Advertenties


lid of geen lid

Gestart door ®megane_cabrio®, 26 oktober 2007, 18:21:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

®megane_cabrio®

ik las net een stukje bij achterlapmpen lexus/led verlichting....iemand die graag wel voor de lampen in aanmerking wow komen maar helaas niet kon omdat hij geen lid is...
nu zijn er een aantal die dat wel zijn en die het daar mee eens zijn...
ik wil hier over mijn mening even geven en verder kijken of er veel met mij eens zijn....

Ik ben een hele tijd lid geweest, mijn auto verkocht en bij seat-online gegaan GRATIS !!!!!!!
je maakt daar gebruik van alles wat er te zien is en je kunt overal korting krijgen....
waarom vragen jullie nu geld om een lid te zijn ???? voor de kosten
je bent een grote groep of je bent het niet !!!!
kijk ik ben alleen op de site voor wat info op te doen en wat ideeen maar verder ok niks....
ik ben van mening dat het ook zonder geld kan ( ook al gaan jullie meetings af ) dan moet de gene die er mee wil daar voor betalen, het is toch gewoon te gek dat je moet betalen voor zo iets
dit is mijn mening en zal hier door wel wat commentaar krijgen maar neem ik voor lief...
als er veel mensen zijn die het met me eens zijn dan denk ik dat ik over stag ga en een eigen site ga maken...
dus bij deze

vriendelijke groeten
® megane_cabrio®

(koltieboy) Dennis Kolthof

Nou het contributie geld zal mede zijn voor de georganiseerde uitjes als club zijnde om zo de onkosten eruit te halen! En bijna de meeste officiële autoclubs vragen contributie geld!
je moet het gewoon zien als of je bij een sportclub komt....
daar moet je ook contributie geld betalen en dan horen ze je ook niet klagen over het geld  :neen:
Dus ik vind het persoonlijk niet meer dan logisch dat er geld gevraagd word!
En er zal ook wel administratieve kosten zijn om een officiële club te mogen zijn....
Zal wel ergens moeten geregistreerd worden enzo...

Maarja das mijn mening.

En mocht je al een site oprichten dan kan ik je alleen maar succes er mee wensen en hopen dat je hier toch nog blijft komen op deze site  !-!

Jaap de Jong

Ik kan me voorstellen dat het online houden van deze site niet gratis is ;) En de Meganezine, flyers, clubstickers, clubpassen... kost ook geld om te maken.

sebastiaan

als jij een site wilt maken doe je dat.
ik ben het wat betreft je mening niet eens.



Jaap de Jong

#4
Webruimte en domeinnamen kosten jaarlijks geld; natuurlijk is dit niet zoveel als we als alle leden gezamelijk jaarlijks in de clubkas stoppen... maar toch; het zijn kosten :) Heb er dus ook totaal geen problemen mee om m'n contributie te betalen :)

Edit: postte deze verduidelijking omdat ik dacht dat bovenstaande post aan mij gericht was; maar zie nu dat het natuurlijk een reactie was op de startpost... excuus :)

Dennis Postma

#5
Zoals al eerder gezegd zijn wij niet de enigste club waar je contributie betaald. Naast de eenmalige inschrijfkosten betaal je hier maar 25 euro per jaar. Dat is maar iets meer dan 2 euro per maand. Ik denk dat vele met mij dat nou niet belachelijk veel vinden voor jaar lang gezelligheid  !-! Een avondje stappen is duurder  ;)

En als jij een website wil maken is hier niemand die je tegen houd  ;)

Marc Brouwer

@ ® megane_cabrio®

Als je lid bent geweest, had je een keer naar Algemene Ledenvergadering kunnen komen. Deze was gratis (met 2 consumpties van de club) en dan had je vervolgens alle informatie gehad over wat er binnen de club allemaal wordt gedaan met het geld.

Om een aantal zaken te noemen:
* website in de lucht houden. Zonder website geen club en hadden alle Megané-rijders elkaar niet zo snel gevonden
* wij betalen als club een groot deel van de meetings. Soms wordt een kleine bijdrage gevraagd, andere keren iets meer.
* Clubblad, stickers en clubpassen zijn items die door de club beschikbaar worden gesteld, mede door de contributie
* Clubsponsoren bieden kortingen aan voor leden. Hier verdienen we geen cent aan.

Ik vind het een beetje te kort door de bocht om ons nu te zien als één of andere commerciële instelling die geld probeert los te peuteren van onze leden. We geven er zoveel mogelijk voor terug en alle bestuursleden investeren er daarnaast ook nog eens tijd in, zonder daar ook enige vergoeding voor te krijgen. Is onze eigen keuze en we doen het graag.

Zo te zien aan de reacties ben je één van de weinigen die er zo over denkt. Als de Seatclub het wel zonder geld kan, vind ik dat erg knap. Volgens mij wordt hun kas gevuld met geld van sponsoren. Kortom voordat je conclusies trekt, moet je wel eerst eens weten wat onze club doet met het geld dat we vragen en weten hoe de Seatclub hun bestaansrecht heeft zonder contributie te vragen. Zolang je niet alle ins en outs weet, is het heel makkelijk roepen als iemand iets GRATIS aanbied.  --



"We Shall Not Be Moved"

Erik van der Velde


(koltieboy) Dennis Kolthof

en dat verklaard alles dus bij de seat club ;)

®megane_cabrio®

kijk het gaat mij niet om die 25 euro echt niet intreseert me niet...
het gaat mij er om dat ik hier geen project site kan maken omdat ik geen lid ben is toch te gek voor woorden....
en het gaat er mij om dat ik geen korting krijg hoe meer zielen hoe meer vreugen ( dus met andere woorden hoe meer mensen in stemmen op een aanbieding des te voordeliger is het )
ik vind het persoolijk gewoon belachelijk dat ik als MEMBER niet de volledige toegang heb als een ander...
en ik snap het ok allemaal wel maar dat echt niet...
en ik wil met dit topic gewoon is kijken hoeveel mensen die het met mij eens zijn en hoeveel niet...

er zijn ook jongens die graag erbij willen horen en die graag zijn auto aan de rest van megane rijders wil laten zien...maar dat kan helaas niet want hij betaald geen 25 euro, misschien wil deze man ok wel mooie led-achterlichten met korting maar dat kan niet want moet hij eerst 25euro betalen...

25 euro is wel 55 gulden
ik weet mag niet terug tellen nu heb ik het niet slecht maar zijn genoeg mensen die kunnen geen geld missen...

er was iemand die zij 2 euro per maand...
okeej dan vraag je toch of sommige leden 2 euro per maand betalen krijgt de kas vol en kan stoppen wanneer ik wil op deze site ( ben ik in iedergavel geen 25 euro kwijt )

nogmaals het gaat me niet om die 25 euro maar om de gedachten !!!!!
en wil nog meer reacties tegoed zien
8)7 8)7 8)7

Dirk Kuipers

Ik ben het niet met je stelling eens.

Wel vind ik het goed dat zoiets eens ter sprake komt.

Echter maakt de club ook onkosten en vind ik €25,- nou niet een rib uit mijn lijf.

Marc Brouwer

Wat is dan de meerwaarde voor leden en niet leden? Waarom zouden we niet leden een gratis service bieden door gebruik te maken van webspace die betaald wordt door de leden? Kijk eens op hoeveel fora je tegenwoordig als lid nog minder rechten hebt....

Enne webspace is tegenwoordig gratis, dus een linkje naar je mijnalbum pagina en iedereen kan je project volgen.

Als je je auto wilt tonen, kan dat met enkele foto's gewoon op het forum. Wie is wie of het topic klets maar raak biedt hiervoor echt wel mogelijkheden.

Daarnaast vragen wij de sponsoren iets te doen voor onze leden. Of zij bijvoorbeeld ook aan niet-leden korting geven, is de beslissing van deze sponsoren. Wij vragen ze alleen af en toe met leuke aanbiedingen te komen. Een stukje meerwaarde mag toch best.

Blijkbaar gaat het toch wel om die 25 euro want die wordt wel heel vaak genoemd. Het liefst wil je alles gratis hebben voor iedereen. Er is mijn één gezegde die hierbij past en dat is: voor niets gaat de zon op!!!!

Kortom, als je meer rechten wilt op het forum dan weet ik nog wel een leuke club, namelijk de Seat-club.  :D

"We Shall Not Be Moved"

Jaap de Jong

Als lid van de ANWB heb je toch ook bepaalde voordelen wat anderen niet hebben? (bijv korting bij tanken) Je kan als niet-lid wel een ANWB tankstation bezoeken maar krijgt dan geen korting. Je betaalt lidmaatschapgeld aan de ANWB voor diensten als het ANWB blad, pechhulp, ANWB pasje, etc.
Ik zie het lid zijn van de Megane Club als exact hetzelfde. Je kan als niet-lid wel gebruik maken van de diensten (het forum) maar krijgt dan geen kortingen en privileges. Je betaalt lidmaatschapgeld aan de Megane club voor diensten als het Meganezine, url stickers, Meganeclub pasje, etc.

Ik zie echt niet in waarom je aanspraak zou willen maken op de kortingen die aan de "club" worden aangeboden c.q. door de vrijwilligers van de club worden "losgepeuterd" terwijl je zelf geen lid bent van de club.

Maargoed... ben ook benieuwd naar de mening van anderen hierover :)

matthew

Citaat:25 euro is wel 55 gulden
ik weet mag niet terug tellen nu heb ik het niet slecht maar zijn genoeg mensen die kunnen geen geld missen...



Dan heb je in mijn ogen dus ook geen geld om je auto op te leuken

Marc Brouwer

Citaat van: matthew op 26 oktober 2007, 23:56:15
Citaat:25 euro is wel 55 gulden
ik weet mag niet terug tellen nu heb ik het niet slecht maar zijn genoeg mensen die kunnen geen geld missen...



Dan heb je in mijn ogen dus ook geen geld om je auto op te leuken


Of moet je dan wel aan autorijden beginnen, want dat is erg duur.
"We Shall Not Be Moved"

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev