Advertenties


kofferklep

Gestart door paikey, 13 augustus 2007, 22:42:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

paikey

Beste mensen,

Ik ben langzaam aan het beginnen om ook een aantal (kleine) ding al aan me megane te veranderen.  !-!
nu wil ik over een half jaar/jaar aan de groten dingen beginne zoals bumperkit en kofferklep.
Maar daar wil ik nu alvast wa dingen over vragen want je kan het alvast mar weten.....toch?
Nu zijn mijn vragen:

*Hoe hebben jullie je koferklep strak gemaakt?
*Hoe maken jullie je koferklep nu open? :?
*Wat doen jullie met je mist lichten wand die zijn toch verplicht..... o-)

Hopelijk steek ik iets op van de antwoorde.
alsvast bedankt

gr peter.

Nick Mattheus

de kofferklep kun je open krijgen met een elektrisch slot ( kun je bij een elektowinkel krijgen denk ik )  ;) , ofwel met mechanisch met een kabel naar binnen ofzo ;),

voor de mistlampen kun je makkelijk phase 2 lichten steken en hier zit de mistlamp bij in ;)


kofferklep strak maken hangt ervan af  ;) heb je een cabrio of een coupe?

grtz
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

fluissie

hey peter

als je een coupe heb, van mij is gedaan door miko en die heeft het zo gedaan:

-de kenteken unit met mistlampen kun je er uithalen, het gat vul je op met een metalen plaat die je op maat maakt en die las je erin. vervolgens schuur en plamuur je de randen strak en voila de klep kan gespoten worden.

-het mechanisme om de klep te openen zit er nog bij mij, let op ! heb ergens gelezen dat het wettelijk verplicht is dat je klep van de buitenkant open te maken is! (weet niet of dat ook met een coupe is,2deurs
maar vraag dit goed na!)
met strak maken heb je er ook geen last van dus voor de zekerheid.....

-mistlampen en kenteken unit zitten nu in de bumper verwerkt en ja die moet je hebben en moeten branden
voor de keuring! let erop dat ook je kentekenplaat verlicht moet zijn als je deze gaat verhuizen naar de bumper.


dit is het resultaat:


suc6 tegen die tijd!



Nick Mattheus

bij jullie kan het misschien anders zijn maar,

enkel moet bij ons (België) de 2 voorste deuren te openen zijn van de buitenkant.
Maar de koffer :?

grtz
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Birt

Deuren moeten niet te opnen zijn. iig niet met de sleutel. Zijn genoeg nieuwe auto's die of maar een slot hebben of geen meer (of goed verborgen en niet voor dagelijks gebruik).

Mistlampen zitten wel in phase 2 units of in aftermarket (lexus o.i.d.) units.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

fluissie

weet ook niet zeker hoe t zit hoor, maar was ff om aan te geven voor peter want het is ###lig als alles dicht is gewerkt en hij komt niet meer door de apk!

heb is een keer gelezen dat de deuren geopend moeten kunnen worden door bv hulpdiensten, e.d.
maar nogmaals hoe dit precies zit  :? en of dit voor de kofferbak geld?

grtz


Nick Mattheus

bij ons hier in België is de kofferklep cleane helemaal geen probleem

denk bij jullie ook niet ;)
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Alex Verloop

is het ook niet ;)

Als die maar van binnen opengemaakt kan worden.

Zelf zonder deurgreepjes is geen probleem, als deze ook maar van binnen opengemaakt kant worden :)

Al 2 jaar zonder problemen mee door de keuring gekomen  :)

matthew

Sloten weg geen probleem ,mistlamp  weg  en auto is auto voor 31december 1997  ook geen probleem mits het controle lampje van de mistlamp maar werkt.
En anders idd aftermarket achterlichten er in van fase 2 probleem ook opgelost en hoef je de mistlampen ook niet ergens anders te plaatsen.

Nick Mattheus

voila direct goed antwoord van matthew !-!
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

rik

iemand die de klep ook gecleand heeft, een goed adres voor een dergelijk slot? En wat zijn de kosten globaal?

Bvd
Rik

Marcelo

Ik vraag me af of de kofferbak van een coupe, ook van buitenaf open gemaakt moet kunnen worden voor eventuele hulpdiensten.

Als je het mij vraagt niet!! De kofferbak van de coupe is niet zodanig groot dat ze er baat bij hebben om hem open te maken. althans lijkt mij 8)7
en dan nog daar hebben ze toch materiaal voor???

Maargoed heeft iemand daar misschien een goed antwoord op.
is het bijvoorbeeld ergens terug te lezen bij het RDW???

hoor het wel,
Gr Marcel

Birt

Meeste auto's hebben niet eens een slot meer in de klep. En er zijn dan ook weer auto's genoeg die er geen knop op hebben zitten en alleen een sleutelgat. In beide gevallen is de toegankelijkheid iets minder. Maar open krijgen doen ze toch wel als het nodig is. Sleutel is niet ineens verdwenen bij een ongeluk.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Rmc_Jelluh

voor je mistlampen plaats je een mooi setje lexus lampen daar zitten mistlampen evt in of standaard aan twee achterlichten per kant..
daar ken je dus een mistlicht van maken net als de ph 2.. 

Decepticon#1

Citaat van: Nick Mattheus op 14 augustus 2007, 23:37:27
voila direct goed antwoord van matthew !-!
Dat is juist en tevens correct geantwoord zeggen ze dan toch in Belgie?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev