Advertenties


Vraag steekas megane '97

Gestart door Tratz, 2 september 2007, 15:54:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Tratz

hallo,

2 weken geleden is mijn rechtersteekas stuk gegaan, van mijn megane cabrio uit '97. dit gebeurde toen ik vlot de bocht om ging. me wiel sloeg vast en me motor begon erg moeilijk te doen. gelukkig verder geen ongelukken ofzo.

nu heb ik met een kennis, die automonteur is, een nieuwe steekas eronder gezet. alleen als ik nu mijn stuur compleet naar rechts draai en gas geef, krijg ik weer het zelfde geluid als toen ik mijn steekas vast liep. blijkbaar trekt me wiel de steekas net iets meer uit elkaar als dat het aan kan.

komt iemand dit toevallig bekend voor? of heeft iemand hier toevallig ideeen waar dit aan zou kunnen liggen en wat hiervoor de oplossing is?

is het bijvoorbeeld mogelijk de draai van je wielen af te stellen? zelf denk ik er aan om de borg-spie eruit te halen om extra ruimte te creeeren, maar ik ben bang dat m'n as dan erg snel gaat slijten.

mvg,
Tim

matthew

Zit de borgpen wel in de as anders loop die los en kan die bij volledekige stuuruitslag van de vertanding verschuiven en zo aanlopen en dat het aanlopen van het wiel het gekuid is wat je hoort.
En je kunt de borgpen eventueel extra vastzetten door er een tyrap omhhen te draaien als je bang bent dat die eruit loopt.
Gr. Matthew

Tratz

het is zeker weten het geluid van de lagers in de steekas..

nadat de nieuwe er onder zat was ik een stukje gaan rijden en toen ik de bocht om ging liep het weer compleet vast.. toen me auto op de brug stond zag je ook dat er heleboel vet uit was gelopen... dit was toen ik rechtsaf ging en me stuur tot z'n eind had doorgedraait.

het lijkt dus dat de stang op de 1 of andere manier teveel wordt uitgerekt en dat daardoor de lagers vastlopen (die midden in die as zitten)..


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev