Advertenties


Is it dead ?

Gestart door Wesley, 7 juli 2007, 18:35:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Wesley

Gisteren dagje Amsterdam..
Liep even anders als we dachten, om ca. half 12 in de nacht terug naar Rdam.
Was net 5min op de snelweg en rode lampje van een te warme motor ging branden.
Stoppen dus, zo snel mogelijk.

Langs de kant gaan staan en een klein beetje rook van de auto, Routemobiel gebeld.
Deze kwamen de auto ophalen en werd de Megane naar de garage gebracht, Ford focus als leen auto en terug naar Rdam. Volgende dag mn Megane teruggekregen. Reservoir van mn koeling leeg.
Dat was al raar omdat ik wist dat ik deze had bijgevuld, okeej weer bijvullen en de motor laten draaien.
Klein stukje gereden totdat ik de pijl weer naar HEET zag stijgen. Meteen even het koelingsreservoir bekeken. Nog niet de dop eraf gehaald, ik zag dat het reservoir al leeg stond. Dop eraf, en plopska het gehele reservoir stond voor op .MAX.

Hier en daar even wat onder de auto gelegen, nergens wat te bekennen. Geen olie lekkage, geen natte plekken op het wegdek. Weer het reservoir checken(Motor stond uit ofcourse) HELEMAAL LEEG ?!?!?!

Ik snap er niks meer van, lijkt wel of de motor een eigen leven heeft ?
Iemand hints ? Tips ?

Wesley

Citaat van: Remko de W. op  7 juli 2007, 18:51:24
witte rook uit de uitlaat en veel vocht...koppakking?

Nee, geen rook uit de uitlaat. Totaal niet..
En ook geen vocht..

fluissie

hoi wesley

ik heb het zelfde gehad maar bij mij was het een hele waslijst  8)7 dus het is moeilijk om te zeggen wat het nu precies is...

als idd wat remko al zei je koelvloeistof bij de olie zit of er grote rookpluimen en vocht uit je uitlaat komt is het je koppaking. (alhoewel dat van die rook niet altijd waar is omdat bij mijn schoonzusje der auto ook de koppakking stuk was en daar verbruikte de auto het koelvloeistof gewoon zonder dat je overmatig rook zag uit de uitlaat)

maar aangezien je zelf al aangeeft dat dit niet zo is kan het goed zijn dat je waterpomp stuk is ......

nadat mijn kop gereviseerd was had ik precies hetzelfde probleem als jouw... wat bleek? omdat die prutsers van het rivisiebedrijf mijn distributie riem niet op 'tijd' hadden gezet en ik er zon 500km mee had gereden was de nieuwe waterpomp dus weer stukgegaan... dit gaf dezelfde klachten als jij nu heb

suc6 in ieders geval want je wordt er zeker niet vrolijk van als je langs de weg staat  :neen:
(zekers niet als je op een parkeerplek staat met je kappie open en je rokende motor en er komt zon degelijk stel langs die je dan aankijken zo van: had je maar niet zo moeten scheuren met die bak met taartschep achterop  >:( >:( >:( >:( >:()


Patrick

Citeernadat mijn kop gereviseerd was had ik precies hetzelfde probleem als jouw... wat bleek? omdat die prutsers van het rivisiebedrijf mijn distributie riem niet op 'tijd' hadden gezet en ik er zon 500km mee had gereden was de nieuwe waterpomp dus weer stukgegaan... dit gaf dezelfde klachten als jij nu heb

Als je distributie niet op tijd staat rij je geen 500 km hoor,
een waterpomp heeft geen merktekens, dus kan niet verkeerd staan.
Een waterpomp kan dus ook niet stuk gaan als de distributie verkeerd staat!!

Zijn het nu bij het revisie bedrijf prutsers, of weet jij niet waar het over gaat. :neen:

MB82

#4
Ik heb onlangs precies hetzelfde gehad. Verdwijnen van koelvloeistof en lampjes die gaan branden. Bleek uiteindelijk de koppakking te zijn ;( Ik vrees dat dat het is. Je kan inderdaad kijken of er witte rook komt uit de uitlaat , natte plekken op het blok zijn of witte smurrie aan de binnenkant van de oliedop zit. Bij mij rook je gewoon koelvloeistof.

LVD

Bij mij was ook een koppaking lek, naar buiten toe, geen lekkage in de cilinders en alleen als de motor warm was, begon het te lekken. meerdere keren met koude motor afgeperst, niets te vinden, 1x met warme motor gedaan en het liep er zo uit..
de koelvloeistof die weglekte, verdampte en het restant lekte op de beschermplaat, dus zag je niets van Y

Ferdi

kan het niet de thermostaat zijn die niet open gaat?

Greencabrio

ja ik heb dit dus gehad met mijn Z3! koelvloeistof loopt nu dus het blok in! Koppakking is stuk! En de thermostaat waarschijnlijk ook!! Mijne is net terug en kon gelukkig gemaakt worden onder garantie!


Birt

Of is het koelcircuit ergens verstopt. Ik denk dat we dan alle opties wel gehad hebben. Ik zou beginnen te zoeken bij het goedkoopste. En anders er direct mee naar de dealer. DIe weten het meest van de motoren af.

Succes
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

fluissie

Citaat van: Patrick op  8 juli 2007, 19:42:16
Citeernadat mijn kop gereviseerd was had ik precies hetzelfde probleem als jouw... wat bleek? omdat die prutsers van het rivisiebedrijf mijn distributie riem niet op 'tijd' hadden gezet en ik er zon 500km mee had gereden was de nieuwe waterpomp dus weer stukgegaan... dit gaf dezelfde klachten als jij nu heb

Als je distributie niet op tijd staat rij je geen 500 km hoor,
een waterpomp heeft geen merktekens, dus kan niet verkeerd staan.
Een waterpomp kan dus ook niet stuk gaan als de distributie verkeerd staat!!

Zijn het nu bij het revisie bedrijf prutsers, of weet jij niet waar het over gaat. :neen:

en waarom rij je dan geen 500km patrick? wilde je beweren dat ik loog? het is toch echt zo hij rijdt alleen een stuk beroerder.
een waterpomp kan zeker niet van tijd zijn een distributieriem wel, dus wat je nu probeert te vertellen is onzin.
en het bedrijf  (lees prof rivisiebedrijf ) heeft zelf toegegeven dat de pomp stuk is gegaan door het verkeerd leggen van de distributieriem. bij een 2e opinie in een andere garage zeiden ze ook dat het stukgaan van de waterpomp te weiten was aan de distributieriem
DUS EEN WATERPOMP KAN WEL DEGELIJK STUK GAAN DAARDOOR!!!

EN ALS EEN PROF BEDRIJF DE DISTRIBUTIERIEM NIET OP TIJD ZET (HEB NOG GELUK DAT IK NIET MEER SCHADE AAN MIJN BLOK HEB GEREDEN) MAG JE TOCH WEL ZEGGEN DAT HET PRUTSERS ZIJN

we proberen hier iemand te helpen patrick en als je niks zinnigs te melden heb of mij voor prutser uit te maken omdat ik mijn ervaring deel: PLEURT OP DAN  >:(

Paul

Ik heb er niet veel verstand van ;), maar een waterpomp kan stuk gaan als de distributieriem te strak ligt, niet door een verkeerde timing.
Als de timing niet goed ligt, loopt de motor slecht en kan er flinke schade onstaan.
Het revisiebedrijf (monteur) heeft destijds niet goed opgelet
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

fluissie

jongens ik probeerde een ervaring te delen in de hoop dat wesley hier iets aan had.
is het nu zon trieste bedoeling of... :neen:

of jullie het geloven of niet ik heb zeker 500 km rondgereden,ben toen terruggegaan naar het bedrijf omdat ik vermogen te kort kwam. en toen kwamen ze tot de conclusie dat de distr. riem niet op tijd stond/verkeerd lag.

na weer een paar honderd km te hebben gereden had ik dus dezelfde problemen als wesley, weer terruggegaan. nieuwe waterpomp kapot (1e keer was dus vervangen omdat de distr.riem ed ook vervangen werden door dit bedrijf). WATERPOMP OPGESTUURD onderzocht en de uitslag was dat ie mogelijk kapot was gegaan door het niet op tijd staan/verkeerd leggen van de distr.riem

dus even goede vrienden maar dat is wat er aan de hand was bij mij

@jochem

en als patrick dan zon top monteur is waarom reageerd ie dan niet met een zinnig antwoord voor wesley? ipv dom antwoord te geven op mijn ervaring  :? l-     :0 :0 :0 :0

nogmaals kan er niet meer of minder van maken zo was het bij mij.

Dus idd.. Wat Patrick stelt : Zijn het nu bij het revisie bedrijf prutsers, of weet jij niet waar het over gaat.

en dan nog maar 1 keer: als ze bij een prof rivisie bedrijf de distr.riem niet op tijd zetten met het gevolg dat de kleppen e.d. stuk kunnen gaan dan mag ik toch wel voorzichtig zeggen dat het prutsers zijn of niet  :?


Patrick

Als ze bij het revisiebedrijf de snaar niet optijd gemonteerd hebben dan is dat idd. slordig,
maar een waterpomp gaat niet stuk door verkeerde timing.
hij kan wel stuk gaan als de snaar te strak staat.
@fluissie, ik maak niemand uit voor prutser, dat zeg jij over het revisie bedrijf. :neen:

@Wesley, stond er veel druk op het koelsysteem toen je de dop losdraaide?
als dat het geval is, denk ik dat je koppakking lek is.

Rmc_Jelluh

simpel denken he (tenminste doe ik) kijk een naar je olie zit er grijse smurie bij dan ist cker de koppaking..
is ook het meest voor de hand liggende. mocht je hem laten vervangen laat dan even de kop afpersen kost wat meer ma dan weet je cker dat ie goed is..

succes ermee iig .. en laat ff weten wat het is .. handig voor de volgende.. !-!

gr Jelle

Fresquito

Wesley, ik heb al eerder gezegd dat ik dat ook had.

Geen witte rook, wel een kapotte koppakking. Zo te horen is die van jou nu echt doorgeslagen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev