Advertenties


Advies gevraagd bij aankoop coupe op G3

Gestart door MT, 23 juli 2007, 13:50:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

MT

Ze heeft nog nooit airco gehad dus denk ook niet dat dat het grootste probleem zal zijn. Ze wil wel af en toe eens gek doen bij het verkeerslicht dus dan zou zo'n 2.0 wel leuker zijn.

MT

Citaat van: Remko de W. op 24 juli 2007, 20:51:07
als ze gek wil doen bij een stoplicht,

moet ze uitstappen en een keer rond de auto rennen... 8)7

das niks man, ze laat haar t@#ten zien normaal gesproken. Dus dat rondje rennen is echt te min hoor;)

Dirc

En bij welk verkeerslicht is dat vooral??? 8)7 :D

MT

Citaat van: Dirc op 24 juli 2007, 22:13:14
En bij welk verkeerslicht is dat vooral??? 8)7 :D

Hahahaha daarom beter een 2.0 anders zit de auto binnen de kortste keren vol gasten

MT

Ze staat toch niet heel de dag bij verkeerslichten >:D

Nee G3 heeft ze nodig, ze heeft een vriendin waar ze zeer regelmatig naartoe gaat en die woont niet echt naast de deur.

Maar je moet toch met me eens zijn dat het nogal verschil maakt of je met een 1.6 of met een 2.0 een sprintje trekt.
Is niet het belangrijkste hoor maar toch :)

Dirc

Citaat van: Remko de W. op 24 juli 2007, 22:56:23
oke, even gelachen , nu weer back on topic.

ik bedoel dus te zeggen dat als ze gek wil doen bij een stoplicht,
ze geen gasbak moet kopen... ;)
Ik heb een knopje; klik benzine.....dus geen probleem. Ga je lange afstand en wil je niet 'gek' doen: klik, gas

ForzaMollie

Ik heb toevallig zaterdag even in een 1.6 16v gereden, ook even wat sprintjes gemaakt (wel op benzine gezet), maar ik was erg blij dat ik weer in mijn dti-tje kon stappen!

Voor gek doen zou ik dus cker voor de 2.0 gaan!

ForzaMollie

Over dti-tjes gesproken trouwens, is dat niets voor haar?

Zuinig (1:19-20), best vlot, volgens mij goedkoper in onderhoud dan gas (?) en niet veel duurder in belastingen!

fluissie

Citaat van: MT op 24 juli 2007, 23:27:58
Ze staat toch niet heel de dag bij verkeerslichten >:D

Nee G3 heeft ze nodig, ze heeft een vriendin waar ze zeer regelmatig naartoe gaat en die woont niet echt naast de deur.

Maar je moet toch met me eens zijn dat het nogal verschil maakt of je met een 1.6 of met een 2.0 een sprintje trekt.
Is niet het belangrijkste hoor maar toch :)

laat dat nogal maar weg hoor, van mij is een 1.6 en ik hou een 2.0 heel aardig bij zeker met stoplichtsprintjes alleen na de 120km/u wordt het lastiger maar om te zeggen woh?!

koop dan een 2.0 16v als je stoplichtsprintjes wilt doen...

Dirc

tja moet je even langs rijden kun je een 2.0 8v op gas rijden. _o_

Marcelo

ikzelf rij een 1.6 16v 110pk op LPG G3

en vind hem aardig vlot Y
ik merk echter geen verschil of ik hem nou op gas of op benzine zet :neen:

alleen bij een zwaar beladen auto op de snelweg merk ik dat hij minder moeite heeft op benzine

Gr, Marcelo

MT

#26
Hallo, even snel een berıchtje vanaf het vakantıeadres. Bedankt voor jullıe reaktıes maar heb al gezıen dat het belangrıjker ıs om een goed onderhouden en eerlıjke auto te vınden dan een snelle. Excuus voor de rare tekens zal het berıcht ook maar kort houden.

We hebben al wat auto,s gezıen maar er wordt veel aangeboden wat zeg maar nıet helemaal frıs ıs.

Zıjn er nog bepaalde zwakke punten waar echt op te letten? Ik neem aan dat de kınderzıekten ınmıddels wel uıt de auto,s zıjn. Maar bezıtten de wagens nog bepaalde zwakke plekken?

Groet,

Manuel

Dirc

Ik heb regelmatig gehoord dat de tweede versnelling niet goed gesynchroniseerd is. Dit omdat jongeren vol gas optrekken in z'n 1 en dan doortrekken naar 2. Dit test je door, jawel, vol op te trekken in 1 en dan naar 2 trekken. Kraakt het, dan is t mis. (ik spreek uit ervaring)

Bij 2.0 komt t volgens mij minder vaak voor.

Ten tweede let op geluid uit de vering achter. De mijne kraakt, dat kan gebeuren, maar de dealer hier zei dat het ook gebroken kan zijn. Dus auto op krik aan de achterkant en goed kijken of ie niet gebroken is tegen de schotel aan.

Voor de rest staat er op de meganesite volgens mij ergens een pagina met alle info waar je op moet letten.

Succes

MT

Nou het is gelukt hoor.

Ze heeft een mooie blauwe 1.6 gekocht uit '99. Een Monte Carlo met leer, ABS en airco.

Dirc


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev