Advertenties


Advies gevraagd bij aankoop coupe op G3

Gestart door MT, 23 juli 2007, 13:50:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

MT

Hallo, ik ben voor mijn vriendin op zoek naar een coupe op G3
Ze heeft rond de 3000 euro te besteden maar voor dat geld is er best veel te koop

1600 cc met airco
2000 cc zonder airco maar weer met leer.

Wat raden jullie ons aan de sterkere 2 liter en dan maar zonder airco of toch beter een 1600 met airco. Dit alles ook weer gezien het ooit weer verkopen van de auto.

groet en alvast bedankt,

Manuel

Yayo

Denk dat je aan Airco meer hebt dan aan leren bekleding. Alhoewel leren bekleding ook wel erg mooi is.... Denk dat je idd moet overwegen hoe belangrijk je Airco vind. (denk aan onderhoud enz.)

Succes met de aankoop  !-!
==Roet komt je tegemoet,zodra ik m'n pedaaltje naar beneden doet==

fluissie

hoi

idd hoe belangrijk is airco voor je, qua vermogen is de 2.0 8v niet heel veel sneller als de 1.6 8v
weet alleen dat van de 1.6 met het oude zwarte kleppendeksel je meer kans heb op een kapotte koppakking ivm de 2.0

suc6


MT

Bedankt alvast voor de snelle antwoorden.

Inderdaad ligt het eraan hoe graag ik airco wil maar belangrijker vind ik een goede motor.
Aangezien ik geen ervaring met Renault heb wilde ik dit wel van jullie horen.

Ik kan nu een 1.6 kopen met airco en 180.000 km.

Of een 2.0 ook met airco maar met meer kilometers maar wel bijna 1500 euro goedkoper.


Paul

Dan zou ik voor een 2.0 kiezen.
Het verbruik ligt wel wat hoger, maar de motor is soepeler, sterker en onderhoudsvriendelijker.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

MT

Kijk dat wilde ik eigenlijk horen.

Heb net ook nog even gebeld met een collega die tot vorig jaar nog in de werkplaats werkte bij een Renaultdealer en ook hij raadde me aan om voor de 2.0 te gaan.

En goed met gebruikt kopen weet je het toch nooit maar moet de gok maar nemen en toch voor die met meer kilometers gaan. Tenslotte kan ik voor die 1500 euro verschil best wel wat versleutelen.

Twijfel alleen een beetje over de airco, de huidige eigenaar geeft aan dat hij niet weet of hij werkt omdat hij um nooit gebruikt??

Vreemd, zal wel bijgevuld moeten worden ofzo. Maar goed morgen zelf maar even proberen.

vdwaldennis

Dus je koopt hem particulier?
Misschien deugd de verkoper ook niet als hij geen eens weet dat de airco het doet.
Klinkt mij als een beetje onzin.
Als het 30 graden is en hij heeft airco, zal die hem graag aan hebben gehad....
Denk er goed over na.
En ik zou ook goed kijken hoeveel km de auto heeft gelopen, tenminste dat vind ik ook altijd belangrijk als je hem zelf weer wilt verkopen is dat lastiger met 3 ton op de teller.
Succes

Yayo

Idd.... Heel vreemd als hij niet weet of de airco het wel of niet doet. Als de airco het niet doet niet kopen. Je weet nooit wat er aan gedaan moet worden. Bijvullen zit je op 100 a 150 euro's maar Airco pomp is (verbeter me al ik ongelijk heb) zo'n 600 a 750 euro. Koop geen auto met opties die het niet doen, is zonde van je investering.

Zijn genoeg coupetjes te koop op het net. En net wat Remko zegt, met zn tweeen is altijd beter helemaal als die persoon veel van auto's weet  Y

Veel succes  !-!
==Roet komt je tegemoet,zodra ik m'n pedaaltje naar beneden doet==

Yayo

Ja ben ik weer. Kijk ook heel goed de auto history na (rekeningen en dergelijk) en bel ook 1 of 2 garages op waar die in onderhoud is geweest of het klopt en de apk met hoeveel km er op de teller stond en nu.

Ik had bijna een Coupe te pakken met 100.000 km terug gedraaid, airco die het niet deed en nog een paar dingen. Auto zag er verder prima uit, Leer dakraam cruiscontrol endergelijk en een lage prijs  ;) Uiteindelijk toch te mooi om waar te zijn  :q

Dus check alles 2 keer na.
==Roet komt je tegemoet,zodra ik m'n pedaaltje naar beneden doet==

MT

Zal inderdaad voorzichtig zijn met deze aankoop! En dat van die airco is natuurlijk bull@#$%, dat weettie gewoon. Alleen is het lastig controleren of het nou bijvullen is of de pomp gewoon helemaal niet functioneert!
Blok maak ik me niet zo druk om, desnoods hangen we er een ander in! Zonde van het werk maar goed hij kost ook niet zoveel.
Jullie horen mijn bevindingen wel, ben niet van plan om overhaast te kopen want er staan er genoeg.

Bedankt voor jullie snelle adviezen !-!

MT

#11
Zo we zijn weer thuis, waar zouden we zijn zonder de trein :P

Megane was bagger, zo zag hij er ook uit van binnen en buiten. Ze hadden nog niet de moeite genomen om um eens ff lekker te wassen of te poetsen. Niet voor de verkoop maar zo te zien ook niet toen ze er nog mee reden.

Waar begin ik?

Buitenkant, klein deukje in motorkap bleek in werkelijkheid in knik te zijn in de voorste rand van de kap. Behoorlijk wat krassen en verder smerig maar dat kun je wegpoetsen.
Een aantal delen van bumper en grill waren ff behandelt met wat "kippengaas" zag er echt niet uit. Kan er uiteraard van af maar dan zit je weer met die gore kitranden want die zaten niet aan de chterkant vat nee gewoon aan de zichtkant???
Zonneband boven de voorruit was "mooi" gespoten met een zwarte spuitbus, geen succes dus en lastig op te knappen.

Binnenkant, alles was vuil van vieze zwarte handen en aangezien het meeste lichtgrijs is dus een ramp om schoon te krijgen. Asbak was tot de rand gevuld en tijdens het ritje werd hij nog ff tot over de rand gevuld. Lekker alle resten over de middenconsole, echt goede indruk voor de verkoop.
Brandgaten in beide voorstoelen deden het ook erg goed om maar te zwijgen van de kapotte bestuurdersstoel. Deze vergrendelde niet aan 1 kant dus die ging vrolijk heen en weer in bochten.

Motor, liep lekker stotterend en om op te trekken bij het verkeerslich moest ff de koppeling er weer bij gehaald worden en ff wat meer gas gegeven worden.
Onder de kap was de motor goed beschermd tegen vocht want het zat onder de olie. Om nog een beetje binnen te houden was het kleppendeksel dichtgekit met siliconen :D

De airco daar hoefd eik me geen zorgen om te maken want die zat er helemaal niet op en nooit gezeten ook --

Al met al niet een wagen waar ik mijn vriendin mee laat rijden!

Toen ik de verkoper op al deze punten aansprak keek hij beteuterd naar de grond alsof daar het antwoord zou staan om zich hier uit te redden.

Ooh ja mocht iemand nog denken dat er nog goedkope auto's zijn met alles er op eraan zoals ik dat ff dacht:

klik hier

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

MT

Citaat van: Paul v Dijk op 24 juli 2007, 16:53:23
Misschien is die van Jelle iets???
Is wel wat duurder
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=6564.msg129428;topicseen#new

Heb al kontakt met hem gehad, had inderdaad een goede geweest. Alleen vindt ze dat geel niet haar kleur, helaas!!

Het moet dus een blauwe of een zwarte worden op G3 en ik heb liefst een 2.0;)

Dirc

ik heb 1.6 gehad en nu een 2.0 en 2.0 vind ik 10 keer beter rijden (kan ook aan toeval liggen).

Ik heb geen airco en wat je niet hebt mis je niet.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev