Advertenties


Warmlopende motor

Gestart door Primera, 23 november 2007, 12:32:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Primera

Hallowa,

Mn vriendin heeft sinds kort een probleem met haar Renault Megane Coupe 1.6 (LPG-G3).
De radiator slang was laatst gescheurd, en toen kwam ze met een warme motor stil te staan
maar die heb ik inmiddels vervangen. De motor heeft ze gelukkig op tijd uitgezet, dus die hebben
we gespaard.
Probleem is nu alleen dat de motor weer te warm werd, ondanks ik heb gewoon weer heb bijgevult.
Wat me wel opviel was de bruine derrie die uit dr pot kwam zetten, maar dat had ze al wat langer zij ze.
Ik wil morgen iig de motor en de radiator even doorspoelen om te kijken of hij verstopt is.
Zou het nog iets anders kunnen zijn? Thermostaten, pompen etc. etc.?

Birt

Denk idd gewoon een verstopping. Renault motoren (vooral de oude) zijn gevoellig voor roest vorming in het koelcircuit. en daardoor verstoppingen en stuk lopen van de waterpomp. Dus waterpomp zou ik ook even bij kijken. Hij zit op de distributieriem.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Primera

THX! (Y)  Is het vervangen van de waterpomp trouwens zelf te doen? Volgens mij heb ik niet zoveel ruimte links naast de motor om dr bij te komen.
Ik geloof wel dat haar distributieriem ook vervangen moest worden, dan kan ik dat gelijk meenemen  8)

glaerox

Citaat van: Birt op 23 november 2007, 13:01:34
Dus waterpomp zou ik ook even bij kijken. Hij zit op de distributieriem.

Op de distributie riem? Klopt het dat hij bij mijn 2.0 8v op de multiriem zit?

Birt

Dat kan. dat weet ik niet. Maar bij de 1.6e zittie op de distributie.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Kenny Mattheus

Wat ook kan is dat wanneer je bij warm water, koud water gaat bijvullen en de motor niet laat draaien, dat de coulasse gaat barsten...
Hoop iig voor jou dat het dit niet is... (weet niet wat coulasse in het perfect nederlands is  :?)
GoD WHaS HoRNy WheN He CreaTeD My CaR , THaT'S WHy BiTCHeS LoVe HeR

Primera

De auto is nadat hij te warm werd gelijk uitgezet, en heeft daarna een week stil gestaan. Daarna is er een nieuwe radiator slang op gegaan, en geheel opnieuw gevult, dus dat zal het niet zijn neem ik aan.

Dennis20

Citaat van: Primera op 23 november 2007, 12:32:32
Hallowa,

Mn vriendin heeft sinds kort een probleem met haar Renault Megane Coupe 1.6 (LPG-G3).
De radiator slang was laatst gescheurd, en toen kwam ze met een warme motor stil te staan
maar die heb ik inmiddels vervangen. De motor heeft ze gelukkig op tijd uitgezet, dus die hebben
we gespaard.
Probleem is nu alleen dat de motor weer te warm werd, ondanks ik heb gewoon weer heb bijgevult.
Wat me wel opviel was de bruine derrie die uit dr pot kwam zetten, maar dat had ze al wat langer zij ze.
Ik wil morgen iig de motor en de radiator even doorspoelen om te kijken of hij verstopt is.
Zou het nog iets anders kunnen zijn? Thermostaten, pompen etc. etc.?

Er heeft dus water(vocht in het systeem gezeten!
Het beste is om meteen even alle slang door te spoelen, zodat je geen problemen krijgt.
Succes ermee!

Nick Mattheus

Citaat van: Kenny Mattheus op 23 november 2007, 17:17:13
Wat ook kan is dat wanneer je bij warm water, koud water gaat bijvullen en de motor niet laat draaien, dat de coulasse gaat barsten...
Hoop iig voor jou dat het dit niet is... (weet niet wat coulasse in het perfect nederlands is  :?)

zal mijn broertje zijn uitspraak eens wat duidelijker maken :D
die coulasse waar hij het over had is de cilinderkop ;) maar denk wel dat jullie dit wisten?? :q

ik zou ook de leidingen eens schoon maken en misschien ook gelijk de thermostaat eens checken ;)

denk niet dat het de pomp zelf is hoor ;) maar heb je het systeem wel goed ontlucht??

grtz
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Primera

#9
Die thermostaat wil ik morgen zoiezo even checken. Is daar makkelijk bij te komen? Hij zit bij de waterpomp heb ik begrepen.
Ik heb de eerste keer onlucht door de pot te vullen, de ontluchtings (plastic) schroef op de linkerkant open te draaien (op de radiator), en mezelf wezeloos wezen knijpen op de bovenste radiator slang tot dat de pot voor de 2e keer bijna leeg was, moet genoeg zijn toch?

Roeland

de coulasse is idd de cilinderkop (koppakking)

waterpomp zit volgens mij ook op de multiriem

thermostaat is vervangen...

Nick Mattheus

ik denk dat de waterpomp aangedreven wordt door de distributieriem...

waar de thermostaat zich juist bevindt weet ik niet :neen:
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Primera

De waterpomp zit inderdaad op de distributie-riem en die heb ik even vanaf de buitenkant bekeken en gouw
weer dicht gedaan.. Hoe krijg je dat ding dr in g*dsnaam af? Die 2 cm speling aan de linkerkant maakt het er
echt niet makkelijk op.
Heb iig de thermostaat er maar even tussenuit gehaalt, en zover mogelijk de leidingen een beetje doorgespoelt
waar een ongelovelijke bende lichtbruine drap uit kwam.. Niet normaal!
Maargoed, alles weer in elkaar gezet, en de leidingen worden warm. Alleen nu volgend probleem.. De radiator
slaat niet aan.. Nu zou het puuuuurrr toeval kunnen zijn dat de sensor stuk zou kunnen zijn, maar aan de andere
kan ben ik nog steeds bang dat tie gewoon het water niet genoeg rond pompt zodat de sensor warm genoeg word.

De thermostaat zit trouwens aan de rechterkant van de motor, bovenop. Deze is heel erg makkelijk te demonteren met 3
boutjes, en dr vervanging dr van zou +-30 euro kosten.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev