Advertenties


17'' velgen

Gestart door renault freak, 8 december 2007, 17:42:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

renault freak

ik heb nu 16'' velgen onder de auto. maar ik heb nu een setje 17'' op het oog.
passen deze zonder aanpassingen aan de auto?
niet dat ze dalijk gaan aanlopen in de wielkasten als je net iets te hard over een drempel gaat ofzo?
de maten vn de velgen weet ik zo even niet,
banden maat is iig 215x45x17..

cabriolet

kan gewoon ik heb ook 17 inc velgen

rs50jochem

215/45x17 is een iets dikkere band dan dat je normaal op een 17Inch voor een Megane zou steken.. Pas het anders ter plekke even en rijdt een rondje.. Mocht het dan aanlopen dan weet je dat dit niet het setje is wat op jouw auto past..

Meer geschikt is 205/40x17.. Deze band is iets smaller en iets platter..

Stefan

205/40/17 is idd een wat meer geschiktere maat.
Maar ik denk wel dat het gaat passen.
ligt natuurlijk ook aan de ET waarde / Steek / Naafgat /etc ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

matthew

Wat stefan zegt et waarde waar je moet op letten groter als 40 valt het wiel verder naar binnen en kan het tegen de remklau aanlopen,steek is 4x100,naafgat is 60,1 is eventueel als anders is wel ringen voor te krijgen bij een banden handel.

Marcelo

indd maar ga niet kleiner dan die naafmaat!! Anders moetoen ze gevreest worden en gecentrifugeert ofzo.

Komen dan wel weer extra kosten bij dus let daar wel goed op ;)

renault freak

de ET waarde is 30.
velgmaat is 8jx17
net naafgat weet ik niet..

als iemad voor mij een fototje kan plaatsen want mij lukt het deze keer niet ;(

Reinier Goorden

Natuurlijk kunnen we dat, kom maar op ;)

Reinier Goorden

#8

Is je auto verlaagd Danielle? Heb zelf ook 8J steken alleen is et-waarde 35. Met et 30 komen ze dus nog 5mm verder naar buiten. De mijne is wel verlaagd en het kan allemaal net dus dan zou het in principe bij jou ook geen probleem moeten zijn. Het naafgat moet wel groter zijn dan 60,1mm anders gaan ze niet passen zonder verregaande aanpassingen aan de velg.
Weet je de breedte van de band? Een band met een dikte van 45 is afhankelijk van de breedte hoger in mm dan een band van 40.

renault freak

me auto is niet verlaagd zover ik weet  :q

Nick Mattheus

als je nog bij wil verlagen, draai je er gewoon een 205/40-17 omheen he Y :D

dan gaat dit perfect hoor ;)
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

ForzaMollie

Ik heb mijn 215/40/17 naar voren moeten leggen omdat hij achter aanliep wanneer ik iemand achterin had zitten (auto is verlaagd). Velg is 7j breed trouwens en nu met 205/40/17 is het geen probleem.

Let daar even op!

Adrenalin Junkie

Ik heb er 215/35/18 onder zitten. 18 inch dus.

Aan de voorkant zitten er spoorverbreders van 5mm, anders pastte de velg niet (zat geklemd tegen de remklauw...)

Dat is de enige aanpassing, ze zitten verder perfect, ook geen problemen met aanlopen. (voordat hij verlaagd was kon ik met 60 over de drempels rijden zonder dat er bijgeluiden kwamen, of dat er iets aanliep.)
Mijn auto is nu aan de voorzijde 4cm verlaagd. ook geen problemen met aanlopen, zelfs niet wanneer ik het stuur maximaal draai en rij.
Drempels kan ik ook niet meer harder dan 30 nemen, maar dat komt omdat mn bumper dan de grond raakt...

ET waarde weet ik niet, heb ze op de gok gekocht  :P

eliatuning

ik heb ET35, met een 205/17/40 erop liggen en mijn velgen zijn 8jbreed
dat gaat zeker
wil de mijne nog wat meer verlagen, een tandwiel lager vanachter
maar dan ben ik benieuwd of ik niet ga raken
je moet op veel letten met de velgen
rather low and slow than high and fast

Nick Mattheus

zoals ik al zei...
dan laat je vanachter gewoon de wielkasten rollen Y

geen problemen meer...
ik heb zelf achteraan ook een 8 duim breed steken hoor en kan nog lager gaan als ik wil 8)7 :D
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev