Advertenties

Auto trilt bij 80kmpu 2,5k toeren

Gestart door MeganeC16v, 30 september 2007, 14:24:16

Vorige topic - Volgende topic

MeganeC16v

Hallo,

als ik ongeveer 80/90 kmpu rijd met een toerental van 2500 dan trilt de auto, zodra je meer toeren draait is het trillen weg.
Ik ben bij de Renault dealer geweest en hij zegt dat dit normaal is, dat bij sommige bij 2500 toeren is en bij andere weer bij 4000 maar
dit geloof ik niet echt. Het is niet stotteren ofso maar echt trillen alsof je banden niet gebalanceerd zijn oid.

Alvast bedankt.
Mvg.

matthew

Ik zou idd beginnen met de wielen opnieuw te balanceren en de bandenspanning checken/goed zetten.

BrendaB

Klopt, ik heb dit inderdaad ook bij circa 80 a 90 km/u en/of 3000 toeren. De vorige eigenaar had dit ook en is ermee naar de garage gegaan. Ze hebben de hele auto gecheckt, hier kwam niks uit. Ook nadat ik ermee naar de garage ben gegaan is er niks uit gekomen..

Dus het zal wel een megane-kwaal zijn o.i.d. maar volgens de medewerkers bij de garage is er niks aan de hand.

Jaap de Jong

bedoel je echt "trillen" of een "rateltje" ?.. dat laatste geluid heb ik namelijk ook bij stabiel 2750 toeren (60 in z'n 3) Bij extra gas geven of gas loslaten is het weer weg :)

Timpie

ik heb verleden week mijn auto opgehaald na een schade probleem en toen had ik ongeveer het zelfde maar bij mij trilde het stuur bij 120 km/h toen ben ik smiddags naar de garage gereden die zeiden hetzelfde als ik net lees dat de wielen gebalanceerd moesten worden mocht het er dan nog inzitten dan kan het de aandrijflijn zijn, nu weet ik niet of bij jou de hele auto trilde maar bij mij was het puur het stuur en de versnellingspook

het probleem is bij mij weer weg ik heb de banden op spanning gebracht en later was het verdwenen dus...

Oldskool

kijk je aandrijfassen is na en/of je motorsteunen

Ferdi

wiellagers? maar dat geeft ook nog eens een enorm pokkegeluid...

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev