Advertenties


torsie as hoe te verstellen megane 2000

Gestart door Joost-cabrio, 6 januari 2005, 08:27:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Joost-cabrio

hallo

ik wil volgende week mijn megane verlagen of in ieder geval kijken of de torsie as achter nog los te krijgen is maar, als ik de achter wiel er af haal kan  ik hem dan zo verstellen of hoe gaat dat?  ???

mvg joost wenting :)

RikRace

Dat gaat niet zomaar.

Mijn Coup? is ook van 2000 en wel van december van dat jaar, maar het is nog niet gelukt om haar van achteren te verlagen. Er zitten twee Torsie stangen in die compleet vast zaten bij de eerste keer proberen bij de Renaultdealer. Vervolgens heb ik een maandje gesmeert door die nippels die je ziet als je het zwarte dopje eraf haalt voor je achterband. Dat is dus van de buitenste torsie-as, die binnenste moet je dan ook smeren, want na de 2e poging om te verlagen gingen alleen die buitenste los zitten, en de binnenste zaten nog muurvast, dus weer niet gelukt.

Nu ben ik weer aan het smeren, en zal het later nog eens proberen.

Maar het kan maar zo zijn dat die van jouw wel loszitten, en dan moet het geen probleem zijn. Volgens mij ben je er wel een bepaald gereedschap voor nodig, maar ik was er dan ook niet bij, toen ze het probeerden bij de dealer.

Succes in ieder geval :D!

Groeten,

Rik

-RENAULT-SPORT-

Joost-cabrio

oke ik zal dus eens ff proberen en ik kan er zo van de buitenkant bij als ik de wiel er af haal?
of moet ik hem op de brug zetten???


mzzl

RikRace

Ik denk dat je hem beter op een brug kunt zetten, zodat je achteras "los" hangt dan. En je kunt er vanaf de buitenkant wel bij ja, als je je wielen eraf haalt.


Succes,

Rik
-RENAULT-SPORT-

Jeroen

Hoho, zo gemakkelijk gaat het niet, je hebt er speciaal gereedschap voor nodig en kennis van zaken.
Er zijn genoeg garages die er niet eens aan gaan beginnen, dus eerst ff goed uitzoeken hoe het werkt (werkplaats boek?).

Hier een topic over het torsie verstellen, gaat voornamelijk over een 5 GTT.
Jij hebt waarschijnlijk dubbele torsie.

http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=5881&highlight=torsieas+verstellen

Niels Nederlof

Cabrio's hebben inderdaad dubbele torsie. Ik zou je eerst goed verdiepen erin en niet te licht over denken anders heb je dadelijk een megane die met zijn kont op de grond ligt!
" die richtig gute Autofahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" Walter Rörhl

Niels Nederlof

Hehe, das waar, het is alleen zo jammer als de neus in vergelijking met de achterkant airborne is  :D
" die richtig gute Autofahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" Walter Rörhl

Joost-cabrio

ben nu bezig met mijn torsie assen los te maken  ;D
maar wat moet ik precies inspuiten met kruipolie dit?

dus achter deze dop?

bedankt voor jullie reactie?

mvg joost

Joost-cabrio

niemand een idee waar ik mijn torsie assen kan inspuiten  :-[ kan het mij bijna niet voorstellen  :-\
  :)


Joost-cabrio

haha bedankt michel  :D
had ik het toch goed gedaan
;D

Joost-cabrio

haha idd nu ik het weet  8)
maar heb het al mooi 2 keer goed in gespoten als binnekort de nieuwe velgen er onder liggen kan ik hem hopelijk gelijk aan de grond gooien ;D

mzzl

coupe-monte-carlo

heb even een vraagje over de torsie verstelling achter, van mijn fase 1 coupe
verlagen is mogelijk, maar
VERHOGEN ook ??? heb hem nu nog helemaal standaard achter, en wil hem eigenlijk wel een stukkie omhoog hebben, i.v.m 18 inch. en de planning om spoorverbreders te nemen ( +/- 15 a 20 mm). en wielkasten te gaan rollen/slijpen

coupe-monte-carlo

thnks  :D
dan weet ik voorlopig genoeg  ;D

ps: rijgedrag maakt me weinig uit, alles went  :)

Joost-cabrio


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev