maar dat gaat niet

Alex Verloop


cabriolet


peterachterop

bij mij paste deze er ook niet goed in.

Op je lamp zitten 2 kleine bultjes.
Deze er met een mesje afsnijden en het past wel.

Kevjan

Is dat een franse auto kwaaltje ofzo?
Ik zat vanmiddag ook al te klootzakken 8)7

Francois

Hallo ik heb ook een vraagje over de angeleyes.

Ik heb ook angeleyes erin, en dat is ook h1.In het ijzer in de lamp unit zelf zit waar het peertje van de lamp in komt zit bij mij een opening waar de lamp precies doorheen kan. en daar zit een half rond bolletje naast.Nu passen mijn xenon peertjes er maar op 1 manier in, namelijk dat buisje van de xenon door dat halve rondje heen maar normaal moeten ze er anders in dus heb ik het voetje van de lamp wat moeten bewerken dat hij er op deze manier toch in kan.Maar nu krijg ik met afstellen van de lampen een horizontale streep van links naar rechts en dan rechts gaat hij schuin omhoog.En dit is bij alle 2 de units precies het zelfde en alle 2 de zelfde kant op.

Iemand een idee waardoor dit komt?

peterachterop

dit hoort zo.

Lampen schijnen verder de berm in.

Francois

Maar dat doen alle 2 de lampen, en alle 2 rechts naar boven is dat normaal dan? en goed voor de keuring?

rs50jochem

Ja, allebei recht naar boven.. Is geen probleem bij de APK..

Francois

Ja, maar ze lopen eerst horizontaal, en dan gaan ze alle 2 schuin rechts omhoog.
Daar kom ik dus gewoon mee door de apk?

rs50jochem

Zo hoort het gewoon.. Dat doen je lampen ook zonder dat er Xenon in zit.. Dat wordt zo gevormt door de reflector zelf en niet door het lampje..

Maar misschien is het nu extra zichtbaar door het betere licht van de xenon..

Francois

Oke bedankt voor de info
mvg

peterachterop


rs50jochem

Dat plaatje is redelijk fictief Peter.. Als je lampen zo zouden schijnen is het volgens mij wel APK afkeur, je lampen staan dan gewoon te hoog.. Dat de Xenon dan genoeg Lumen heeft om zover nog een dicht (afgedekt) lichtbeeld af te geven dat is duidelijk.. Maar om zover te schijnen moeten je koplampen gewoonweg hoger staan dan APK technisch gedoogd is..

cabriolet

Citaat van: peterachterop op 29 december 2007, 21:09:44
bij mij paste deze er ook niet goed in.

Op je lamp zitten 2 kleine bultjes.
Deze er met een mesje afsnijden en het past wel.

dus als ik die eraf snij past hij wel ??

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev