Advertenties

Spontaan aanspringen temperatuur lampje.

Gestart door glaerox, 21 november 2007, 16:46:26

Vorige topic - Volgende topic

glaerox

Hallo,

Vanochtend mijn luchtfilter, olie, oliefilter en bougies vervangen. Alles ging zonder problemen. Na ongeveer 20 km gereden te hebben springt bij het optrekken opeens het temperatuur lampje op het dashboard aan. Terwijl de meter aangeeft de de motor op normale bedrijfstemperatuur is. Ook na een uur wachten, en de auto iets is afgekoeld, staat het lampje nog aan, maar de meter is gezakt. Ik heb al even de accu losgekoppeld, om alles te resetten. Maar dit hielp niets.

Iemand een idee of mijn auto echt oververhit was? of er gewoon een sensor kapot kan zijn?

de dealer had vandaag, en ook ws morgen, geen tijd

Groeten Bas

add: heel stom 8)7 het gaat om een 2.0 8v uit 98!

Paul

Er zitten meen ik 3 temp sensoren in het blok, 1 voor het lampje, 1 voor de computer en 1 voor de meter.
Maar bij sommige is dit gecombineerd in 1 sensor, ik weet niet meer of de 1,6-16v dat ook heeft.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

glaerox

Bedankt Paul, er zitten inderdaad meerde sensoren in het blok. welke zou van het lampje kunnen zijn bij dit type motor? (2.0 8v 98,) Onder op mijn thermostaat zit er iig 1, met 3 kabels. wanneer ik deze er uit trek. werkt de temperatuur meter zelf niet, en het lampje blijft branden.

Paul

Als het een 2.08v is zit er ook nog een witte in (ik meen 2 draads), ik geloof dat die voor de computer is.
Zal straks even op de andere computer kijken welke het is.

Clio 3 1.616v Initiale

glaerox

Dat zou ik erg waarderen:) alvast bedankt!

Paul

Als het goed is, zit het toch in de grote groene zender.

Clio 3 1.616v Initiale

glaerox

vandaag weer 2x 15 km gereden. Temp lampje ging niet aan, en de meter kwam niet boven de helft uit. Kan aanemen dat het dus een computer storing is geweest? of iets in die trent...

glaerox

Jah hoor, vandaag was het weer raak.

heb de auto nog vaak gebruikt, geen lampje die aansprong. Vanavond trok ik na ong 10 km te hebben gereden wat ver door in zijn 2 (4500tpm) en toen sprong het lampje weer aan (zie foto). Echter staat de temperatuur naald redelijk naar onder, en voelt de motor niet extreem warm aan wanneer ik de motorkap opendoe. Kan bijvoorbeeld de slangen gewoon aanpakken, en het resevoir gewoon opendoen zonder dat er koelvloeistof door druk uitkomt.

Wanneer ik de groene stekker bij de thermostaat loshaal, gaat het lampje uit, en zakt de meter. Klopt het dat deze stekker maar 3 draden ingaan?(2.0 8v).

En wat kan deze vervelende storing veroorzaken!?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev