Advertenties


Interface voor ALPINE radio

Gestart door Maarten Minkjan, 21 augustus 2007, 23:04:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Maarten Minkjan

Ik heb een Megane II uit 2003, met een standaard Renault-radio (Tuner-list) met stuurwielbediening.
Nu heb ik uit mijn oude wagen nog een Alpine CDA-9812RB liggen. Is op zich een fantastische radio, alleen mis ik het beeldscherm op het dashboard en de stuurwielbediening heel erg.

Mijn vraag is:
Zijn er ook interfaces voor ALPINE zoals je de stuurwielbediening en display weer kunt gaan gebruiken?
Ik weet dat ze er voor Pioneer en Sony wel zijn, maar voor Alpine.....en welke moet je dan hebben?

ALPINE CDA-9812RB


Ik zit nl. nog erg te twijfelen of ik de ALpine erin zet, omdat ik een fabriekradio, que vormgeving mooier vindt passen....

Alvast bedankt,
Maarten
Renault Megane 1.9 dci Dynamique Luxe - bj. okt. 2005

Marc Brouwer

Volgens mij voor Alpine niet, maar dan zou je op de site van Alpine moeten kijken. Mijn ervaring is dat het met Pioneer uitstekend werkt, Sony was ik niet zo over te spreken.
"We Shall Not Be Moved"

pepe

Citaat van: Marc Brouwer op 22 augustus 2007, 08:22:50
Volgens mij voor Alpine niet, maar dan zou je op de site van Alpine moeten kijken. Mijn ervaring is dat het met Pioneer uitstekend werkt, Sony was ik niet zo over te spreken.
kan je mij uitleggen hoe je die er tussen zet voor een pioneer en wat ze ongeveer kosten ?

Marc Brouwer

Plaats je tussen de orginele bedrading en de bedrading van de radio. Alles is met ISO stekkers dus het plaatsen is echt zo gebeurd.

Prijzen verschillen een beetje van het bouwjaar Mégane je hebt. De oudere Mégane II modellen zo rond de 35 euro en de nieuwe (bouwjaar 2006, 2007) zo rond de 50 euro.

Op dit site van Pioneer kun je kijken hoe je dit moet installeren.
"We Shall Not Be Moved"

pepe

bedankt Marc ik zal eens informeren , mijn megane is van 2003

paqbro

Kun je van een Cabasse 1 (radio-cd wisselaar + navigatie pictogrammen) alleen de radio vervangen en de navigatie aansluiten op de nieuwe radio.
Renault Mégane 3 RS250, cup onderstel , Recaro stoelen, Xenon verlichting, 19 inch velgen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev