Advertenties


Ruitenwisser demonteren

Gestart door stickyb, 18 juli 2007, 22:26:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stickyb

Ik wil mn ruitenwisser(arm) overspuiten, want die is behoorlijk verbladerd.
Nou wilde ik hem vanmiddag eraf gaan halen, wat maar niet wilde lukke.
Ik had de moer losgedraaid onder de plastic dop. Je kan dan trekke wat je wilt maar je krijgt de ruitewisser er echt niet af. Is hier soms een trucje voor ofzo? Of zit hij nog ergens anders aan vast? of durf ik niet hard genoeg eraan te trekke? 8)7

YVE5

Heel hard trekken, maar als dat niet lukt, pak je zo'n poelietrekker...

Als je dat niet bij de hand hebt, is er het volgende trucje:

Draai de moer los, maar niet volledig, zorg dat ze er nog juist volledig opgedraaid is. Neem dan een waterpomptang (http://www.toolspecial.com/images/5241000.jpg). De ene bek zet je onder je wisser, de andere boven op je moer.  Hard duwen en klik, uw wisser zal losschieten.
De eerste keer moet je redelijk wat kracht zetten, daarna gaat het sneller :)

Automotive Photography & more: www.YVE5.be

stickyb

hmmm gaan we morge toch maar eens proberen. Maar het is nog niet zo erg met me dat ik niet wat een waterpomptang is hoor! :D
maar thanx morge ga ik het proberen!! --

stickyb

pff heb dit ding echt niet losgekregen......
Heb dr maar een krantje ondergelegen en zo overgespoten haha _o_

vdwaldennis

Citaat van: stickyb op 19 juli 2007, 17:34:44
pff heb dit ding echt niet losgekregen......
Heb dr maar een krantje ondergelegen en zo overgespoten haha _o_

Ik ben er ook mee bezig, maar krijg de bout nog geen eens los.
Zit heel erg vast, en met WD40 geprobeerd maar ben bang dat er iets afbreekt aangezien dat met mijn achterruitenwisser is gebeurd.

YVE5

Met de waterpomptang is het even goed hard doorknijpen, dan schiet die er enorm snel af :)

En anders even langs je renault-garagist gaan? Mijn garagist heeft er langer over gedaan om zijn tang te zoeken, dan om de wissers eraf te krijgen, koste me enkel een ritje tot daar en een welgemeende dankuwel :)
Automotive Photography & more: www.YVE5.be

Marcelo

#6
ik heb vandaag me ruitenwisser eraf gehaald,

ik heb het volgende gedaan.

eerst wd40 gespoten overde bout etc, toen de bout losgedraait met steeksleutel 13
(dat ging niet echt makkelijk) maar naar enige keer schudden aan de ruitenwisser en WD40 spuiten ging deze los.

vervolgens de waterpomptang erondergezet en gedaan wat hier geadviseert werd,
en dat ging helaas niet lekker zonder de boel te beschadigen.

voor mij was de veiligste oplossing om gewoon de steek sleutel 13 erachter te zetten,

en heen en weer te bewegen. (na enige tijd schiet hij los) suc6 :)

hoop dat iemand er wat aan heeft !-!

gr, Marcelo

@ vdwaldennis ik heb de foto gezien van jou ruitenwisser!! bij de volgende keer gewoon de ruitenwisser rechtop zetten en dan alleen het hoekje vanaf de ruit bewegen dus niet de wisser zelf dan breekt hij af.

nogmaals suc6

Flock

Hier hetzelfde probleem!!

Na een enge ratel te hebben gevonden in mn ventilatorunit wilde ik deze vervangen!
Omdat je er zo niet fatsoendelijk bij kan wilde ik hem helemaal bloot leggen..

Dat was makkelijker gezegd dan gedaan!
Na 5 minuten werk was ik dan ook al klaar, kreeg namelijk de ruitenwisser er op geen mogelijkheid vanaf  :neen:

Samen met me pa vanalles geprobeerd, rustig erop slaan met een hamertje (los schrikken) wilde niet helpen, waterpomptang trakken/wrikken wederom niks!

toen maar besloten om het maar niet te doen, bang dat ik iets kapot trok!

Maar straks dan TOCH maar weer eens proberen, want het geluid dat je hoort is echt verschrikkelijk  o-)
Renault wat anders??
Auto's tot nu toe..Clio 16v - Clio Williams - Megane coupe Ph1 1.6 16v - R19 16V Cabrio - Megane coupe Ph2 2.0 16v IDE

Dennis20

Met een lijm klem is het mij gelukt..!! :q
eentje die je kan aan draaien dmv schroefdraad...
zet je hem op de bout,(waar eerst moer op zat) en onder de wisser arm.

Succes met slope!! 8)

Flock

Haha ook een optie ja, Maar die gebruik ik dan wel als laatste redmiddel :D
Renault wat anders??
Auto's tot nu toe..Clio 16v - Clio Williams - Megane coupe Ph1 1.6 16v - R19 16V Cabrio - Megane coupe Ph2 2.0 16v IDE

Dirk Kuipers

Ik heb ze toen met een waterpomptang losgekregen. De ene op de bout en de ander onder de wisser, en dan heeeel hard knijpen. :)

matthew

Citaat van: Dennis_K op 17 december 2007, 13:57:48
Met een lijm klem is het mij gelukt..!! :q
eentje die je kan aan draaien dmv schroefdraad...
zet je hem op de bout,(waar eerst moer op zat) en onder de wisser arm.

Succes met slope!! 8)

Dit zou ik toepassen want in de garage is dit het stukje speciaal gereedschap wat er voor wordt gebruikt als het niet los wil,je beschadigd er niks mee.
succes

Reinier Goorden


Flock

Whaha nooit geacht dat het met die lijmklem zou lukken!
Maar het is me daarmee gelukt :D:D

Moet niet gekker worden!
Renault wat anders??
Auto's tot nu toe..Clio 16v - Clio Williams - Megane coupe Ph1 1.6 16v - R19 16V Cabrio - Megane coupe Ph2 2.0 16v IDE

Dennis20

whehe...  !-! 

* zelf werk ik bij renault maarja als je thuis bent en je kan niet anders....

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev