Advertenties


Piepen na monteren nieuwe velgen

Gestart door Decepticon#1, 24 oktober 2007, 22:36:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Decepticon#1

Hallo,

zoals jullie wel weten heb ik net de voormalige CR-7's van de heer Cijs onder mijn auto laten monteren. Staat übercool (zie avatar  !-!), alleen heb ik nu tijdens het rijden een piepend geluid (echt zo van pieppieppiep  :q etc etc.). Dit was bij mijn vorige set velgen niet het geval. Ik hoor het voor, achter heb ik nog niet echt gecheckt, maar daar is het volgens mij stil. Heb vanavond de auto even op de krik gezet, wielen voor rondgedraaid en idd, pieppiep etc. Wat kan dit zijn. Het wiel komt niet tegen de wielkast aan. Het lijkt een beetje uit het midden van de velg te komen. Kan het de centreerringen zijn?
Wie oh wie heeft voor mij een antwoord zodat ik weer helemaal cool lijk...en niet pieperdepiep doe  :D .


Kenny Mattheus

Ook even checken, omdat deze 8.5J zijn, dat ze niet langs de binnenkant van de veerpoot aanlopen.
Ik heb het probleem gehad met 8J toen ik mijn auto nog iets lager wou leggen.
Toen ging de ring van de KW schuren tegen de binnenkant van mijn velg/band.
GoD WHaS HoRNy WheN He CreaTeD My CaR , THaT'S WHy BiTCHeS LoVe HeR

Decepticon#1

Citaat van: Kenny Mattheus op 25 oktober 2007, 18:43:33
Ook even checken, omdat deze 8.5J zijn, dat ze niet langs de binnenkant van de veerpoot aanlopen.

Daar liepen ze wel heel dicht langs viel me idd op. Kan dit kwaad of wat is een eventuele oplossing mocht dit het zijn?

rs50jochem


Decepticon#1

Citaat van: RS50Jochem op 25 oktober 2007, 21:16:53
5mm Spoorverbreders...

Dat dacht ik ook al (haha). Misschien toch maar proberen...zal alleen dan wel de bouten moeten veranderen. Deze komen er nu ongeveer 17 mm doorheen, 12 mm lijkt me wat weinig toch?

Maar kan het kwaad? Piepje is idd irritant, maar het gaat me er vooral ook om dat het niet gevaar oplevert (slijtage etc.)

Alex Verloop

5mm hoeft geen andere bouten in principe.

Als je interesse hebt, heb nog 2*5mm spacers liggen en eventueel ook nog 16 langere bouten ;)

let me know

Nick Mattheus

je kan ook spoorverbreders van 3mm pakken hoor ;)
of mss nog kleiner als dat bestaat?

als het maar een irritant piepje is, denk ik dat een milimetertje volstaat Y
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Niels van Dijk

Heb je niet tijdens het verwisselen met de velg tegen de ankerplaat gestoten (als je die hebt)
Ik heb dit laatst ook gehad, te remtrommel liep langs de ankerplaat op en toen piepte hij ook.
En zolang ie de schokbreker niet raakt, kan hij daar ook niet op piepen :neen:

Nick Mattheus

het kan ook zijn dat hij vooraan aanloopt ;)
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev