Advertenties

Terug schakelen gaat erg stroef + speling in de pook

Gestart door Flock, 11 december 2007, 15:42:44

Vorige topic - Volgende topic

Flock

Beste Megane-leden!

Sinds 3 weken heb ik een Megane gekocht, van het bj '99
Heb al veel van de site kunnen leren hier, maar kan dit probleem nergens vinden

Het zit zo:

Bij het "opschakelen" niks aan de hand, maar zowel bij koude als warme motor gaat hij heel stroef van de 3 naar de 2
Net alsof iets het blokeerd..het is dan ook alleen die versnelling!
En heb trouwens ook onwijs veel speling in de pook zelf (weet niet of dit er iets mee te maken het?)
Zelfde geld als ik in de 5 zit, (en dan terug wil schakelen naar de 4) gaat dit ook slecht omdat hij niet uit zichzelf terug springt (bij mn vorige auto's, als ik hem uit de 5 trok sprong die vanzelf naar het midden)
Moet hem nu dus echt naar de 4 brengen

Iemand enig idee wat de oorzaak hiervan kan zijn??
Mvg Flock  !-!
Renault wat anders??
Auto's tot nu toe..Clio 16v - Clio Williams - Megane coupe Ph1 1.6 16v - R19 16V Cabrio - Megane coupe Ph2 2.0 16v IDE

Birt

Ik vermoed dat de schakelstangen even weer vast gezet moeten worden. Onder de auto loopt er een naar de bak. die 2 aansluitingen zijn vrijmakkelijk te controleren. Onder de hoes zit ook een schanier punt. hier zou ik ook even goed naar kijken. Ik vermoed dat die de problemen veroorzaakt.

matthew

Ik zou de versnellingsbak eerst een keer laten spoelen bij een garage,dat weer aftappen en weer vullen met nieuwe olie erin.

Rmc_Jelluh

en overal nieuw vet in/op
dus een service beurtje denk...

Flock

Kijk hier hebben we wat aan!  _o_
Was al bang voor ergere dingen (bakrevisie ofzo)

Mensen BEDANKT voor de snelle reacties!
Renault wat anders??
Auto's tot nu toe..Clio 16v - Clio Williams - Megane coupe Ph1 1.6 16v - R19 16V Cabrio - Megane coupe Ph2 2.0 16v IDE

Nick Mattheus

maar als het hier niet mee helpt denk ik wel dat ie aan een bakrevisie toe is...

was bij mij wel het geval...

enkel dat het nu wel veel harder gevordert is (boite kraakt bij hard optrekken, niet goed meer schakelen, ...)
binne een maandje men boite laten reviseren !-!
kan het nu nog niet laten doen omdat de dealer 2 nieuw bruggen besteld heeft en deze eerst moeten geplaatst worden Y

nu geraakt mijn wagen enkel op de smeerbrug maar die hebben ze elke dag nodig dus 8)7 :D
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Flock

Heb nu net 116000 Km erop staan, en dan al een bakrevisie??
laten we dan maar hopen dat het optie 1 is  ;)

ik hou jullie op de hoogte  !-!
Renault wat anders??

Nick Mattheus

mijne heeft ook (maar) 128.000km  Y

maar ik hoop mee voor jou ;)
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Rmc_Jelluh

tja heb bij me eerste megane, me bak aan stront gereden dan doe je liever een gewone revisie das net wat goedkoper nog..
en kan eigenlijk bij elke km stand tis hoe er mee omgegaan is .. en onderhouden is..

EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev