Advertenties

Vraag over Megane Dynamic Comfort

Gestart door Jeroen2, 22 juli 2007, 22:16:54

Vorige topic - Volgende topic

Jeroen2

Hoi ik ben zins kort in het bezit van een megane dynamic comfort 1.6 16V fase2.
maar ik heb een probleem gevonden met de kunstof wielkasten/front.
Aan bijde het zelfde probleem, niet  goed gemonteerd denk ik zie de foto's,

Ik had hier over geïnformeerd bij de dealer maar die vertelde dat het bij veel auto's voor komt,
en dat het met warmte te maken had.
Daar geloof ik niets van.

Kan ik dit oplossen om de onderdelen los te halen en ze opnieuw te monteren,
en wat moet ik dan los maken?

O ja, hij heeft 1 keer schade gehad maar dat was rechtsachter volgens de geschiedenis van NAP met schadecheck en taxatierapport.

Verder zijn er nog geen problemen geweest.
Pssst, nog even dit, domme vragen bestaan niet. Domme antwoorden daarintegen wel. Denk daar aan als je ze stelt.

Jacob

Megaantje ziet er goed uit!

Heb voor het monteren van de xenon mijn voorbumper eraf gehad en bij het terugmonteren kreeg ik deze ook niet netjes terug geplaatst in lijn met de ronding van de wielkast. Bij nader onderzoek bleek het volgende (kan een beetje cryptisch staan, is niet makkelijk uit te leggen): de bumper schroef je aan de binnenzijde van je spatscherm vast, de flensrand die aan de bumper zit moet je dan achter een opstaande rand klikken/duwen waar je deze op vast schroeft. Ik had deze dus in eerste instantie niet over die opstaande rand heen geklikt en dan krijg je een soortgelijke situatie als die jij hebt. Let wel: mijn bumper stond toen niet zoveel naar buiten als bij jou! Binnenkant spatscherm (zwarte deel dus)zit voorkant met een paar schroeven (buitenste rand) en een dop (die zit beetje in het midden), is flexibel genoeg om goed te kijken hoe je bumper gemonteerd zit.

Het verhaal wat de dealer ophangt is best ongeloofwaardig, lijkt er gewoon op dat de bumper niet goed is gemonteerd (geen schade of klapje van een trekhaak gehad ?). Mocht je zelf geen zin hebben om te gaan sleutelen/zoeken kan je natuurlijk ook eens een schade herstelbedrijf (of andere garage) om te laten kijken.

sterkte in ieder geval!

Jeroen2

Oke bedankt voor de snelle reaktie.

Ik zal als het wat beter weer word is even gaan kijken of ik er wijs uit wordt,
en zal dan proberen het of ik het kan herstellen.
Ik heb in iedergeval de beschrijving even uitgeprint

En nee geen schade of klapje van een trekhaak gehad voor zover ik weet.

O ja, ik wilde er ook xenon lampen in zetten maar ik heb geinformeerd hier naar maar er werd mij
verteld dat de computer dan niet meer kan zien of dat er een dimlicht kapot is om daar dan inplaats-van
het groot licht aan te zetten.
is dit waar of is dit ook weer een fabel.
Dan zou het licht dan toch naar beneden gericht moetten worden om anderen niet te verblinden?
En er was ook verteld dat het kunststof kan smelten.
Ik wilde eigenlijk namelijk de orginele lampen er in hebben van het nieuwe type.
Die lampen zijn volgens mij het zelfde model?
Pssst, nog even dit, domme vragen bestaan niet. Domme antwoorden daarintegen wel. Denk daar aan als je ze stelt.

RdW

Citaat van: Jeroen2 op 24 juli 2007, 14:39:20
O ja, ik wilde er ook xenon lampen in zetten maar ik heb geinformeerd hier naar maar er werd mij
verteld dat de computer dan niet meer kan zien of dat er een dimlicht kapot is om daar dan inplaats-van
het groot licht aan te zetten.

kun je iets duidelijker zijn wat je hiermee bedoeld... 8)7

xenon geeft minder warmte af dan gewone lampen,
dus dat zou geen probleem moeten zijn...

hier op het forum zijn er al hel wat die xenon hebben...

Jeroen2

Nou er werd mij verteld dat de computer kan zien dat er een lamp stuk is ,het zal wel iets met het stroomverbruik te maken hebben.
En dat als er een groot verschil optreed met dat wat het had moeten zijn "in die schakelstand" dat er dan iets aan de hand moet zijn.
En dat de computer dan een andere lamp aan schakeld om toch nog goede verlichting te hebben.

En als je er dan andere lampen inbouwd dat het dan ook niet meer werkt omdat de lamp niet meer rechtstreeks op de voeding zou werken en dus geen verschil meer zou kunnen meten.
Xenon heeft toch een spannings-unit achter op de lamp of niet?
Omdat die niet op gewoon 12volt brand?
Of heb ik dat nu verkeerd?

En dat met de temp van de lamp dat die heter word omdat het licht intenser is.
Werd mij verteld.

Bron   http://www.xenonexpert.nl/xenon_products.html

Marcelo

het kan indd zo zijn dat de computer er anders op reageert.

dit is volgens mij gewoon te verhelpen door een weerstand of iets dergelijks te plaatsen!!

waarom zou een orginele set geen problemen geven, en een achteraf inbouw set wel ???

dus het lijkt mij dat er zich geen problemen voor gaan doen  o-)

en je hoeft ook je lichten niet te stellen hoor.
er verandert niks aan de spiegels, dus grootlicht blijft grootlicht en dimlicht blijft dimlicht

nouja suc6 !-!

Jeroen2

Een ogrinele set hoort ook niet in deze auto maar ik denk dat er dan helemaal geen
montage probleemen zijn,
maar de weet ik niet zeker,
het kan ook zijn dat die alleen de naam dragen van de Megane en duurder zijn.

Bij de nieuw types zit xenon ook in het compurersysteem mee genomen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev