Advertenties


trommelremmen

Gestart door MeganeDTI, 15 augustus 2007, 22:52:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MeganeDTI

De achterremmen (trommelremmen) van mijn Megane zijn nog nooit open geweest. De auto is van 2000 en heeft 170.000 km. Ik heb hem 2 1/2 jaar geleden gekocht met 75.000 km erop. Ik rij eigenlijk alleen maar snelweg kilometers en sta nooit in de file, dus de remmen hebben heel weinig te lijden. Dit blijkt wel uit het feit dat ik 75.000 km met m'n voorste remblokken doe. Bij 150.000 km zijn m'n voorste remmen compleet vervangen en ik had toen aan de garage gevraagd wat hij van die achterste dacht. Hij zei toen: als ik ze toch moet opendoen om te kijken kan ik net zo goed nieuwe remschoenen erin zetten en volgens hem moeten er dan ook gelijk nieuwe wielremcilinders in, omdat die meestal beginnen te lekken na het vervangen van de remschoenen. Omdat ik toen geen klachten had en hij op de remmentestbank nog perfect remde heb ik toen niks aan gedaan. Volgens de garage loop je alleen eventueel het risico dat de remvoering loskomt en de boel blokkeert.

Wat denken jullie, toch een keer de boel opengooien en vervangen?
Of doorrijden tot ik wat begin te horen/merken dat de voeringen versleten zijn?

matthew

Trommelremmen moet je gewoon los kunnen halen breekt echt niet zomaar iets af.
Bij groot onderhoud moeten de trommelremmen ook losgehaald worden en worden de voeringen opgeschuurd en de rest schoongemaakt en de nokjes ingevet.
Ik vind niet dat jou garage houder zomaar kan zeggen dat ie het dan net zo goed kan vervangen terwijl die niet eens heeft gezien in welke staat het verkeerd.
En dat is een voudig te zien,wiel eraf,dop eraf,centrale moer los haald de trommel eraf en je kijkt zo op het hele spulletje.
Alles nog goed schoonmaken en invetten is een werkje van een kwartiertje.(in een garage)

Rmc_Jelluh

ik zou zeggen gooi de boel een keer open even met wat lucht schoon maken en kijken of het nodig is..
open maken is niet het moeilijkste..  en bij kijken kost het nog niets..

Dennis20

Moet gewoon kunnen hoor,   Y
wij bij renault maken ze open met grote beurt en spuiten het schoon met remreiniger,
even de voering randjes opschuren en alle puntjes in vetten. en rijden maar!

Rmc_Jelluh

kan ook zelf doe ik het wel met lucht op een afstand dat wel...

tis idd een bende dan ff ...

MeganeDTI

En het verhaal van mijn dealer dat je altijd (preventief) de wielremcilinders moet vervangen als je de remvoeringen vervangt, klopt dat? Of is dat gewoon onzin en alleen een trucje om meer centen te verdienen?

matthew

Dat hoeft niet maar een complete set is maar een tientje of 4 duurder met remcilinders.
Maar als ze goed zijn en je wilt dat niet zou die alleen met nieuwe voering ook volstaan.

MeganeDTI

Na het vervangen van de wielremcilinders moet je zeker wel de remmen weer ontluchten, neem ik aan?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev