Advertenties


verlagen megane coupe

Gestart door Ilona, 10 januari 2005, 12:54:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ilona

Is het aan te raden om een megane coupe te verlagen?
Wie heeft dat met zijn auto gedaan en waar is dat gebeurd?
Ik heb namelijk iemand van een Renaultdealer gesproken en hij raadt het mij af...
Dit omdat als je de veren achter inkort (oid) de kans op breken erg groot is.

Zou het ook op een andere manier kunnen, want ik heb volgens mij al heel wat Meganes zien
rijden die verlaagd zijn? ::)

Ilona

Edgar

Mijne is alleen aan de voorkant verlaagd doormiddel van vervangingsveren. 4cm naar de weg toe.
Naast dat het hele uiterlijk van de auto veranderd, verbeterd verlagen ook nog eens de wegligging op de snelweg en het bochtengedrag gaat er op vooruit.

Nadeel zou kunnen zijn dat je de weg wat meer voelt in de auto. Renault staat bekend om zijn comfort en door je auto te verlagen lever je wat in op het comfort maar win je weer wat in rijgedrag. Is maar net waar jouw voorkeur ligt.

Ik was ook huiverig voor comfort verlies, maar moet eerlijk zeggen dat het allemaal wel mee valt.

Dennis Postma

Ik heb m'n auto ook laten verlagen, zowel voor als achter, voor 3,5 centimeter doormiddel van verlagings veren en achter ongeveer 2,5 centimeter, kwa comfort merk ik niet al te veel verschil, je voelt bijvoorbeeld de klinkerwegen iets beter maar niet extreem, en voor de rest sluit ik me bij Edgar aan  :D

Jeroen


ilona

Ik heb onlangs bij Sprint geinformeerd en daar kost het verlagen ongeveer 250 euro. Het probleem
is dat ze dat alleen maar voor kunnen doen, vanwege de torsieveren achter.
Heeft iemand misschien foto's waarop je kan zien dat hij alleen voor is verlaagd? Want eerlijk gezegt lijkt dat me geen gezicht... :-\
Renaultdealer raadt me het verlagen achter (+- 200 euro )inderdaad af omdat de kans op breken erg groot is....
Dit is dus onzin begrijp ik?




Jeroen

Yep, ik denk waar ze op doelen is dat er een kans is dat je torsie vering vast zit.
Mocht dit zo zijn dan heb je een probleem.

Voor foto's van een coup? die alleen voor verlaagd is kun je eens kijken in het projecten gedeelte bij Rik Hamberg.
Hij heeft dus het probleem dat zijn torsieassen vast zitten  :(

Verder vind ik de prijzen die je meld vrij hoog.
Bij MCC Sport in Veghel is de prijs voor het verlagen voor en achter voor leden:
Intrax verlagingset incl. montage, verstellen torsiestangen*, controleren/afstellen sporing ? 220,- incl. BTW
* Op voorwaarde dat de torsiestangen niet vastgeroest zijn.

Let op dit is een prijs speciaal voor leden van de RMC.
Wat het kost voor niet leden weet ik niet, daar voor moet je met hun contact opnemen of lid worden  ;D

http://www.meganecoupe.nl/club/clubsponsors/mcc/indexnew.html

Erik22

Hoi,

Ik heb mijn megane afgelopen zaterdag laten verlagen. Dit eerst alleen aan de voorkant, omdat ik vond dat er voor te veel ruimte zat tussen de velg en de wielkas vergeleken met achter. Het resultaat vind ik erg mooi geworden. Voor en achter zit nu gelijk. Dat oogt stukken mooier. Ik was 150 euro kwijt voor de veren, montage en uitlijnen. succes ermee,

groeten Erik

Ilona

Hoi Erik,

dus het toont wel mooi als je alleen voor de auto verlaagd? Is het niet zo dat de neus overdreven laag naar de grond gericht is?
Als je foto's hebt, zou je die dan naar het hiernaastgenoemd emailadres willen mailen?? ::)
Mag ik vragen waar je je auto hebt laten verlagen en welk merk je hebt voor de veren.

Gr. Ilona

Michel Cijs

opzich kan het voor het oog wel enkel voor verlagen

maar toch zou ik voor een optimalere wegligging de auto rondom verlagen......

Erik22

Hoi Michel,

Ik heb een megane 5-deurs.. als ik hem achter dan ook verlaag, gaat hij achter dan niet aanlopen als ik mensen achter in heb zitten?

groeten,

erik

Michel Cijs

hangt vd breedte en et waarde van je wiel af, maar in principe niet......

pieter

Hmmm...
kan ik nu concluderen dat bij het verlagen van een Megane er alleen andere veren nodig zijn en geen andere schokdempers?
Bij mijn vorige cabrio een golf moest dat samen vervangen worden.
Groetjes pieter

Erik22

Hoi,

ik heb er alleen andere veren onder gedaan, 3,5 cm verlaagd. Als je hem verder wil verlagen moet je er ook andere schokbrekers onder doen. Volgens mij tenminste....

erik

Michel Veltman

voor > andere veren en tot 40/45mm kan je je huidige schokbrekers aanhouden..mer dan 40/45mm andere schokbrekers
achter> torsieverstellen

http://www.megane2.nl/info_data/tundes2/faq/verlagen/verlagen.htm
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Erik22

Hee,

Bedankt voor jullie reacties.. wie weet is het verlagen achter dan nog wat voor de toekomst, heb nog wat andere goodies gezien dus..

groeten erik

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev