Advertenties


Automatische deurvergrendeling blijft vanzelf open en dicht gaan.

Gestart door Jaro, 22 september 2007, 15:19:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Jaro

Hallo fijne Megane techneuten.

Heb sinds lange tijd weer eens een probleempje.

Sinds een paar dagen blijft mijn centrale deurvergrendeling tijdens het rijden vanzelf open en dicht klikken. Niet continu, maar onregelmatig. Soms klik-klak-klik-klak, dan weer een paar minuten niet, dan weer eens een keer een enkele klik. Dacht heel even dat het met regen te maken had, maar gisteren was het compleet droog en deed hij het toch weer. Ik heb een centrale vergrendeling met infraroodsensor in mijn Cabrio.

Wie kan mij helpen of weet wat er aan de hand zou kunnen zijn?

De auto moet binnenkort sowieso naar de garage voor een nieuwe distributieriem, maar ik zou graag enig idee hebben over het hoe en waarom van het vergrendelingsprobleem.

Er zit ook een startonderbreker aan de centrale vergrendling gekoppeld. Zou dat problemen kunnen geven tijdens het rijden?

Dj-Matthe

misschien stom en simpel maar heb je geen kortsleuting in de knop aan de binnenkant bij je auto? ik zal ff dat stekkertje erin/eruit halen en kijken of het blijft?

Jaro

Citaat van: Dj-Matthe op 22 september 2007, 20:44:05
misschien stom en simpel maar heb je geen kortsleuting in de knop aan de binnenkant bij je auto? ik zal ff dat stekkertje erin/eruit halen en kijken of het blijft?

Gaat dat gemakkelijk, of moet ik daarvoor mijn hele dashboard eruit slopen?

Birt

Knopje eruit halen is wel te doen. Je moet ff kijken van welke kant er het minst voor zit zodat je bij de achterkant kan. (weet het niet precies meer, aangezien ik geen megane meer heb).

Heb je de automatisch vergrendeling aanstaan bij het weg rijden? als dat zo is dan kan het ook nog zijn dat de snelheid opnemer voor bv radio e.d. niet goed functioneerd.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

matthew

Ik denk dat je probleem in de uch zit dat is de rekeneenheid van je interieur en daar zit ook voor de centralevergrendeling bij.

Marc

Ook ik heb dit probleem. Inmiddels al een maandje of 4 en wordt er langzamer hand ook een beetje gek van. 8)7 Ik heb de stekkers van de deuren als schoongemaakt en ingespoten met WD40. Het knopje in het dashboard al losgemaakt en schoongemaakt. De baterijen van de sleutel vervangen. Computer gereset (accupool 30 min. losgekoppeld). Ik weet niet meer waar ik het moet zoeken. Iemand nog ideeen?

De dealer is wellicht een optie, maar electronische problem zoeken zijn meestal kostbaar.

Alvast bedankt voor de tips, _o_

Marc

JanJ

Citaat van: Marc op  6 november 2007, 23:32:44
Ook ik heb dit probleem. Inmiddels al een maandje of 4 en wordt er langzamer hand ook een beetje gek van. 8)7 Ik heb de stekkers van de deuren als schoongemaakt en ingespoten met WD40. Het knopje in het dashboard al losgemaakt en schoongemaakt. De baterijen van de sleutel vervangen. Computer gereset (accupool 30 min. losgekoppeld). Ik weet niet meer waar ik het moet zoeken. Iemand nog ideeen?

De dealer is wellicht een optie, maar electronische problem zoeken zijn meestal kostbaar.

Alvast bedankt voor de tips, _o_

Marc

WD40 spuiten op je stekkers lijkt mij sowieso geen fijn plan. DIt is namelijk geen contactspray en kan een isolerend laagje achterlaten..................

Gr, Jan.

Marc

Citaat van: JanJ op  7 november 2007, 01:06:38
WD40 spuiten op je stekkers lijkt mij sowieso geen fijn plan. DIt is namelijk geen contactspray en kan een isolerend laagje achterlaten..................

Gr, Jan.


Je hebt gelijk :) , ik bedoelde eigenlijk ook op de stekker gespoten, om eventueel vocht af te stoten.

Gr. Marc

Marc

Citaat van: Jaro op 22 september 2007, 15:19:22
Hallo fijne Megane techneuten.

Heb sinds lange tijd weer eens een probleempje.

Sinds een paar dagen blijft mijn centrale deurvergrendeling tijdens het rijden vanzelf open en dicht klikken. Niet continu, maar onregelmatig. Soms klik-klak-klik-klak, dan weer een paar minuten niet, dan weer eens een keer een enkele klik. Dacht heel even dat het met regen te maken had, maar gisteren was het compleet droog en deed hij het toch weer. Ik heb een centrale vergrendeling met infraroodsensor in mijn Cabrio.

Wie kan mij helpen of weet wat er aan de hand zou kunnen zijn?

De auto moet binnenkort sowieso naar de garage voor een nieuwe distributieriem, maar ik zou graag enig idee hebben over het hoe en waarom van het vergrendelingsprobleem.

Er zit ook een startonderbreker aan de centrale vergrendling gekoppeld. Zou dat problemen kunnen geven tijdens het rijden?

Jaro,

Inmiddels al een oplossing voor dit euvel?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev