Advertenties


Verbruik 1.5 dci

Gestart door boeme, 22 oktober 2007, 19:32:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

boeme

Voor het eerst getankt :D

1171.6 km uit een tank _o_

Gemiddeld verbruik bij een normale/rustige rijstijl 1:20.65 --

Renault megane grand tour
1.5 dci 74 kW/100pk
Bouwjaar 2005

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Paul

Netjes !-!
Dat haal ik niet, met moeite het dubbele ;)
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

GVR

Mijn dci verbruikt gemiddeld tijdens het rijlessen 1 liter op 23km. Mijn waarschuwingslampje gaat op zijn vroegst bij 1150km pas branden.

boeme

Hoeveel liter zit er nog in als het lampje brand?

matthew

Ik geloof 5 tot 7 liter maximaal

GVR

Ik kan er volgens de boordcomp. dan nog zo,n 120km mee rijden. Maar die gok durf ik niet te nemen. Wel vaak nog een km of 50.

Bob

Ik heb een keer gehad dat het lampje + de piep kwamen rond de 100km. Daarna nog een eind gereden..... circa 20 km, toen kreeg ik ineens in mijn display ---- . Toen maar snel een pomp opgezocht.

GVR

Die zou ik best eens op mijn display willen zien.

Leeuwarder

Heb evenzo heb ik een 1.5dci, probleemloos hehehe. Rijd makkelijk 1 op 23.5 (120 km per uur), Natuurlijk als ik iets harder rijd, begint me tank ook wat te kolken. Maar verder vind ik het verbruik best meevallen. Voor een zware renault met deze motor inhoud

Marc Brouwer

Dit haal ik niet, maar dat komt ook omdat ik veel in de stad rijdt. Volgens mij heb ik de 1000 km nog niet gehaald met een volle tank.

Maar dat kan ook aan mijn rechtervoet liggen  :D.
"We Shall Not Be Moved"

Wout-DCI

Ik rijd sinds medio januari een gt 1.5 dci. Boordcomputer is wel iets optimistischer dan het tankpistool maar nu 3 x ca. 800 km gereden en gemiddeld 1:20,5. Daar ben ik best tevreden mee tegen het licht van de grootte en gewicht van de auto. Verder hobbel ik gewoon met het verkeer mee en ben ik niet heel bewust met 'het nieuwe rijden' bezig.

Birt

Mooie cijfers allemaal. Ik snap allen niet waarom die van mij niet zuiniger is. Ik heb een clio met een 1500dci 100pk. Dit is dezelfde motor als in de megane vanaf 2003. De clio is een stuk lichter (955 kg). Ik heb hem verder standaard, maar gemiddeld zit ik toch echt onder de 1 op 20. Zijn wel eens uitschieters zowel omhoog als naar beneden. (1 op 16 en 1 op 22).
Gaat zo'n blok nou meer gebruiken als die ouder wordt (200k nu)? Of heeft renault met de introductie van de 105 pk variant zoveel veranderd dat ze zuiniger zijn.

En ter info: Ben een rustiger rijder. En rij ook zoveel mogelijk volgens het nieuwe rijden.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

A110

Het kan inderdaad zo zijn dat een motor iets meer gaat verbruiken bij zo'n km-stand.

Maar ik vind het nog netje's want als ik het goed begrijpt zal je rond de 1:18 a 1:19 zitten.

Ik rij een megane uit 2003 15 dci en zit gemiddeld op 1:19 en ik rij een afstand van +/- 25 km per dag en geen snelweg. Dus ik vind het verbruik perfect. Mij hoor je niet klagen.

Ik klaag alleen over de brandstofprijs want die is de pan uitgerezen. Wij hebben een pomp bij de garage daar was de dieselprijs gisteren €1,18  vandaag €1,20 en morgen wordt hij €1,22 dat is even in 2 dagen een stijging van 4 eurocent. Belachelijk  >:(

A110
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Marc Brouwer

Citaat van: Birt op  6 maart 2008, 13:21:02
Mooie cijfers allemaal. Ik snap allen niet waarom die van mij niet zuiniger is. Ik heb een clio met een 1500dci 100pk. Dit is dezelfde motor als in de megane vanaf 2003. De clio is een stuk lichter (955 kg). Ik heb hem verder standaard, maar gemiddeld zit ik toch echt onder de 1 op 20. Zijn wel eens uitschieters zowel omhoog als naar beneden. (1 op 16 en 1 op 22).
Gaat zo'n blok nou meer gebruiken als die ouder wordt (200k nu)? Of heeft renault met de introductie van de 105 pk variant zoveel veranderd dat ze zuiniger zijn.

En ter info: Ben een rustiger rijder. En rij ook zoveel mogelijk volgens het nieuwe rijden.

Kan het misschien zijn dat de Clio een 5-bak is en de huidige Megane II een 6-bak. Ofwel minder toeren bij lagere snelheden en dus minder verbruik.

Misschien kun je beide auto's eens in Carbase (op de site van Autoweek) eens naast elkaar leggen en kijken of er verschillen zijn.
"We Shall Not Be Moved"

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev