Advertenties


Uitvallende motor en inhouden Coupe 1.6e

Gestart door Patricklauw, 31 augustus 2007, 19:18:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Patricklauw

Hallo,

Ik heb weer een "fijn" probleem met mijn meganetje :x  ;(

Als ik even boven de 2500 toeren ga rijden en daarna moet stoppen voor een stoplicht komt het vaak voor dat de motor uitvalt zodra ik mijn koppeling intrap. Of dat je de toerenteller ziet terugvallen naar het allerlaagste punt (500) en dan weer omhoog en omlaag en omhoog en ga maar door (de ene keer schommelt ie meer als de andere).
Als ik onder de 2500 toeren blijf rijden gebeurt het niet zo vaak (misschien 1 van de 20 keer dat ik moet stoppen).

Ook houdt de auto in, dit is redelijk goed te merken als ik het gas op hetzelfde punt inhoud en dat ie na een tijdje sneller gaat en dan weer langzamer. Het scheelt niet zo gek veel maar je merkt het wel. De auto trilt dan ook een beetje.

Het begon allemaal toen ik eens op de snelweg reed en merkte dat ie aan het inhouden was, dit was zo'n 2 maanden geleden. Nu sinds 3 weken heb ik het probleem met het uitvallen van de motor.

Het storingslampie gaat ook soms branden als ik op de snelweg meer als 3000 tpm rijd. Helaas heb ik op het moment geen tijd  om doordeweeks mijn auto weg te brengen om hem uit te laten lezen (en om dan weer te moeten horen dat er geen foutmelding te zien is).

Ik ben vorig weekend bij een garage geweest om mijn bouzie's te vervangen maar dit heeft helaas niet geholpen (maar ze waren wel aan vervanging toe).

Zou het aan een  van de bobine's kunnen liggen, dat ie langzaam dood aan het gaan is? Vorig jaar heb ik er een vervangen omdat ie alleen nog meer reed als ik het gas constant ingedruk hield.

Of zou het wat anders zijn?

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Patricklauw

#2
Ok dan ga ik zo naar een Renault dealer om die te vervangen  !-!


Edit:
Ben er vanmiddag geweest en een man zei dat een bobine dit niet kan veroorzaken omdat ie dan op de laatste 2 cilinders moet blijven draaien en dat het onmogelijk is dat ie dan uitvalt. Op dat moment dacht ik ok het zal wel. Maar nu ik een beetje nadenk, vorige keer dat een bobine kapot was viel ie ook uit dus het kan wel degelijk.

Volgend weekend ga ik toch een bobine halen en laat ik weten of dit het was of niet Y

elmar

Hebben ze je auto niet uitgelezen dan???
Heb je geen problemen met je map sensor?? kijk even of het slangetje niet gescheurd is..

Patricklauw

Nee ze hadden op dat moment geen tijd om uit te lezen, er was maar 1 man in het werkgedeelte.
Map sensor had ik wel gechecked en voor de zekerheid vervangen maar dat was het niet.

Dat trillen was eerst alleen als ik in zijn 5de versnelling reed, tegenwoordig is het ook in zijn 3de versnelling ;(

Komend weekend ga ik toch die bobine maar halen en hopen dat het dan over is.

Patricklauw

Ik heb vandaag een bobine gehaald (met een witte aansluiting) en het heeft niet geholpen ;( het probleem is nog hetzelfde.

De vorige die ik had vervangen was er een met een zwarte aansluiting, dat was zo'n 9 maanden geleden. Die zou toch niet al kapot kunnen zijn?

Wat is het verschil eigenlijk tussen die 2? Als dat niets is vervang ik die zwarte namelijk tijdelijk met die witte.

Patricklauw

Heeft niemand een idee wat het nog meer kan zijn?

In de eerste 5 min van de rit slaat ie iig nooit af, dus hij heeft het niet als de motor koud is..

Patricklauw

*update*
De auto is even naar de garage geweest en daar hebben ze de temperatuursensor vervangen omdat deze verkeerde waardes gaf en die man zei dat we dit maar even moesten proberen. Dit heeft het helaas niet verholpen.

Het gekke is dat de auto gewoon start zonder problemen maar dat ie na een stukkie rijden ineens geen zin meer heeft en uitslaat. Als ik dan de sleutel omdraai start ie weer meteen  8)7

@ fluissie
Ik breng hem binnenkort weer terug en zal vragen of ze hiernaar willen kijken, bedankt  !-!

Kan iemand mij vertellen of er een verschil is tussen de bobine met de zwarte stekker en de bobine met de grijze stekker? Ik heb namelijk 2 grijze die goed zijn dus als er geen verschil is dan vervang ik de zwarte voor de grijze zodat ik kan checken of het aan die bobine ligt.

fluissie

graag gedaan

laat je t ff weten als t is opgelost! !-!

groetjes

Becky Bell

Hoi Patrick,

Heb je de storing wel al laten uitlezen?

Want dat inhouden en dergelijke kan juist veroorzaakt worden door het feit dat er een storing in het systeem staat. De auto gaat dan in een zogenaamde 'noodloop'.

Veel succes!

Rebecca

Patricklauw

Hoi Rebecca,

Nee hij is nog niet uitgelezen maar het is ook de ene keer erger als de ander. Hij staat nu weer bij een garage, wacht wel ff af of ze wat vinden en anders moet ik maar naar de dealer  :x  ;)

Bedankt!

rik

Ik las iets over injectoren. Ik weet niet of dit het probleem veroorzaakt. Mocht je denken van wel, zou ik ze niet vervangen door injectoren van de sloop, maar ultrasoon laten reinigen. Dit kun je bij gespecialiseerde bedrijven laten doen en dan zijn ze weer als nieuw. Kosten reinigen per stuk circa 15 euro. Tis maar een tip. !-!

Christian de Vriend

uitlezen heeft naar mijn idee zoiezo weinig zit met de ph1 motoren,ik had een klacht dat mn 1,6e ging stotteren op de snelweg,en alleen op de snelweg,best irri als je 130 rijdt,inhouden,en optrekken,inhouden ect...
comp uitgelezen,bobines vervangen,bougies en kabels verv,inlaat sensor.nog niet helpen.

toen kreeg ik van 2 gasten,waarvan 1 renault rijder,en sleutelaar,en anders een peugoet monteur,de tip om de labdazonde
te vervangen,en idd,het werkte...
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Patricklauw

HIJ RIJD WEER GOED!!!! *afkloppend op hout*  :)

Ik heb nog niet zo lang gereden maar voor zover ik heb gemerkt hield hij niet in en viel ie niet uit. Zal dit van het weekend uitgebreider testen.

De stekker die naar de boordcomputer gaat was ge-oxideerd  8)7    dat het zoiets ###ligs kan zijn verbaasd me wel!! Niet dat ik het erg vind, is beter dan een dure reparatie natuurlijk.

Indien ik het in het weekend weer heb laat ik het weten.

Christian de Vriend

Citaat van: Remko de W. op  1 november 2007, 18:33:12
dan is ie gewoon niet goed uitgelezen,
dergelijk storingen moet je er met de clip toch wel uit krijgen hoor...

niet die van mij toen,ook niet tijdens rijden
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev