Advertenties


Interieur spuiten + bekleden

Gestart door Dirc, 9 juli 2007, 11:32:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Nick Mattheus

heb je hier geen pics van :9~

grtz
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Dirc


Dirc

http://megane.muijsenberg.eu
daar staan nu alle pics van het bekleden + uitleg.
Het spuiten volgt na mijn vakantie.

Alex Verloop


Dirc

Met dank aan Alex Verloop.........

Dirc

Dak is een stukje losgelaten waar ik de bison kit (vloeibare) heb gebruikt. Nu bij vochtig weer bobbelt het. Ik ga het dus van de week opnieuw doen en nu alles met bison Tix. (Eerst proberen of ik een deel los kan krijgen natuurlijk, want t is maar een klein stukje). Jullie horen het.....

Alex Verloop

al weer vorderingen Dirc? Deurpanelen.. etc? Ben namelijk wel benieuwd naar je totaal plaatje  !-!

Dirc

Helaas alex......mijn megane is verkocht. Ik heb over een week een lease auto waar ik prive gratis in rijdt.

Mijn dak is trouwens van leer nu. Kijk op
http://megane.muijsenberg.eu

Decepticon#1

He Dirc,

heb je nog updates qua foto's? Ik ben ook met het interieur bezig, was wel benieuwd of je nog meer gouden tips had.

Mzzl,

peter

Alex Verloop

alles goed schuren en zorgen dat alles echt vetvrij is. Vooral de "scherpe" bochten ;)

Gl & hf en we spreken elkaar  !-!

Dirc

Licht eraan wat je weten wilt Peter.
Hoe ik alles gedaan heb staat precies met foto's op mijn site:
http://megane.muijsenberg.eu

Decepticon#1

Goed, gaan we weer: Ik ben ondertussen begonnen met een aantal delen van het interieur in kleur te spuiten. Resultaat: zie mijn projecten.

Nu de volgende stap. Het hele interieur moet er aan geloven, van vloer t/m dakhemel. Nu heb ik de volgende vragen:

1. Kan ik de vloerbekleding eruit krijgen zonder dat ik eerst de stoelen eruithaal?
2. Haal ik de bodembekleding er helemaal uit of leg ik een nieuwe laag over de bestaande vloerbekleding?
3. Moet de achterbank eruit als ik de zijpanelen eruit wil halen, of kan ik die er wel tussenuit krijgen.
4. Heeft iemand misschien een overzicht/lijstje van waar alle zijpanelen vast zitten met klipjes/torque etc. Dit zodat ik niet alles gelijk sloop (is me al een aantal keer gelukt namelijk)

Zo, wie weet wat? Ik weet al een heleboel via Alex (thanx !-!) maar als mensen nog vragen/tips hebben, dan hoor ik die ook graag!

Groetjes,

Peter

Alex Verloop

peter;

1. nee (want dan krijg je de nieuwe vloerbekleding er ook niet strak/netjes in)
2. zou alles eruithalen, krijg je het strakker erin.
3. kan ook zonder de achterbank eruit te halen
4. achterpaneel zit vast bij je armpje van je electrische raampjes (torq schroef) en volgens mij zitten er nog ergens 2 verstopt (ff zoeken dus)

succes iig, ben benieuwd  !-!

peterachterop

1. nee, kan wel maar dan moet je alles tussen de stoelen doorsnijden.
2. jongens van renaultteam groningen hebben het ook allemaal gedaan, bodembekleding eruit, spuiten en terug leggen.
3. werkt stukken makkelijker zonder achterbank (had deze er ook uit tijdens het inbouwen vd audio). bank eruit zijn 5 moeren.
4. had een tekening van de volgorde. jij hebt een elektrisch achterram en zal dus wat anders gaan bij het motortje. Het kan ook maar op 1 volgorde. als je een deel loshaalt, begin bij het stuk naast je deur, dan zie je vanzelf nieuwe torx schroefjes zitten, zo werk je tot t laatste panneel.

Dirk Kuipers

Hé Peter. Ik zou de achterbank er inderdaad ook uithalen. Dat is namelijk het werk niet, en je hebt veel meer ruimte om alles netjes en heel te houden.

Mocht je hulp willen hebben, zo ver is dokkum niet, dus dan laat je het maar weten. :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev