Advertenties

punten gevonden bij test rit( nu naar 2.0 8v gekeken)

Gestart door marcelg, 13 oktober 2007, 17:50:20

Vorige topic - Volgende topic

marcelg

vandaag ben ik opzoek geweest naar een coupe 1.6 8v voor me vriendin.

bij een test rit vond ik dat de temperatuurmeter vrij hoog stond, net voor het "gearceerde gedeelt bij lekker doorrijden over de prov weg. bij stationair/koude motor stond het koelwaterpeil 2cm boven min, toen ik langszaam het potje opendraaide kwam er best veel lucht uit en het peil raakte net de deksel niet.
als de fan aansloeg daalde de temp iets en ook meteen het peil.
met deksel eraf zag ik dat via de retourleiding een stroompje water steeds binnen kwam maar het peil steeg niet verder.

-klopt het dat de tempmeter vrij hoog aangeeft op een koele dag?
-klopt het dat er vrij veel druk opgebouwd wordt(schommelend waterpeil?)
-wat is het tikken als contact aangezet wordt(onder dashboard) volgens verkoper hebben veel megane's hier last van?

graag advies

gr
marcel

Alex Verloop

het tikken onder het dashboard komt LINKSVOOR vandaan? a.k.a bestuurderskant? Lijkt net of het onder de kap vandaan komt?

marcelg

Alex Verloop

heb hetzelfde gehad. het is niks ernstigs, maar wel vervelend. Bij de kachelweerstand hand 1 los stekkertje (waar je relatief makkelijk bij kan). Toen ik die even opnieuw had aangesloten was het getik bij mij wel.

Wat ik zei, tis niks ernstigs, het is alleen dat de binnen- en buitencirculatie zijn "0" niet kan vinden. Even resetten doet wonderen.

Groet

PS; de andere 2 punten >> dunno

Alex Verloop

remko,

laat ik het zo zeggen... bij MIJ was het kwestie van "resetten" en het werkte weer als vanouds... op alle standen alle temperaturen... dit was bij mij het mankement.

Misschien dat er (inderdaad) bij marcel een kachelklep vervangen moet worden, maar dit was bij mij niet het geval.

marcelg

volgens de verkoper ging het om een kabel die opnieuw afgesteld moet worden,dan is het ff weg maar het komt terug, typisch megane klachtje???

maar iemand antwoord op de hoge temp van het blok?

matthew

Dat geluid is idd dan je recirculatie klap en dan is je tandwiel stuk zoals remk zegt.
Als je dan de verwarming aan zet gewoon van buitenlucht en dus niet recirculeren en je voelt de lucht goed stromen ,dan kun je ook linksonder het paravan de stekker(een blauwe geloof ik) loshalen en dan blijft het tik geluid weg.
(je kunt hem dan misschien nog horen alleen als je de deur hard dicht zou gooien).
Het is dan wel zo dat je de binnenlucht niet meer kunt recirculeren dus.

Van het koelsysteem zou ik het eerst ontluchten en dan warm draaien,maar als het veel druk blijft op bouwen dan ligt zeer waarschijnlijk gewoon de koppakking eruit.(komt nog eens voor).

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
Gr.

marcelg

ik heb eigenlijk een vermoeden dat de radiator verstopt is, ik neem aan dat dat ook de hogere druk kan veroorzaken (moeilijker circulatie--> hogere druk en hogere temp)

dit aangezien de uitlaatgassen er goed uitzien en droog, en als je met reservoirdeksel los gas geeft hoor je hier geen geblaas en peil komt ook niet meer omhoog.
ook geen drap bij de olie en koelwater is schoon van olie en/of schilfers.

Adrenalin Junkie

Er staan zo veel megane's te koop, je kunt ook bij meerdere auto's gaan kijken en kijken of je dezelfde dingen beleefd...

Nooit de eerste de beste kopen..

Adrenalin Junkie

En mijn temperatuur is eigenlijk altijd net iets onder het midden van de meter... of hij moet warm zijn en je laat hem stilstaand heel lang draaien, dan gaat de meter naar het midden (iets erover heen) en daarna slaat de fan aan...

Dus nooit loopt ie omhoog bij mij, ik heb trouwens een phase 1.

wouter arnouts

bij mij staat hij als hij normaal is op het midden als hij goed warm is dus net voor dat de ventilator aangaat staat hij er net boven dus eigenlijk hetzelfde verhaal als door adrenalin junkie grtz

Birt

Zoals al gemeld is. Er staan er genoeg te koop. Ook hier op het forum, waar wel alles van bekend is. Dus bij twijfel gewoon verder zoeken, of rekening houden met een kostenpost (en dat toepassen op de prijs).

Coupédriver

Citaat van: marcelg op 13 oktober 2007, 17:50:20
bij een test rit vond ik dat de temperatuurmeter vrij hoog stond, net voor het "gearceerde gedeelt bij lekker doorrijden over de prov weg. bij stationair/koude motor stond het koelwaterpeil 2cm boven min, toen ik langszaam het potje opendraaide kwam er best veel lucht uit en het peil raakte net de deksel niet.
als de fan aansloeg daalde de temp iets en ook meteen het peil.
met deksel eraf zag ik dat via de retourleiding een stroompje water steeds binnen kwam maar het peil steeg niet verder.

Ik heb Precies het zelfde probleem gehad met mijne Coupe 1.6 voor 2 weken terug.
Bij mij was idd de koppakking lek en die is nu ook vervangen.
Nu met de nieuwek koppakking heb ik geen last meer van deze klacht.
Misschien kan je even een testje laten doen of die koppakking wel lek is.

Gr Erwin.

marcelg

klopt het dat de megane 1.6e phase 1, 2 watertemperatuurmeters heeft? 1 voor de indicatie en de andere voor de computer en fan?

ik kreeg net een berichtje van de handelaar dat er een scheur in het blok zit waardoor er druk opgebouwd wordt.

matthew

Op dashboard heeft de coupe maar 1 temperatuurmeter of er moet er nog 1 extra achteraf ingebouwd zijn in de a stijl ofzo.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev