Advertenties

dieselpomp lekt?

Gestart door ammic, 4 december 2007, 22:38:58

Vorige topic - Volgende topic

ammic

dieselpomp van mijn Megane I uit 1998 lekt, waar zou dat aan leggen, O ring? heeft iemand ervaring hiermee?

Paul

Beetje meer info zou wel makkelijk zijn, zo kan ik geen antwoord geven.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

ammic

ik was vandaag bij de garage, oorzak O ring stuk! aangezien de motor 254.000 gereden is hele normale dat O ring het begeeft, de diesel pomp is aan revisie toe de kosten meer dan € 1.300 incl. revisie, demonteren en monteren dat de optie 1 dan heb je nog optie 2 zelf pomp demonteren en alleen O ring + buijes zonder test +/- € 175 daarbij komt de kosten van degene die de pomp zou demonteren en monteren. (onvoorzien kosten heb ik bij geteld)
de vraag nu is hoe lang zou ik die auto houden? zal ik de megane inruilen? KM stand bij inkoop 224000 nu 254000 in anderhalf jaar tijd de totaal gemaakt kosten tot nu € 1200 maar nooit pech gehad! 10.000 KM in een keer gereden zonder een druppel olie of water bij te voegen. opzeg motorisch ben ik hele te tevreden.
volgens de garage het is niet verstandig om met de auto te rijen vanwegen de diesel die op water slang druppelt, ten duren zal die slangen ook verroten, nu staat de auto voor de deur.
in afwachting welke risico ik zal nemen? indient iemand ervaring of raad heeft dan hoor ik graag.
ik hoop dat ik wat duidelijke ben.

Bedankt voor jullie reacties

matthew

Als je tevereden bent over de auto kun je nog even een check laten uitvoeren bij een garage van wat er allemaal mis is op dit moment en daarvan de kosten overwegen en als het meevalt gewoon reparen en lekker door rijden met de auto.

EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev