Advertenties


Pioneer avic-x1bt inbouwen

Gestart door edwin39, 8 augustus 2007, 10:39:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

edwin39

Hallo allemaal!

Ik ben sinds 6 aug 2007 de trotste bezitter van een hele mooie magane II priv. Gister heb ik mn pioneer x1bt ingebouwd wat goed gelukt is, ik heb echter een paar kleine vraagjes;

Ik heb de unit in de onderste din gebouwd zodat het scherm niet voor de clima regeling komt, past precies! Maar het bakje wat in de onderste din zat past niet in het bovenste gat... is hier iets voor te krijgen? Ook past de pioneer niet helemaal mooi in het dashboard, aan de zijkanten is een open ruimte. Ik heb gegoogled maar kan geen "pas-randje" vinden..

De laatste vraag; is er een adapter om de x1bt aan te sluiten op de originele afsndbediening? Op de pioneer site kan ik hier niet veel over vinden.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.. ben nogal een pietje precies en wil het graag mooi afgewerkt en werkend hebben..

Groetjes Edwin

matthew

Voor de afwerkingrand kun je zo bij de dealer halen(moet wel de radio er weer uit)die rand kost een paar euro en dan heb je een zwarte rand.

Voor de afstandsbediening interfase zou je naar een audio shop kunnen gaan,het is een uitgebreide radio dus ik ga er wel vanuit dat er een interfase te krijgen is zodat je je stuurwielbediening kunt gebruiken.

Voor het bakje weet ik zo niet weet alleen dat er wel een dichte kap voor te krijgen is want er worden ook auto's afgeleverd zonder radio renault.

Marc Brouwer

Zoals Matthew aangeeft moet je inderdaad een inbouwframe halen bij de dealer. Dan sluit de radio perfect aan. De originele stuurwielbediening is aan te sluiten op de Avic.

Afhankelijk van het bouwjaar van de auto heb je de CA-R-PI.182 of CA-R-PI.184 nodig. Meer info: http://www.pioneer.nl/files/pdf/02_CE_HW_RC_ADAPTORS.pdf

De prijzen: voor de 182 betaal je rond de 35 euro voor de 184 rond de 55 euro.

Bij mij is een week geleden de Avic X1R ingebouwd wel in de bovenste DIN. Aangezien ik een automatische airco heb, maakt het me niet uit of het scherm voor dit bedieningspaneel zit. Ik weet niet of je ook automatische airco hebt, anders zou ik deze gewoon in de bovenste DIN inbouwen. Je hebt dan geen problemen met het bakje dat niet meer zou passen.

Daarnaast heb ik op het forum gelezen dat beide DIN uitsparingen niet dezelfde grootte hebben. Hierdoor moet je dus behoorlijk wat aanpassen als je bijvoorbeeld voor een Avic D3 zou gaan. Dit zou de oorzaak kunnen zijn dat je bakje niet in de bovenste DIN past.  Y
"We Shall Not Be Moved"

edwin39

Dank jullie beide voor je reacties! hier kan ik weer mee verder. Ik heb idd aut airco maar vind het zonde als het scherm daar voor komt, hoe van veel lampjes in t donker!  :), hou m dus toch maar in de onderste din. Wel raar overigens dat de2 dins verschillend zijn... rare jongens die fransoozen.. haha.

Gr Edwin

Jeroen

Ik had hem eerst ook in de onderste din, maar later verplaatst naar de bovenste.
In de onderste zit het scherm net ff te laag.

Zakaria

#5
Binnenkort krijg ik één DVD Speler 7"Scherm merk; AVIC, maar de probleem is nu hoe zit het met de stuurwielbediening en display weergave. Ik wil ook dat het allemaal blijft werken.

Want heb één Renault megane II gekocht zonder één autoradio erin.
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

Jeroen

Wil je dat we het antwoord op je vraag nog een keer gaan geven of kun je de berichten hierboven zelf even lezen?

Zakaria

#7
Ik neem aan dat het om een Pioneer systeem gaat hier?!
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

Stefan

volgens mij is de titel van het Topic:

Pioneer avic-x1bt inbouwen

dus, ja..

;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Zakaria

#9
Webmaster was het niet méé ééns voor een aparte topic 'want er zo een draad er van hier al lopen, en heeft mij hierna toe geadviseerd, maar ik word er niet wijzer van ?  :?
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

Libie

Als ik het goed heb gaan er ook autoradio's onder het merl AVIC rond.
Dit zijn dus niet de pioneer radio's.

Jeroen

Bij Avic ben ik er vanuit gegaan dat je de Avic uit de Pioneer serie bedoeld.
Mocht er een merk Avic zijn die niets met Pioneer te maken heeft dan heb ik je verkeerd verwezen naar dit topic.

Dus zoek eerst even uit wat je nu aangeschaft heb.
Maar ik ga er vanuit dat het om een Pioneer Avic gaat (X1, X1R of X1BT)
Als het hier daadwerkelijk ook omgaat dan moet je 1 van de kabeltjes hebben die Marc hierboven beschrijft.

Zakaria

#12
Het gaat helemaal niet om een Pioneer merk type, maar eigenlijk meer een DivX systeem(http://xs4hifi.com/catalog/product_info.php?products_id=55&osCsid=dceeb92601d1bd0238d3a583d5e02bc5), dus een chinees of japanse radio klapscherm. Dus daarom is nu mijn vraag kan je daar een aparte kabel ervoor kopen die contact maakt met de stuurwielbediening en weergave via display.

Want in mijn geleverde Megane II zat géén radio in!!!


Alvast bedankt heren  !-!
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

Jeroen

Aha, nee dit is geen Avic  :neen:
Ben bang dat hier geen kabel voor is om je stuurbediening te activeren.

Zakaria

#14
Citaat van: Remko de W. op  6 oktober 2007, 07:57:09
Nee daar is geen kabel voor, maar dat is ook geen Avic... :neen:

iets meer duidelijkheid volgende keer aub... Y


Nee dat klopt, maar het word een AVIC genoemd bij sommigen audio winkels. 

Dat wordt het dan heláás niet inbouwen in de Megane, jammer.

Welke klapschermen hebben wel stuurbediening functie? Niet al te duré systemen en zonder navigatie.
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev