Advertenties


apk afgekeurd

Gestart door Big Pimpin, 30 november 2007, 17:32:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Big Pimpin

Hallo allemaal,

Vandaag is mijn Megane niet de door de APK gekomen omdat 1 band niet voldeed aan de eisen. Ik wist dat die band aan vervanging toe was maar niet dat het al zo erg was.

Het geval is dat ik op zoek ben naar een nieuwe set velgen en vind het zonde om nu 1 nieuwe band te kopen. De banden die erom liggen zijn €209. Heb al rond gekeken naar wat goedkopere banden maar ook die zijn algauw €160.

Daarom mijn vraag:

Mag ik nu een nadere set velgen monteren (die ik van iemand leen) zodat de auto apk goedgekeurd word???

Gr

Jan van Heteren

Dat mag
Als die banden maar goed zijn en de et waarde van de velgen ook goed zijn
Hou er wel rekening mee dat de band natuurlijk niet voor niets is afgekeurd dus dat je dan zo niet al te lang blijft doorrijden, helemaal niet met dit slechte weer :neen:
Meganomaniac

Rmc_Jelluh

anders even kijken voor een 2e hands bandje zijn er best wat verkrijgbaar...
ken je je eigen set houden ..  en toch veilig rijden ..

Birt

Je reserve wiel geen optie? Ik weet niet of er eisen gesteld worden aan een reserve wiel, maar er rijden er genoeg zonder, dus dan laat je de slechte even thuis liggen.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Oldskool

check www.autobandenmarkt.nl dan. die zijn niet duur met zn banden :)

Alex Verloop

Ben dan benieuwd wat voor banden je eronder hebt liggen als ze €209 per stuk zijn  :?

Anders gooi je op de as waar je band versleten is even 2 winterbanden (+ velgen ofc) erop ;) of zoals eerder gezegd haal je er 2 van de sloop oid.

greetz

Collin

Zou als ik jou was even nagaan op welk profiel ze nu staan (dus aan de buitenzijde, binnenzijde baan 1 en baan 2 en binnenzijde --> dus op 4 plaatsen in de breedte)

Wanneer deze geheel over de breedte nog op/boven het minumum van 1.6mm staan -> uitlachen die gasten en een goedkeuring eisen.
Heb het ooit zelf ook gehad (lenteperiode) en heb a.d.h.v. deze wettelijke minimumeisen geeist dat de auto goedgekeurd diende te worden. Was nog een aardig gesprek waarin ik ook m'n vader (met 30jr. brancheervaring) heb betrokken. Een aantekening op het keuringsrapport volgt dan vanzelf, maar da's een ander "probleem"

Al zou ik in de winter niet met dit soort versleten banden wíllen rijden!!
No nuts, no glory!

Oldskool

neem van mij aan... is geen pretje haha. tis dat mn nieuwe voorbanden er nog niet zijn. maar het rijd echt een beetje eng. stuur draait te veel haha 8)7

Remco v.K.

Citaat van: Birt op 30 november 2007, 19:10:14
Je reserve wiel geen optie? Ik weet niet of er eisen gesteld worden aan een reserve wiel, maar er rijden er genoeg zonder, dus dan laat je de slechte even thuis liggen.

Klopt, reservewiel eronder en geen problemen mits deze nog goed is uiteraard.

Albert_Megane

autorijden kost geld dus ook je banden.ging maar gauw nieuwe banden er onderzetten geld is niet zo belangrijk als je leven.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev