Advertenties

Km teller unit kapot??

Gestart door Francois, 2 december 2007, 16:53:37

Vorige topic - Volgende topic

Francois

Hallo ik heb een vraagje,Ik heb sinds een paar dagen dat onder het rijden mijn km teller niets meer doet, dan geeft hij niet meer aan hoe hard ik rijd.De dag teller en de km stand lopen dan ook niet meer op.Verder doet alles van de unit het gewoon, toerenteller, benzine meter, temperatuur meter enz.

Ik heb een pioneer avic x1 radio erin, en als ik dan in het menu bij aansluitingen kijk onder het rijden, dan doet de speed pulse teller het ook gewoon terwijl de wijzer van de snelheid op 0 blijft staan.

En dan soms onder het rijden doet hij het weer, en dan stopt hij weer enz....

Iemand hier ervaring mee?  Of een oplossing voor?

Francois

matthew

Als je auto abs heeft is er misschien een abs sensor stuk.
Of je snelheidssensor op de versnellingsbak is defect .
Of het tandwieltje in de versnellingsbak is stuk.
Of er is ergens in de motorruimte een slechte massa.
Of je tellerunit is stuk.

Ik zou beginnen met de massa's te controleren,dus bij de accu de strips van de motor naar het chasis.

Maar ik dacht dat we zo'n soort gelijk iets een paar weken terug ook hadden hier op het forum.

Francois

Kan de snelheids sensor kapot zijn, als de pulse speed draad het wel gewoon doet?
Die zit namelijk op mijn navigatie en die reageert gewoon.

En als er een abs sensor stuk is, moet dan het abs lampje niet continu branden?

Francois

niemand ideeen?

Of iemand in de buurt van groesbeek, bij nijmegen waar mee ik een x de teller kan omzetten voor te proberen of hij dan wel de snelheid aangeeft? dan weet ik of het de teller is of iets anders.

Hoop dat er iemand is die mij kan helpen.

Francois

Heb het gevonden,

Een hele handige buurman heeft gekeken en een paar dingen gesoldeerd en nu werkt hij weer

Francois

Deze mag opslot, tenzij er iemand nog vragen over heeft.

bedankt voor de reacties

EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev