Advertenties


Remmen blokkerende wielen

Gestart door Wendy, 17 oktober 2007, 21:00:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Wendy

Hoi,

Een tijdje geleden heb ik alle remmen van mijn megane vervangen. Dus nieuwe schijven remblokken remvoering achter en remcilinders achter.
Teven heb ik 2 andere voorbanden gemonteerd.

Nu heb ik het volgende probleem. Als ik iets harder moet remmen dan normaal dan blokkeerd volgens mij mijn rechter voorwiel. Hierdoor
glijdt de auto naar links toe. Het is niet zo erg dat je hem niet recht kan houden maar wel vervelend. Ik heb geen ABS.

Wat kan er nu fout zijn???

matthew

Hoi Wendy,

Het kan zijn dat er een geleiderbus van de remzadel vast zit,dan blijft de remmen vastzitten en is blokkeren ook sneller mogenlijk.
Dit kun je oplossen door de remmen los te halen en de geleiderbussen eruit te halen (zal wel moeilijk gaan)
en schoon te maken en dan lagerver of zo aan de bus smeren en weer terug monteren.

TrickeY

als je rechterwiel blokkeert gaat je auto dan niet naar rechts.
of is het dus juist naar links omdat een niet blokkeerd wiel beter remt als een geblokkeerd wiel?

Wendy

Nou volgens mij blokkeert voor en niet achter...
Ik had het aan mijn vriend gevraagd en die zegt dat het blokkerende wiel minder weerstand heeft.

Auto trekt iets naar links dus zou rechts geblokkeerd moeten zijn...

maar deze theorie kan verkeerd zijn ;)

@Matthew Volgens mij blijven er geen remmen hangen.

matthew

Als er voor iets blijft hangen merk je dat niet zo gauw,daarvoor moet je het tog loshalen om het te ondervinden.

TrickeY

ze heeft het over blokkeren. dat betekend bij mij dat het wiel gewoon stil staat, en ik neem aan dat je dat wel merkt ;)

matthew

Euhh ja dat klopt maar als je rem tog aan 1 kant sneller vastloopt dan blokkeerd die tog,er zat geen abs op.

Wendy

ben voor een remmentest geweest... en die wees geen rare dingen aan...
de monteur heeft hem nog even mee genomen en rem testjes gedaan bij
verschillende snelheden. niks aan de hand.. maar nu was het ook droog...

heb afgesproken terug te komen als het wat natter is...


Niels van Dijk

Heb je wel goede banden erop laten leggen?
Niet 1 of andere kwikfit band?

Wendy

Micheline energy's als ik me niet vergis.. dus niet te goedkoop...

banden zijn ook gecontroleerd prima banden ???

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev