Advertenties


Stekkertje achterlichten / achterlichten / antenne

Gestart door tjakobs, 19 september 2007, 11:11:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tjakobs

Hey mensen,

3 vraagjes:

1. Gisteravond was ik lucht kapot rijden, zie ik opeens dat mijn richtingaanwijzerlampjes in de tellerunit oplichten als ik rem. En zo ook achter de auto, bij remmen gaan de richtingaanwijzers branden. Bij richtingaanwijzen knipperen de remlichten mee. Nu heb ik het probleem al gevonden, namelijk dat niet alle draadjes meer goed vastzitten in dit stekkertje:


Deze dus:


Vraag is nu, kan ik dat stekkertje openklikken en ze er opnieuw instoppen? Zo ja hoe werkt dat?
Ik heb er wat aan zitten rommelen maar ben eigenlijk bang dat ik 'm sloop.

2. Ik heb verschillende dingen uitgeprobeerd om het zwarte van m'n achterlicht weer zwart te krijgen. Alleen helaas met tegenvallende resultaten. Wat voor spul adviseren jullie?


3. Zoals ook op de foto te zien is zit er nu een handmatige antenne op. Die antenne zit meestal ingeschoven omdat ie anders net zo'n radiografisch autootje lijkt.
Meestal bedenk ik me op de snelweg pas dat ik eigenlijk ook wel radio had willen luisteren, maar de antenne niet heb uitgeschoven. Te laat... (Ja, deze ezel stoot zich regelmatig aan dezelfde steen ;) )
Nu wil ik een andere antenne, óf een kleine die slechts 1 stand heeft, óf een electrische.
Ik opteer voor laatstgenoemde oplossing, maar wat adviseren jullie? En is het echt zo dat als ik de antenne wil vervangen ik het snoer ook tot aan de radio moet vernieuwen? (omdat het één gegoten geheel is?)
Jullie weten wat ze over de beste stuurlui zeggen...
... Die vallen buiten de boot!!!

Yayo

Wat betreft de achterlicht unit. Ik zou Phase II achterlicht units erin zetten. Is toch een mooier en schoner gezicht naar mijn mening.
==Roet komt je tegemoet,zodra ik m'n pedaaltje naar beneden doet==

tjakobs

#2
Ja das een hele goeie! Daar zat ik namelijk ook al aan te denken!
Zou ze eigenlijk even moeten passen, kijken hoe die qua kleur uitkomt...

Passen die er 1 op 1 in als ik de oude er uit haal?
Jullie weten wat ze over de beste stuurlui zeggen...
... Die vallen buiten de boot!!!

Yayo

Citaat van: thermical op 19 september 2007, 11:27:18
Passen die er 1 op 1 in als ik de oude er uit haal?
:neen:

Naar mijn weten zijn de lampen anders geplaatst in de unit en zijn de draden anders. Mischien weet iemand anders hier dis PH II achterlicht units in een PH I?
==Roet komt je tegemoet,zodra ik m'n pedaaltje naar beneden doet==

loek

Volgens mij moet je dan alleen de gaten waar de lampen (staafjes... of hoe omschrijf je het) invallen wat uitboren/groter maken.
Als je de zoekfunctie gebruikt vind je ook zo hoe het moet..

tjakobs

Jah gevonden!
Dan zit je nog met de mistlichten.
Bij de PH II zitten die in de achterlichtunits.
Bij de PH I naast de kentekenplaat. Die zou ik dan in de oude staat kunnen laten.

Nou nog een antenne en dat stekkerte open zien te krijgen om de draadjes even opnieuw vast te zetten...
Jullie weten wat ze over de beste stuurlui zeggen...
... Die vallen buiten de boot!!!

tjakobs

#6
Status:
Het zwart is weer zwart.
Morgen ga ik PH II achterlichten ophalen.  :)
Antenne weet ik nog niet...
Alle snoertjes zitten weer zoals ze horen. Remlicht en richtingaanwijzer doen het weer zoals dat moet.
Jullie weten wat ze over de beste stuurlui zeggen...
... Die vallen buiten de boot!!!

Niels van Dijk

Dat je knipperlicht gaat branden is vaak door slechte massa.
Ik zou gewoon het plaatje met lampjes eruit pakken, ff een kabeltje maken van 20 cm ongeveer, 2 oogjes eraan, 1 op de carosserie vastzetten, en de andere met een zelfborende parker in het plaatje boren. Zelf zet ik hem altijd in de letter G is dat geloof ik op dat plaatje dan kun je verder niks beschadigen.
Dan heb je zeker een goede massa !-!

Nick Mattheus

en voor de antenne kan je ook gemakkelijk een universele steken Y

zie maar bij "ik heb iets nieuws gemonteerd" deel 25 op pagina 12 ;)

als je dit wil kan ik je wel uitleggen wat je juist moet doen ;)
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

tjakobs

Kijk dat ziet er goed uit! Daar wil ik wel het fijne van weten.
Maar dat zou dus ook met een universele electrische antenne kunnen dus?
Jullie weten wat ze over de beste stuurlui zeggen...
... Die vallen buiten de boot!!!

Nick Mattheus

dat weet ik zo niet heb dit nog nooit gezien een universele elektrische antenne 8)7

maar als het zo als mij wilt geef ik je wel raad ;)

maareuh, voorwat niet gewoon terug een originele elektrische antenne??

grtz
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev