Advertenties

Ibher Design voorbumper op een Coupe...Te laag

Gestart door Mark Coupe, 3 september 2007, 19:25:54

Vorige topic - Volgende topic

Decepticon#1

Mark...WOW!! Wat staat dat ding strak en erg mooi dat je die binnenste lampen hebt dichtgemaakt..erg gaaf!

En IK heb vrijwel dezelfde bumper (waar het topic om draait) dus nog te liggen voor een Phase 2...150 euries. Ik geef toe, deze ligt zo bij Mark wel erg laag, maar Dirk zegt het al: het is uitkijken waar je rijdt. Ik heb zelf ook een cm of 10 tot de grond en weet dat ik in bepaalde wijken/streken niet kan rijden. Maar dat heb ik er graag voor over, want man! wat blijft het mooi zo'n dikke voorbumper...ik wil echt niet terug naar hoger! Dan maar een blokje om of op de fiets naar die ene vage bekende, allez, ik heb het er voor over.

Nogmaals: check het topic even over de verkoop van de Phase 2  Y

Mark Coupe

Wat misschien een kleine optie kan zijn is een schroefset op de vooras
en die twee cm ophoog schroeven maar dan heb ik wel meer ruimte tussen
de voorwielen en de voorspatborden.....(krijg je zo'n 4x4 effect :neen:)

Decepticon#1

Ik heb de mijne 4 cm verlaagd voor en dat lijkt al erg strak...hoe laag ligt die van jou dan?

Mark Coupe

Citaat van: RS50Jochem op  3 september 2007, 21:52:05
Kijk eens bij Benjamin z'n profiel.. Die heeft deze bumper ook en hij heeft er zelfs nog een schroefset bij..  8)7

Ikzelf heb met m'n coupe ook altijd net onder de 8cm gereden.. En ik moet zeggen dit kan echt wel.. Ik ben echt stellig van mening dat het te maken heeft met je rijstijl.. En daarmee je mate van anticiperen op het wegdek (Gumballers weten wel hoe dat eruit zien  --.. haha..)

Zo dus rijden..  :q

http://www.youtube.com/watch?v=6mK-cCy_WZc

@Jochem, met alle respect voor je wagen(s) maar zo wordt het mij te gek om de parkeerplaats af te rijden

Ik ben vanmiddag naar een drempel gereden en uitgestapt en gekeken of ut goed ging
en toen lag hij nog vrij maar toen ik voorzichtig optrok de drempel op schaafde de bumper aan
(nou hebben ze hier wel aso hoge drempels in Staphorst)

Mark Coupe

Citaat van: Decepticon#1 (Peter) op  3 september 2007, 22:42:41
Ik heb de mijne 4 cm verlaagd voor en dat lijkt al erg strak...hoe laag ligt die van jou dan?

Zo te zien ook 4cm (spul zat er al onder)

Benjamin Renon

Ik heb zelf nog nooit opgemeten hoe ver mijn bumper van de grond hangt. Ik kan soms met moeite over een hogere of korte drempel. Ik zal vanavond eens proberen op te meten hoe laag ie ligt. Er zijn bepaalde wijken waar ik voorheen vaker kwam, maar vanaf de verlaging niet meer. Ik rij dus meestal gewoon om. Bij ons in de straat liggen drie drempels, waarvan eentje voor ons huis. In het begin was het aftasten hoe "snel" ik hem kon nemen. Ik rij er stapvoets overheen. Ik hoef hem maar iets te snel te nemen en hij schaaft al. Als je wat lager bij de grond kijkt zie je wat schaafplekjes, maar dit is vooral aan de onderkant.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Mark Coupe

Ik ben dus nu bezig om 2cm van de onderste ''lip'' te zagen/schuren
Valt opzich niet erg veel op en win er toch weer 2cm mee (zal er wel even een foto van schieten)

Volgende week eerst de auto naar de spuiter en op vakantie, en dan maar eens
kijken naar een schroefset en de voorkant nog 1cm omhoog halen...dan zal't wel goed gaan hoop ik   :q

coupe tuner

heej ik heb de zelfde bumper er onder hangen  plus 4 cm verlaagd
maar kan de meeste drempels nemen hoor
is gewoon n hele andere manier van rijden
daar wen je wel aan
hier wat fotos

vinden jullie er trouwens van..?

Mark Coupe

Nou ik rij nu net drie dagen met de auto (inmiddels voorzien van een schroefset)
en tis mega wennen, al wel een paar lui achter me gehad als ik voor de drempels stop die dan zitten te toeteren maar ik kan er NET overheen  :)

Stefan

lekker laten toeteren die lui ;)
mooi bumpertje hoor !-!
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Dennis Postma

Dat getoeter went vanzelf  ;)

Ziet er super strak uit zo  !-!

Decepticon#1

Citaat van: Dennis Postma op 22 september 2007, 19:49:08
Dat getoeter went vanzelf  ;)

Ziet er super strak uit zo  !-!

Idd, ze moeten niet piepen...en soms toeteren ze ook omdat ze je auto heel mooi vinden!

Benjamin Renon

Het ziet er wel heel strak uit hoor... De lampen monteren is ook gelukt zo te zien! !-!
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Mark Coupe

ja na jou foto's gezien te hebben heb ik de bumper aangepast
aan de achterkant met van die zelfde steuntjes  !-!

nu alleen volgende week het gaas er nog achter

Kenny Mattheus

Ik reed met de Mégane ook altijd op 5 cm van het wegdek met de voorbumper.
Meestel heb ik niets geraakt, buiten die ene keer dan dat ik bij ons in het grind even een bultje tegen kwam  :q
Mijn bumper stak toch ook iets verder vooruit, had zelf ook gedacht dat ik hem heel dikwijls ging raken, maar op de weg eigenlijk nooit.
Het is gewoon een kwestie van goed schuin te rijden en dan raak je 'nooit'.
Ook zoals Jochem zegt is het gewoon een kwestie van alle bulten even in te schatten en je manier van rijden...
GoD WHaS HoRNy WheN He CreaTeD My CaR , THaT'S WHy BiTCHeS LoVe HeR

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev