Advertenties


Pookknop versleten van de Megane II

Gestart door Zakaria, 5 oktober 2007, 19:06:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zakaria

Mijn pookknop waar cijfers op staan is nogal wat beschadigd, kan je die apart vervangen? En wat zou de kosten ervan zijn.



Alvast bedankt
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

matthew

Is los te vervangen en kosten schat ik rond de 50 euro

Zakaria

#2
Voor dat kleine cirkel ding???
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

matthew

Je krijgt de hele knop want het binnenwerk van de knop is niet los te leveren maar je vraagt ook om de hele pookknop.

Zakaria

#4
Oké harstikke bedankt, dat word dan één op de sloop kijken.

En nog vraagje, weet jij wat er allemaal op de stuurbediening zit, radio aan één kant te bedienen en die andere twee knopjes?
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

Jacob

Voorzichtige gok: je bedoelt de 2 knopjes aan de bovenkant op de stuurbediening? Dat zijn de knoppen om te schakelen tussen radioFM/LW/MW/cd-wisselaar (vooruit en achteruit).

Onderop de stuurbediening zit nog 1 knop dat is bij de radio 1 (voorgeprogrammeerde) zender vooruit en bij de wisselaar de volgende cd.

ronald

In mijn zoektocht naar een megane heb ik  geconstateerd dat elke auto een versleten embleem op de versnellingspook heeft.  ;(

Gemaakt met de franse slag misschien? :?

Ik ben zelf niet zo'n ontwerper op de computer, maar heb erover gedacht om het zelf te maken op de computer en erover heen te plakken ofzo....

Iemand hier een mening / idee over?



Renier

#7
Citaat van: ronald op 12 juli 2008, 19:27:18
In mijn zoektocht naar een megane heb ik  geconstateerd dat elke auto een versleten embleem op de versnellingspook heeft.  ;(

Gemaakt met de franse slag misschien? :?

Denk dat dit vooral ook met de leeftijd en de km-stand vd auto heeft te maken. Na een bepaalde tijd van gebruik zal bij ieder merk de pookknop wel slijtage gaan vertonen, dat is normaal.

Lijkt me niet gaan werken/mooi worden als je zelf met iets gaat prutsen. Zal ook weer heel snel gaan slijten. En hoe wil je dat er dan op bevestigen?  :?

Zou het of zo accepteren of een nieuwe pookknop op de kop zien te tikken. Holtrop in Oudehaske heeft altijd erg veel demontage Renaults staan, die zou je eens kunnen proberen. Heb ik laatst ook weer een leren pookhoesje voor m'n Twingootje gehaald.

Ik heb voor m'n Cliootje ooit een nieuwe pookknop besteld bij de dealer en het inlegstuk met het schakelpatroon over gezet. Kon hij er weer even tegenaan.  :)

ronald

Mijn megane heeft slechts 79000km op de teller. Al mijn vorige auto's met veel meer op de teller hadden "betere" versnellingspoken.....

Toevallig werk ik in Oudehaske, dus kan daar eens gaan informeren naar de mogelijkheden...


Erwin Haanen

ik had het al na 69000 km heb met nailremover heel voorzichtig ales eraf gewreven en rij nu rond met een volledig zwarte pook is ook mooi
megane 4 station 1200 gtline

freek

me vader heeft dit ook gehad.

renault bellen en zeuren krijg je zo een nieuwe :D

heeeeel veel megan's hebben hier last van
only men of stihl

Jacob

Uhmm, ik heb nu 110.000 op de teller staan maar nog geen krasje op de pookknop...  :)

Wellicht dat het dragen van een ring (wat ik dus niet doe) misschien bijdraagt aan de extra slijtage??

matthew

Dat kan idd en het laten liggen van je hand op de pookkop is ook niet bevordelijk.

jb

Tja, toen ik die van mij kocht had hij pas 40.000 gelopen en de cyfers waren al niet meer te lezen. Idd met de franse slag

jb

O ja, die franse slag wordt door mijn 2e auto bevestigd. Een Smart Roadster. De Smart RS is in Hambach geproduceerd, dus in frankrijk. Ook hier heb ik regelmatig problemen mee, die mijns inziens vermeden hadden kunnen worden. Maar ook dit is een heerlijke auto om in te rijden, alleen dan met een heel ander karakter, maar wie mooi wil zijn moet pijn leiden en dat geld voor beiden... Y

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev