Advertenties

Megane 1.6e Vermogen Uitgevallen

Gestart door Ballie, 9 september 2007, 17:10:02

Vorige topic - Volgende topic

Ballie

ik reed na mijn vakantie in frankrijk naar huis had net 2300 kilometer gereden en toen viel het vermogen weg (in belgie) me auto uit gezet en na een half uurtje weer gestart en toen maakte me auto een kabaal geratel en getik en nog tien kilometer kunnen rijden met die herrie en me auto viel toen stil en deed helemaal niks meer (tot op heden). nu draait me motor wel maar verder doet hij helemaal niks meer (kan hem niet starten) hij draait wel gewoon rond.

ook was mijn motorkap ontzettend heet, toen ik hem wou openen verbrande ik bijna me handen zo heet was hij, misschien van het lange rijden.

weet iemand misschien wat er kan zijn, ik wil ff kijken of de brandstofpomp het nog wel doet weet iemand waar hij zit?

PS: slepen heeft me al 450 euries gekocht van uit bel naar nl

matthew

Zit je multieriem er nog wel op,lijkt wel of deze eraf gelopen is en tussen de d/riem is gekomen en deze van tijd is gesprongen en dat die daarom nou niet meer zou aanslaan omdat de timing niet klopt.

Dus dat zou je even moeten kijken dus of deze er nog op zit

Ballie

waar kan ik die ergens vinden in de buurt van de distributieriem ofzo?

Stefan

in die buurt ja.
Het is die riem die je ziet als je voor de auto staat en dan aan de linkerkant van het blok.
Loopt ook langs je waterpomp enzo..
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Stefan

Klopt idd ja van die waterpomp, eigenlijk wist ik het wel, maar ik zei het fout.. 8)7

Als je IN de auto zit dan zit ie rechts ja, maar ik had het erover wanneer je voor de auto staat.
Of snappen we alkaar niet?
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Ballie

heb gister nog even gekeken maar hij krijgt wel benzin maar wil niet aanslaan enz. zou het dan aan de computer kunnen liggen en zo ja wat moet je dan vervangen en wat zijn de kosten?

Collin

No nuts, no glory!

Thijsie

Citaat van: Remko de W. op 12 september 2007, 16:15:39
bdp zender...

En dat kost ongeveer bij de dealer 110 euro ;) hoe vroeg hoeveel het zou kosten :P

Ballie

dus jullie denken dat de bdp zender kapot is kan je die zelf makelijk vervangen of moet je dat echt laten doen?
hoe kan je zien dat hij kapot is?

een vriend van mij heeft ook een megane kan ik zijn senor ff over zetten om te kijken of hij het doet? zo ja geeft het geen problemen dan voor hem als ik hem weer terug zet?

Ballie

Citaat van: Remko de W. op 13 september 2007, 11:28:42
ja die is makkelijk zelf te vervangen,
als het dezelfde zender is kun je hem zooverzeten om te proberen ja...

oke ga ik dat maar eens proberen en als dat niet zou werken, nog enige ideen dan?

Ballie

bdp zender gecheckt in een andere megane werkte gewoon,

kan het ook aan de sleutels liggen die man van de anwb las mijn computer uit en zij dat er geen code in de sleutel meer zat is dat dan het probleem dat hij op de start onderbreker schiet? en kan je die er zelf af laten halen of moet je dat laten doen.

het kan zijn dat ik toen we terug reden (mijn vriendin reed) met mijn knie een tijdje tegen het knopje van deur op deur dicht heb aangeleund heb, dat hij daardoor gereset is?

Ballie

Christian de Vriend

ik kan niet geloven dat het je startonderbreker is,als dat zo zou zijn zou je niet dat getik horen,en als de blokering er op zit,dan knippert er een lampje boven je toerenteller en km teller.

ik heb ooit wel eens een wzige klacht gehad,wat ook met vermogen vermindering te maken had,zonder dat de garage er achter kon komen met uitlezen,bleek de lamdazonde kapot te zijn (sensor in je uitlaat)

hoor je getik,of gerammel ook als je de motor rond laat draaien dmv de startmotor?
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Ballie

dat getikt en gerammel hoorde ik toen ik na een half uur weer verder reed en sindsdien doet hij helemaal niks meer

mijn lampje van de startonderbreker heeft nog nooit geknippert

de moter draaid wel gewoon rond maar wil niet aanslaan

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev