Advertenties


Bobbeltjes onder raamrubber voordeur - makkelijk te verhelpen?

Gestart door pbjs, 3 december 2007, 00:07:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

pbjs

Aangezien het mijn eerste post is op dit forum zal ik me even voorstellen: ik ben Pascal uit Almelo en ben intussen 4 jaar de eigenaar van een Megane Coupe (2.0 16v) van mei '98. Ik ben een tijdje lid geweest (en heb gepost) op het vroegere rmcc-forum, maar da's een paar jaar geleden en die bestaat niet meer.

Welnu, ik heb al wel het 1 en ander meegemaakt met m'n auto, maar voor het volgende wil ik graag jullie mening weten:
Het raamrubber van de linkerdeur, bij de spiegel, begint behoorlijke bobbels te vertonen. Ik neem aan dat dit komt door roest (?), maar vraag me af wat er aan het roesten is en of het een kostbare zaak wordt dit te laten verhelpen.
Dus is dit inderdaad roest en hoe kan dit verholpen worden? En is het een kostbare zaak? Want het autootje is intussen al bijna 10 jaar oud en ik wil er niet al te veel geld meer aan uitgeven, als je begrijpt wat ik bedoel.

Hieronder een foto ter verduidelijking:



Het gaat dus om deze Megane (van het eerste type):



Alvast bedankt!  !-!

Dirk Kuipers

Ik heb precies hetzelfde probleem inderdaad. Volgens mij is het een megane kwaaltje.

Die rubbers zijn inderdaad erg duur, ben ook al even bij de dealer geweest.


Dirk Kuipers

Mja, wellicht. Maar dan moet je ze er eerst afhalen (indien ze nog goed zijn) en kun je ze dus ook verbuigen waardoor er vouwen in komen etnzo. Ik ga straks als alles klaar is naar de dealer toe om nieuwe rubbers te kopen. NOm het nog even "af te maken".

Maar wellicht is het een optie voor de TS inderdaad! :)

pbjs

Bedankt voor jullie snelle reacties - ik was al bang dat m'n deur aan het wegroesten was :@

Wanneer ik het voorlopig laat zitten loop ik niet het gevaar dat m'n deur alsnog na verloop van tijd weg gaat roesten?

Citaat van: Dennis_K op  3 december 2007, 11:51:28
Sloop misschien?
Misschien is wegbrengen wel de beste oplossing ja ;)

Stefan

neuh, dat zal wel meevallen met dat wegroesten van de deur.
Je kan misschien wel eens proberen om een beetje schoon te maken onder de rubbers
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Joost-cabrio

tering zo duur  l- ;(

ik heb er dus ook iets last van en nu na het spuiten van de auto dacht ik mm volgende week maar na de dealer voor nieuwe , dus maar niet dan.


Stefan

ja, die rubbers zijn idd niet normaal meer zo duur...... ;(
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

matthew

@Joost,als er een dikke spuitbeurt vanaf kan dan kunnen er rog ook nog wel raamlijsten vanaf is de auto in 1 keer helemaal netjes had ik gedaan bij de coupe.

Misschien anders even onderdelen lijn raad plegen of er niet ergens een setje ligt met korting ofzo.


Maar ik moet ook toegeven dat ze idd best prijzig zijn.

Joost-cabrio

haha :D
ik zeg ook niet dat ik het niet doe  :P

maar het gaat mij om het geld voor z'n ###lige kleine raam stripje  :0

maar wees niet bang ik doe mijn best voor mijn karretje  :9~

Pim Smeets

http://www.gorubber.nl/index.aspx?page=artikel&PID=120

Even een vraagje bij deze:

De rubbers die je hier kunt kopen hebben volgens mij geen einde (blinde achterkant).
Hoe kun je dit het beste oplossen of mis ik ergens een simpele oplossing?

Thanks alvast!
Als het regent in September dan valt Kerstmis in December

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev