Advertenties


Rem loopt aan?

Gestart door Dee-ehn, 30 juli 2007, 22:24:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dee-ehn

Ik rij (tot mijn grote spijt) een Renault Megane Coupé uit 98. Vanavond viel me op dat rechtsachter de auto een soort van "aanlopend" geluid maakt. Hoe hoger de snelheid, hoe hoger de toon.

Toen ik uitstapte en ik de remtrommels voelde, merkte ik op dat de linker achterremtrommel warm was, de rechter echter heet! Mijn theorie is zodoende dat deze aanloopt. Kan dat? En zo ja,kan ik hier even mee rijden? Ik heb de wagen namelijk heel erg hard nodig de komende 2 dagen en absoluut geen tijd voor rondjes kwikfit..

Alvast bedankt, groet, Robin

Dirc

de 'tot mijn spijt' opmerking zullen de megane-liefhebbers vast op prijs stellen. >:D

Weet je zeker dat het je remmen zijn en niet je bandenprofiel. De mijne maakt ook herrie. Krik je band op draai eraan en je voelt waarschijnlijk wel of ie aanloopt. en anders hoor je t wel aangezien je profiel geen geluid zal maken in de lucht.

Dee-ehn

Haha ja ik dacht wel zoiets.. was eerst enthousiast over de wagen, totdat de problemen kwamen. Beestje staat meer stil dan wat anders... maargoed da's een ander verhaal... :)

Anyhow.. denk wel dat het de remmen zijn, prob was er opeens. Wellicht een vuiltje in de remvloeistof dat ken ook wel?

Roeland

of een versleten lager?

krik je wagen even op en je hebt wrs je antwoord op je vraag

peterachterop

krik idd de wagen achtyer even op.
Als je dan je wiel draait en je hoort een zoemend geluid wat lijkt op t draaien van een wasmachine, dan lopen de lagers aan.

Remdruk verdeler kunnen ze ook even nakijken (vaak voorkomend dat deze vast zit).

Paul

#5
Ik denk dat de handremkabel of mechanisme vastzit. (Waarschijnlijk mechanisme omdat er erg weinig mee wordt gereden)
Effe opkrikken en kijken of het wiel vrij draait.
Als dat niet zo is, probeer eens een tik met een hamer tegen de achterant van de ankerplaat te geven.
Absoluut niet mee verder rijden als hij vast zit.
Als mijn tip werkt, dan zou je de handrem tijdelijk niet moeten gebruiken.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Dee-ehn

Toch nog maar even de wegenwacht gebeld (heb dat abo niet voor niets)... ze hebben de wagen opgekrikt en volgens de monteur was het geen lager (geen zoemend geluid idd), en ook geen vasthangende rem. Zijn theorie was dat ik reed met de handrem erop.. niet dus. De handrem blijft echter niet vasthangen, dat heeft hij ook getest.

Zijn theorie was dat de remvloeistof vuil is (had hij gechekt en volgens hem was deze vies). Daardoor kon de een of de andere cilinder blijven hangen.

Vandaag wel nog een beetje gereden. Af en toe hoor je em, maar niet altijd. Op de autoweg hoor ik em niet en loopt de rem ook niet warm. Met andere woorden.. binnenkort maar even naar de garage..!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev