Advertenties


Boete teveel Db's

Gestart door Gerko, 22 september 2007, 18:19:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Gerko

Hey all !-!

Ben (wegens tijdgebrek al veel te lang) bezig met L+R uitlaat monteren; de linkerhelft zit er nu onder, nu rechts nog..
Voor n beetje extra Db's heb ik de einddemper maar vervangen door alleen een eindstuk (2x45mm rond). Kat en tussendemper zitten er nog onder, maar een dove kan nu nog bijna m'n auto horen aankomen (wel ok natuurlijk).
Mijn vraagjes zijn nu: -hoeveel Db mag je eigenlijk hebben?
                             -weet iemand op hoeveel Db je met dit systeem van dempers zit?
                             - wat voor boetes kleven er aan dit grapje?

Joost-cabrio

ik heb een tijdje geleden op mijn 2.0 ide motor ook alleen met een hollepijp vanaf de midden demper gereden.

ik ben toen aangehouden en zat op ruim 10 db te veel vanaf 10 of meer wordt je auto papieren in genomen dus ook bij mij.

je auto moet dan opnieuw door de rwd worden na gekeken.

ik heb later een boete thuis gekregen van 220 euro.

dus ik laat het nu wel zonder einddemper
mvg joost

Christian de Vriend

220 euro was bij mij na de 2e keer

beide keren werd mn auto ingenomen,en getest door FTO (onderzoeks afdeling) ze testen dit bij 2500,dan moest ik 87 Db hebben,maar beide keren zat ik op 95Db,daarna gaat de waarde naar de officier v Justitie,en die bepaald de boete,de 2e keer was dus meet betalen.als mn auto getest was,had ik 20 dagen de tijd om een goede uitlaat te laten zien,en testen,dan kreeg ik mn kentekenbewijs terug,als die niet goed zou zijn,mocht ik naar de RDW.

daarom heb ik nu echt een goeie eindemper gekocht van ragazzon,zelf met kat verv. en midd. demper verv. issie nog lekker stil als ik rij.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Gerko

Joost, je bedoeld met "ik laat het nu wel zonder", dat je niet meer zonder einddemper gaat rijden of laat je je auto nu zonder einddemper?? Neem eigenlijk aan het eerste, maar ff checkuh :)

Ferdi

en hoe hebben ze gemeten bij jullie als ik het vragen mag??? en kom nou niet aan: met een dB-meter  :0

maar in welke situatie en omstandigheden?

Joost-cabrio

idd sorry ik laat het wel nu zonder einddemper te rijden  :P

hoe ze het meten bij mij wat het de klpd die mij aanhielden.
en die hadden een busje met alleen van dat meetapparatuur er in
door middel van een soort microfoon zeg maar achter de uitlaat te plaatsen en een toeremeter op de motor blok.
dan gaat er een agent in je auto zitten en tot een bepaalde toeren mag je een bepaalde DB hebben.

Als de politie je zo op de weg aan houd, dan kunnen ze je niets maken of ze moeten de auto mee nemen.


lúk

en dat heb ik bijna gehad  8)7 ik heb me er onder uit weeten te praten  :q maar anders mocht ik me coupe daar mooi laten staan :x aan de kant van de snelweg l- darom heb ik voor de snelweg nu maar een db killer :q

Joost-cabrio

je megane hoef je niet te laten staan, want bij mij trokken ze idd de kenteken in, maar ik mocht er nog wel mee naar huis rijden, wel de richtste weg te verstaan.


Gerko

Wat kost zo'n Db-killer dan eigenlijk? En kom je dan binnen de 10Db te hard??

lúk

#9
ik weet niet wat van uitlaat je hebt ? ik heb gewoon zoon brompot :q en ik had bij een bedrijf in harderwijk voor 30 euro een db killer.http://www.autokraaij.nl/ bij hem heb ik dat vandaan suc6
Citaat van: Joost-cabrio op 26 september 2007, 17:54:19
je megane hoef je niet te laten staan, want bij mij trokken ze idd de kenteken in, maar ik mocht er nog wel mee naar huis rijden, wel de richtste weg te verstaan.


nouw ik mocht mijn coupe laten staan en ik moest hem naar huis slepen werd mij verteld  :x
maar gelukkig heb ik me er mooi onder uitgepraat o-)

Ferdi

wist je dat ze een db meting moeten in een open ruimte? zonder auto en gebouwen erom heen en zeker niet binnen... dat beinvloed de meting... dus als ze dat doen.. zal ik zeker in beroep gaan.. en ondertussen vlug je DB-killer plaatsen  ;)

Christian de Vriend

Citaat van: Rijssen op 26 september 2007, 19:51:47
Wat kost zo'n Db-killer dan eigenlijk? En kom je dan binnen de 10Db te hard??

bij mij hielp het geen r** ik moest echt alles vervangen om aan de goeie waarde te komen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

lúk

als ze een db meting bij mij zouden doen. dan druk ik tog eerst me db killer er in  :q
als ze er wat van zeggen. zeg ik gewoon jah die hoort er in :D wil ik die gezichten wel eens zien 8)7

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev