Advertenties


Sleutel

Gestart door James_DG, 6 oktober 2007, 20:38:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

James_DG

Beste mensen,

Zelf ben ik eigenaar van een Renault Megane Coupe 1.6 en nu heeft het volgende zich voorgedaan:
Ik ben de sleutel kwijtgeraakt, en aangezien mijn reservesleutel niet optimaal functioneert (centrale vergrendeling), vraag ik mij dus af wat jullie mij aanraden qua aanschaffing van een nieuwe sleutel?

Wat zijn de mogelijkheden met betrekking tot het maken van een nieuwe sleutel waarbij deze ook de optie van centrale vergrendeling ondersteunt?
Een tweede is natuurlijk wat de kosten hiervan zijn, en waar ik het goedkoopst uit ben?

Met vriendelijke groeten,

Jamie.

Dirk Kuipers

Volgens mij kan je alleen een sleutel bij de dealer bestellen. Kosten zijn volgens mij minimaal 150 euro?

Je kunt ook de batterij van je sleutel eens vervangen, dan doet hij het wellicht wel weer goed.

James_DG

Oke, dank je. Daar werd ik gisteren ook op gewezen.
Enig idee waar ik een dergelijke batterij kan aanschaffen en wat de kosten hiervan zijn?
Wat betreft het bij laten maken van een normale sleutel:
maakt de auto contact (opstarten) met een bijgemaakte sleutel van het origineel bij bijvoorbeeld de fietsenmaker?

TrickeY

als je startonderbreker hebt moet je wel een op afstandbedienbare sleutel hebben, die moet bij de dealer vandaan komen.
ligt mij iets van bij 110 a 115 euro per set sleutels.
die batterijen. ik denk bij de apotheker.  8)7

Stefan

yep, sleutel(s) zitten idd in die prijsklasse Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Rmc_Jelluh

horloge makers hebben die bat ook wel verder autospeciaalzaken
ook nog wel is en de dealer uiteraard zal nieh veel prijs verschil in zitten..

sleutel is duur, uit ervaring maar geen andere oplossing helaas...

TrickeY

@ Remko,  dan was het rond die prijs per sleutel dan. ik had nogal haast heb maar half gebakken geluisterd naar die man van de garage  o-)

Rmc_Jelluh

ok bij bat halen goed kijken op de achterzijde of ze dezelfde zijn..

wist ik niet jochem... goede aanvulling..

tjakobs

Batterij kan je bijna overal kopen.
Bij mij zitten er 2 in.
Uit me hoofd CR2025 maar pin me er niet op vast.

Ik heb tijdje geleden ook sleutel bij laten maken bij de dealer.
Zal even de factuur pakken.

De sleutel kost 105,91 euri.
Met inlezen erbij was ik 153,12 euri lichter.

Dit is inderdaad de variant die ook je startonderbrekert uit/aan zet.
Daarbij is t zo dat de electronica van je auto maar 2 sleutels accepteert.
Al is er een derde dan kan je m wel handmatig openen, maar zal die de startonderbreker niet uitzetten.

Toen ik mijn auto kocht was een sleutel 'verloren gegaan bij een inbraak'. Nu ik de tweede erbij heb laten maken is mijn nachrust weer als vanouds.
Jullie weten wat ze over de beste stuurlui zeggen...
... Die vallen buiten de boot!!!

Birt

De elektronica is nog ietsje slimmer. Als een sleutel ongeveer een half jaar niet gebruikt wordt dan raakt hij de code van deze sleutel ook kwijt. Dus dan kun je hem hier niet meer mee openen (cv) of starten.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

TrickeY

het kan wel zo zijn dat een sleutel zow ineens niet meer werkt , had ik oook, zow ineens , ff beide sleutels tegelijk weer inlezen en probleem opgelost. :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev