Advertenties


Wie weet wat dit is ?

Gestart door megaro, 9 juli 2007, 16:52:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

megaro

Na et doorlezen van het instructieboekje, google en de zoekfuctie op het forum kan ik niet thuisbengen waar het zwarte bolletje naast de interieurverlichting in mijn cabrio voor dient ...

Is er iemand die zo snel weet waar het voor dient !?

Ter verduidelijking:


Yayo

Is dat niet de ontvanger van je centrale deurvergrendeling afstand bediening?
==Roet komt je tegemoet,zodra ik m'n pedaaltje naar beneden doet==

megaro

Zoiets at ik idd ook aan te denken tot ik een andere megane (zelfde bouwjaar en ook cabrio) tegen kwam die een identieke sleutel heeft en niet is voorzien hiervan.

Heb naar mijn weten ook geen IR sleutel maar RF



(please correct me if i'm wrong)

Dirc

Sommige megane's hebben IR (infrarood). Die moet je dus net als een afstandsbediening richten op dat deel. Bij megane 1 komt t veel voor.

Later is er radiofrequentie ingekomen, waarvoor je niet hoeft te richten en de sensor dus uit het zicht zit.

megaro

Ok bedankt voor de snelle reacties.

I zat ook al te lezen in de gebruiksaanwijzing van het alarmsysteem (klasse 3 alarm).

Ik zat ineens te denken: wellicht gebruikt om een sensor in te bouwen, maar dat ze merkspecifiek zoiets voor zoiets ontwikkelen lijkt me niet.

Tja je gaat je gekke dingen afvragen als je vakantie hebt en het weer te slecht is om aan je Megane te sleutelen...

Jeroen

Wat het is weet ik niet, maar wat ik wel zeker weet is dat het geen Mégane 2 is  ;)

megaro

klopt ja, excuse moi  8)7 bedankt voor het verplaatsen !

Dirc


Dirc

Oh sorry:D. Uh, klepje open, snoertje eruit. Kijken of alles nog werkt?

Marcelo

ik denk dat het een sensor is voor je alarm systeem die beweging in de auto op pikt

meestal zijn die wat kleiner maar je weet het nooit!!

Gr, Marcelo !-!

megaro

#10
Citaat van: Dirc op  9 juli 2007, 22:33:23
Oh sorry:D. Uh, klepje open, snoertje eruit. Kijken of alles nog werkt?

Yeps zou je idd zeggen maar als ik de carkit al van z´n plaats af schroef gaat m´n alarm al op startonderbreking, en aangezien ik er nog geen schema´s van heb en eerst een beetje probeer uit te vinden hoe alles zit en werkt eerst eens vragen voor ik meer problemen veroorzaak (heb al 3 keer een uur moeten wachten op uitschakelen van m´n alarm).

Normaal ben ik wel vrij ondernemend met zulk soort dingen(vordeel van een tijdje HTS electro) maar zoals gezegd zelfs met de inbouw van m´n autoradio, carkit, etc ging de auto op beveiliging (waarbij de carkit door hetzelfde bedrijf als van het alarm). Ook schema´s ontbreken omdat ik "nog" geen vraagbaak heb.






pascal scholtz

Hallo allemaal,

Ik ben 7 jaren lang verkoper geweest van automaterialen en alarminstallaties.
Volgens mij ( vreemd dat niemand anders dit opmerkt ) is dit een sensor die registreerd
wanneer iemand in de auto wil inbreken.

Aangezien jij een cabrio hebt is het redelijk simpel om de kap stuk te maken en een greep te
doen in het interrieur.
Als deze sensor dit "ziet"gaat het alarm af.
Deze sensor wordt standaard gemonteerd ( of andere vorm ) in cabrio's.

Kan echter ook zijn dat het een hellingshoeksensor is, die bedoeld is om bij het ( onvrijwillig ) afslepen door dieven het alarm geactiveerd wordt.

groeten Pascal Scholtz

JanJ

Volgens mij is het gewoon een loos ding. Ik heb dezelfde in mijn cabrio en had toen ik hem kocht géén alarm en géén infrarood sensor................

Gr. Jan  8).

Dirc

Idd loos in cabrio zoals ik zei. Infrarood in sommige cars.

caddyladdy

voor de mijne is het voor me centrale vergrendeling, even een doekje ervoor gehouden en mijn slot ging niet los, doekje weg en voila, maarja dat is bij mij hoor Y

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev