Advertenties


welke speakers hebben jullie achterin ( megane II )

Gestart door pepe, 10 november 2007, 20:15:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

pepe

ik vroeg me af welke speakers jullie achter gebruiken en hoe jullie ze hebben in gebouwd, lijkt me een stuk moeilijker dan in een scenic of clio ..  ;)

Renier

#1
Voor: Pioneer TS-Q131C (+/- €99,- per paar).


Achter: Pioneer TS-E1396 (+/- €89,- per paar).


Je kan uiteraard ook kiezen voor de Pioneer TS-E1376 (+/- tientje goedkoper dan de 1396).

Er passen alleen vrij ondiepe 13 cm speakers zowel voor als achterin. Installatie voor is een kwestie van minuten, zeker met de TS-Q131C (plug & play). Achterin is een heel ander verhaal omdat je aardig wat moet demonteren voor je er uiteindelijk bij kan.

Zowel de TS-Q131C als de TS-E1396 bevallen mij uitstekend en zijn in mijn ogen hun prijs meer dan waard.
De af fabriek Renault speakers zijn waardeloos en net van karton. Je merkt het verschil alleen al als je beide speakers in je handen hebt, die van Renault wegen echt niets.

Jacob

Om het lekker makkelijk te houden: voor mijn luidsprekers voor en achter zie de post van Renier.  :)

pepe


matthew

Van pioneer kun je zo over klikken en het kapje boven is gewoon los halen,voor speakers achter monteren ja heb je een 3 of 5 deurs een 5 deurs kun je zo bij en een 3 deurs moet je het achterpaneeltje gaan los maken.

Nick Mattheus

ik heb geleerd dat afregelen van je speakers enzovoorts heel veel kan doen aan het geluid zelf ;)

en ja zelfs met originele speakers ;)
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

pepe

klopt ik heb de pioneer deh p55BT en daar kan je heel wat in stellen .. heb alleen nu de radio ombouw uit mijn scenic gehaald maar dat zal wel niet passen  in de plaats van de originele tuner list

Renier

Citaat van: Nick Mattheus op 11 november 2007, 22:29:51
ik heb geleerd dat afregelen van je speakers enzovoorts heel veel kan doen aan het geluid zelf ;)

en ja zelfs met originele speakers ;)

Toch doe je jezelf tekort met die originele Renault speakers. Goede speakers zijn zo belangrijk voor een goed geluid. Al heb je nog zo'n goede radio, met slechte (lees Renault) speakers zal het nooit echt wat worden is mijn mening

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

pepe

Er is een fout opgetreden !
Het topic of board dat je zoekt bestaat niet of je beschikt over onvoldoende rechten om het te bekijken

pepe

geeft niet hoor , ben al blij dat julllie zoveel respons geven, ik ben ook een fervet motorrijder dus daar ben ik ook al lid van dus je kan niet overal lid van worden he , kost teveel tijd ...

pepe


pepe

#12
even een andere vraag , dan maar in dit topic anders word het een zooitje.. ik lees net over die kit van renault waarin je een  usb stick kan steken. is dat er ook voor een pioneer deh p55Bt en gebruik je daar die AUX IN voor ? en wat nog meer de mogelijkheden van die AUX IN  ??

pepe

zelfde set als renier erin gezet en klinkt veeeeeeeel beter, nu mijn pioneer radio er nog in als de carpi binnen is ..

Renier

Mooi om te horen dat het zo goed bevalt  !-!

Waar heb je het spul nu uiteindelijk gekocht?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev