Advertenties


zuiniger rijden?

Gestart door johnneman, 28 november 2007, 00:34:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Dennis20

wat een topic  8)7   haha :D

* 1 op 14 (gem) vindt ik zuinig hoor voor een megane coupe.

Rmc_Jelluh

is idd niks mis mee met de 1:14..

anders een flinstone wagen ... kost je alleen schoenzolen of je krijgt flink eelt :D

Birt

Idd. 1:13 deed ik gemiddeld met mijn 1.6e megane coupe.
Clio 1500dci rijd gem 1:21. Als ik rustig doe al meerdere keren 1:24 gehaald. En in vergelijking met de megane kan die al uit vanaf een km of +/- 12000 per jaar. (had ik voor mijzelf toen berekend, en lijkt te hoog berekend kwa km's)
Ik rijd nu 30d per jaar en in megane 17d per jaar en ben ongeveer zelfde aan kosten kwijt nu.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Erix

Ach echt typisch Nederlands dit... Beetje dubbelte 1e rij verhaal.
Van alles willen maar uiteindelijk maar weinig tot niets echt kunnen/willen veroorloven.

Elke maand kom ik wel iemand als dit tegen als het over car-audio gaat. Eerst presenteert hij/zij een mega wish-list, wilt van alles hebben, en als ik dan naar zijn/haar budget vraag kan je daar amper fatsoenlijke voedingskabels voor kopen. Uiteindelijk gaat hij/zij meestal 'boos' weg...  8)7
ZX-Audio · the finest audio products around

Rmc_Jelluh

de SPIJKER op z'n KOP eric....  Y

johnneman

Citaat van: Marcelo op 29 november 2007, 05:26:50
ik denk dat het kwa verbruik weinig scheeld. je legt namelijk dezelfde afstand af!!

Ik denk dat het meer te maken heeft, met het optrekken en afremmen van de auto.

doordat je snel wegrijd bij een stoplicht, heb je bij de volgende meestal rood licht.
Terwijl als je rustig van stoplicht naar stoplicht rijd, je vaak in 1 keer door kan rijden.
ik denk dat hier voornamelijk het grootste verschil zit kwa verbruik!!

-knip-

Nou suc6 met het vinden van de ideale manier van zuiniger rijden  !-!
Gr Marcel
Bedankt voor je reactie! Ik zal es op die dingen letten. Ja chiptuning is misschien wel wat.. maar wordt zo'n auto dan niet alleen sneller ipv zuiniger??

Citaat van: Erix op 29 november 2007, 14:37:15
De motor wordt gesmeerd door de olie uit je karter (kom vanonder je zuigers) en niet door benzine.

Turbo was meer een flauwe opmerking van mij. Een turbo motor is inderdaad zuiniger bij gelijke omstandigheden dan een atmosferische motor maar qua kosten en moeite om dit te realiseren kun je heel wat km's rijden.

Goedkoopste optie is het kopen van een belastingsvrije LPG auto.
lol, weet ik veel. naja dan maar geen turbo :P Maar goed, ik snap het motorverhaal iig nu!

Yayo

Chiptunen kost je 300 a 500 euro en krijg je 3 a 6 pk meer bij omdat je een benizine motor hebt en of ie nou echt heel veel zuiniger wordt is maar de vraag.

Ik denk dat 1 op 14 best zuinig is en dat je er al alles aan doet om 1 op 14 te rijden. Denk dat je al deze tips die worden gegeven (banden spanning, optrekken bij stoplichten, airco, raamverwarmning) ook toepast, zou dat de meest goedkopen manier zijn om zo zuinig mogelijk te rijden.
En als je nu echt zuiniger wilt rijden moet je maar een andere auto kopen.
==Roet komt je tegemoet,zodra ik m'n pedaaltje naar beneden doet==

johnneman

Citaat van: Dennis_K op 29 november 2007, 15:05:34
wat een topic  8)7   haha :D

* 1 op 14 (gem) vindt ik zuinig hoor voor een megane coupe.
Citaat van: Jelle op 29 november 2007, 16:03:58
is idd niks mis mee met de 1:14..

anders een flinstone wagen ... kost je alleen schoenzolen of je krijgt flink eelt :D
nou dan ben ik tevreden :) maar 't is toch niet zo vreemd als iemand vraagt hoe hij of zij zuiniger kan rijden??

Neemt niet weg dat ik 't toch nog graag zuiniger wil. Misschien een diesel dan maar.
Citaat van: Erix op 29 november 2007, 17:25:38
Ach echt typisch Nederlands dit... Beetje dubbelte 1e rij verhaal.
Van alles willen maar uiteindelijk maar weinig tot niets echt kunnen/willen veroorloven.
dubbeltje op de eerste rij?? ik vraag alleen maar wat. Nee tuurlijk wil geen nieuwe motor plaatsen die zuiniger is. Vraag gewoon om allerdaagse dingen die ik kan doen om t te verbeteren.

En Yayo, bedankt. heb ik in ieder geval een indicatie qua prijs!

Rmc_Jelluh

is ook geen gekke vraag hoor,

je rijd al 1:14 das voor sommige hier toch al heel wat met deze auto, zelf reed ik 1;10 op lpg en 1:12 was het max wat ik op benzine kon rijden of eerder gezegt het minimum..

als het gaat op $$ het zuinige rijden moet je heel wat factoren naast elkaar zetten incl aanschaf prijs van een auto.
dan heb je tegenwoordig wat meer keuze dan benzine lpg (g3) en diesel ook hybride.
als je ook nog naar het milieu gaat kijken om zuinig te rijden ..

zo is een kleine auto vaak de meest zuinige oplossing.

ik zou best tevreden zijn met de megane en dit verbruik !-!

madmaus

Je kan nog zoveel tips krijgen maar je gaat echt niet ineens gem 1 op 20 lopen als hij nu 1 op 14 loopt.

Kleine auto met een kleine motor is dan de beste keus.
Misschien nog beter motorfiets of scooter. Of de gewone fiets  :)

Mijne loopt op de snelweg gemiddeld 1 op 16a17 met redelijk doorrijden. binnen de bebouwde kom 1 op 11a13

Collin

Citaat van: Dennis_K op 29 november 2007, 15:05:34


* 1 op 14 (gem) vindt ik zuinig hoor voor een megane coupe.

crap, 1 op 14 gemiddeld?

Hoe de heck haal je zoiets? :-(

Die van mij rijdt met zuiniger omgaan van het gaspedaal op een volle tank gemiddeld 9.1l / 100km. Zo'n 1:11 en een beetje
No nuts, no glory!

Dennis20

Citaat van: Collin op 22 december 2007, 01:01:43
Citaat van: Dennis_K op 29 november 2007, 15:05:34


* 1 op 14 (gem) vindt ik zuinig hoor voor een megane coupe.

crap, 1 op 14 gemiddeld?

Hoe de heck haal je zoiets? :-(

Die van mij rijdt met zuiniger omgaan van het gaspedaal op een volle tank gemiddeld 9.1l / 100km. Zo'n 1:11 en een beetje

Andere motor he...    jij 2.0 16v hij een 1.6 8v.

xforce

het is van belang dat je zo contant mogelijk optrekt. Op elk punt dat de motor in de fase van versnelling zit gebruikt hij meer benzine. Als je langzaam optrekt gebruikt hij minder benzine dan dat je super snel optrekt. Maar als je langzaam optrekt, dan duurt het ook langer voordat je de snelheid bereikt hebt. Dus gebruik je een langere periode iets meer benzine. Als je hard optrekt gebruik je een kortere periode meer benzine. Het ligt net aan de verhouding van periode / hoeveelheid. En hierbij is het zo constant mogelijk optrekken de "juiste" verhouding.

BTW:
Ik vond mijn 1 op 10 ook aan de hoge kant.
Ik heb het opgelost door een 1.2 motor te kopen :P

Paul

Voor het geld dat je bijgelegd hebt, had je een hoop benzine kunnen kopen.
Ik rijd ook tussen de 1op9 en 1op10 op korte stukken.
Ben het met xforce een normaal rijden met zo min mogelijk wisselingen in snelheid.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev